hirdetés
hirdetés
hirdetés

A jövő szupermanjei

A 29 legfontosabb vezetői képesség a 21. században

A FLOW elmélet atyja, Csíkszentmihályi Mihály és az ALEAS Simulations csapatának nevéhez fűződik a FIGBY, vezetésfejlesztő szimulációs játék. A játék megtervezéséhez rengeteg kutatásra volt szükség a vezetői készségek terén, lássuk, mire jutottak az alkotók. 

 

A játék 29 vezetői képességet mér, azt a 29-et, amire a legnagyobb szükség van és lesz a jövőben. De vajon ezek a készségek mennyire tipikusan 21. századi kompetenciák?

A „21. századi készség” terminológia főként a közoktatási stratégiákban jelenik meg, és nem mindenki számára egyértelmű e jelző jelentése. Fordítsuk hát le! Tehát a 21. századi jelző lényege, hogy "a hálózati társadalomban nélkülözhetetlen készségekről és kompetenciákról beszélünk". Úgymint például a kommunikáció, az együttműködés, a csapatmunka, a kreativitás, az innováció, a kritikus gondolkodás, a problémamegoldás készségei.

A legtöbb megközelítés az IKT (információs és kommunikációs) műveltséghez, a média műveltséghez szükséges kompetenciákat említi, de mások a karrier és életvitel területeiről említenek készségeket, így a rugalmasságot, alkalmazkodóképességet, kezdeményezőképességet, önszabályozást, produktivitást, karizmát, felelősségvállalást.

Tehát a 21. századi vezető 3 dolgot mindenképp csinál:

1.     21. századi szervezeteket támogat:

Azaz felveszi a VUCA világ tempóját, és érzi a szervezeti és üzleti modellek új ritmusát. Csíkszentmihályi „Jó üzlet” kutatásainak alapját nagy cégek vezetőivel (pl.: az Apple, a Body Shop, a Microsoft, vagy a Novo Nordisk)készült interjúk adják, melyeket a 21. század kihívásainak megfelelő szervezési logikákról késíztett. Ezek alapján állt össze a szimulációban tesztelt kompetenciák listája.

 2.      Értékalapú szerepvállalás:

Csíkszentmihályiék értékként kezelikaz együttműködést, a természeti és társadalmi környezet iránt érzett felelősséget, a fair versenyt, a tanulás feltétlen tiszteletét, és a változások kezdeményezését. Ezen kompetenciák erősítésével a vezető nem csak hatékony, de etikus vezetővé válik.

3.      Új tartalom biztosítása a vezetésnek:

A modern szervezeti és üzleti modellek új vezetői szerepeket hoznak létre. Napjainkban a vezetői szerepkör már nem csak a hierarchikus szervezeti struktúrában elfoglalt pozíció alapján definiálható. A hálózatosodás és a robotizáció előretörésével az értékteremtés minden szintjén felértékelődik a felelős döntéshozatal, a komplex problémák átlátásának és a legkülönbözőbb érdekcsoportok összehangolásának képessége. 

Vitéz Veronika
a szerző cikkei

(forrás: flowleadership.org)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés