hirdetés
hirdetés
hirdetés

A mindentudás csapdái

A jó vezető nem próbál meg mindenki másnál okosabb lenni

Azt mondják, két szabály van, amit mindenkinek el kell fogadnia, aki valaki beosztottjaként dolgozik. Az első számú szabály így hangzik: „A főnöknek mindig igaza van.” És a második: „Ha a főnöknek nincs igaza, akkor az első számú szabály lép érvénybe.” A valóság ezzel szemben az, hogy a főnöknek nincs mindig igaza. Brigette Hyacinth vezetési szakértő, bestsellerszerző és előadó a LinkedInen osztotta meg gondolatait a témában.

A legtöbben szükségét érzik annak, hogy mindig, minden körülmények közt igazuk legyen. Láttam erős cégeket összeomlani egy olyan főnök kezei közt, aki nem volt hajlandó elfogadni mások képességeit és ötleteit. Amikor a vezetők elfogadják, hogy a szerepükhöz nem tartozik hozzá, hogy mindenre meglegyen a helyes válaszuk, történik néhány dolog. Elkezdenek többet kérdezni, nem veszik személyes sértésnek a konstruktív kritikát, és elkezdik tágabb perspektívából szemlélni a dolgokat.

Vezetőként az egyik legfontosabb készségünk az, hogy meglegyen a képességünk arra, hogy beismerjük: nem tudjuk a választ a világ minden kérdésére. Oké azt válaszolni, hogy „Nem tudom”, vagy hogy „Több információra lenne szükségem, mielőtt meg tudnám hozni ezt a döntést”. Az is fontos, hogy ha delegáljuk a döntéshozatalt, akkor ezt efféle megjegyzéssel kísérve tegyük: „Mondd el, mit gondolsz, megbízom az ítéletedben.”

Nem érdemes a mindentudó szerepében tetszelegni

Azt is érdemes észben tartani, hogy míg az emberek általában nagyon szeretik, ha valaki okos, és lehet rá támaszkodni, és követni őt, addig azt már jóval kevésbé kedvelik, ha valaki „mindent tud”. Hallgassunk többet, mint amennyit beszélünk! És hallgassunk azzal a szándékkal, hogy megértsük, amit a másik mond, ne azon járjon mindvégig az agyunk, hogy mit fogunk majd válaszolni. Azok a vezetők, akik egy kis sebezhetőséget mutatnak, autentikusabbak és megközelíthetőbbek a csapatuk számára. Az ő esetükben az alkalmazottak készek visszajelzést adni és megosztani saját ötleteiket, mivel tudják és érzik, hogy azok nem fognak süket fülekre találni. Végeredményben az ilyen vezetőknek elkötelezettebb és termelékenyebb csapatuk lesz, akik úgy érzik, hogy értékelik és elfogadják őket.

Rendkívül frusztráló érzés lehet egy olyan főnöknek dolgozni, aki igényt tart rá, hogy mindig neki legyen igaza – és nem kevésbé demotiváló is. Az ilyen főnökök nem adnak lehetőséget az alkalmazottaiknak arra, hogy növekedjenek és fejlődjenek, és ezek a főnökök a mikromenedzsmentre is erősebb hajlamot mutatnak. Márpedig a mikromenedzsment nem más, mint tökéletes időpazarlás – mindenki idejének a pazarlása. Kiszívja az energiát az alkalmazottakból, erősíti a szorongást, és erősen stresszes munkakörnyezetet hoz létre. Az ilyen cégekben az okos emberek nem bírják sokáig.

A sokféleség diadala

A villámgyors technológiai fejlődés és a folyamatos változások korában a vezetőknek olyan embereket kell felvenniük, akik okosabbak náluk – és mindenki tapasztalatára és az embereik sokféleségére kell támaszkodniuk. Ez a hozzáállás jelentheti a különbséget siker és bukás között. Végső soron vezetőként az a célunk, hogy növekedést és innovációt idézzünk elő azzal, hogy egy diverz csapattal vesszük körbe magunkat, akiknek a készségei kiegészítik a mi meglévő készségeinket. Ez alázatot és bölcsességet igényel. Válasszuk ki a megfelelő embereket, lássuk el őket a megfelelő eszközökkel, és aztán álljunk félre az útjukból!

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés