hirdetés
hirdetés
hirdetés

A jövő szupermanjei

A 29 legfontosabb vezetői képesség a 21. században

A FLOW elmélet atyja, Csíkszentmihályi Mihály és az ALEAS Simulations csapatának nevéhez fűződik a FIGBY, vezetésfejlesztő szimulációs játék. A játék megtervezéséhez rengeteg kutatásra volt szükség a vezetői készségek terén, lássuk, mire jutottak az alkotók. 

 

A játék 29 vezetői képességet mér, azt a 29-et, amire a legnagyobb szükség van és lesz a jövőben. De vajon ezek a készségek mennyire tipikusan 21. századi kompetenciák?

A „21. századi készség” terminológia főként a közoktatási stratégiákban jelenik meg, és nem mindenki számára egyértelmű e jelző jelentése. Fordítsuk hát le! Tehát a 21. századi jelző lényege, hogy "a hálózati társadalomban nélkülözhetetlen készségekről és kompetenciákról beszélünk". Úgymint például a kommunikáció, az együttműködés, a csapatmunka, a kreativitás, az innováció, a kritikus gondolkodás, a problémamegoldás készségei.

A legtöbb megközelítés az IKT (információs és kommunikációs) műveltséghez, a média műveltséghez szükséges kompetenciákat említi, de mások a karrier és életvitel területeiről említenek készségeket, így a rugalmasságot, alkalmazkodóképességet, kezdeményezőképességet, önszabályozást, produktivitást, karizmát, felelősségvállalást.

Tehát a 21. századi vezető 3 dolgot mindenképp csinál:

1.     21. századi szervezeteket támogat:

Azaz felveszi a VUCA világ tempóját, és érzi a szervezeti és üzleti modellek új ritmusát. Csíkszentmihályi „Jó üzlet” kutatásainak alapját nagy cégek vezetőivel (pl.: az Apple, a Body Shop, a Microsoft, vagy a Novo Nordisk)készült interjúk adják, melyeket a 21. század kihívásainak megfelelő szervezési logikákról késíztett. Ezek alapján állt össze a szimulációban tesztelt kompetenciák listája.

 2.      Értékalapú szerepvállalás:

Csíkszentmihályiék értékként kezelikaz együttműködést, a természeti és társadalmi környezet iránt érzett felelősséget, a fair versenyt, a tanulás feltétlen tiszteletét, és a változások kezdeményezését. Ezen kompetenciák erősítésével a vezető nem csak hatékony, de etikus vezetővé válik.

3.      Új tartalom biztosítása a vezetésnek:

A modern szervezeti és üzleti modellek új vezetői szerepeket hoznak létre. Napjainkban a vezetői szerepkör már nem csak a hierarchikus szervezeti struktúrában elfoglalt pozíció alapján definiálható. A hálózatosodás és a robotizáció előretörésével az értékteremtés minden szintjén felértékelődik a felelős döntéshozatal, a komplex problémák átlátásának és a legkülönbözőbb érdekcsoportok összehangolásának képessége. 

Vitéz Veronika
a szerző cikkei

(forrás: flowleadership.org)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés