hirdetés
hirdetés
hirdetés

Produktivitás

5 stratégia, amivel Elon Musk legyőzi a lehetetlent

Elon Musk fényképe is szerepelhetne a szuper produktív kifejezés mellett a szótárban. Több, dollármilliókat érő vállalat vezetője, az egyik legbefolyásosabb üzletember. Öt egyszerű stratégiát követve, Musk képes megugrani a lehetetlent.

1. Világosan kommunikál.

Már korábban is megírtuk, hogy Musk kifejezetten utálja a különféle céges rövidítéseket. Bár a legtöbb vállalatban pont a kommunikáció megkönnyítése miatt alkalmazzák, de Musk szerint (és ebben a véleményben mi is osztozunk vele) a túlzásba vitt rövidítésekkel és szakzsargonnal inkább nehezítik a dolgozók munkavégzését.

2. Tanul a hibáiból.

Az egyik legfontosabb tényező a sikerhez a growth mindset elsajátítása. Az esetleges hibákat nem kudarcként fogja fel, hanem fejlődési és tanulási lehetőségként. A bukások csak rávilágítanak arra, hogy mi az, amin még dolgoznunk kell. Nem állítanak meg, hanem inkább további löketet adnak.

3. A legrosszabbra készül.

Példának vegyük a Teslát. A cég alapítása óta sokszor került már csődközeli állapotba, Musknak magánvagyonát kellett betolnia a cégbe, hogy ne kelljen elföldelnie az amúgy milliárdokat érő ötletet. Szerencsére ez nem is következett be, viszont Musknak mindig van tartaléka arra az esetre, ha bedőlnének a dolgok.

4. Igazi polihisztor.

Kívülállóként nehéz belegondolni, hogy rendelkezhet valaki megfelelő kompetenciákkal az online fizetési platform fejlesztésével, az elektromos autók gyártásával és az űrrakéták kilövésével kapcsolatban is. Musk zseniálisan tudja ötvözni többek között a mérnöki, vezetői és marketing skilljeit. A különféle vállalatokban többféle probléma merül fel, majd ezekből tanulva és a különböző tudásokat vegyítve egy nagyon biztos és széleskörő kompetenciabázist alakít ki magában.

5. Külső és belső határidőket szab.

A SpaceX megalapítása után, Musk bejelentetette, hogy a Falcon 1 rakéta már 2003-ban repülni fog. Végül aztán 2006 lett belőle. A Teslával kapcsolatban is komoly csúszások voltak a határidőket illetően, így az elemzők már éhes keselyűként várták, mikor lehet rárepülni a cég tetemére. Azonban egyik válllalat sem dőlt be, sőt Musk tanult ezekből, és a szigorú és feszes belső határidők mellett kiszabott engedékenyebb és lazább kifelé kommunikált határidőket.

 

A kiemelt kép forrása: Facepunch Forums.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Forbes)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés