hirdetés
hirdetés

Támogatás

5 módszer, amivel vezetőként csökkenthetjük a munkavállalók bizonytalanságát

A vezetők hozzáállása a csapat tagjaihoz ebben az időszakban kifejezetten fontos, hiszen mindenki ismeretlen vizeken evezik. A stressz faktorok megsokszorozódtak: home schooling, munka-magánélet egyensúly, de még egy egyszerű bevásárlás is sokunknak stresszt okozhat mostanában.

Vezetőként hogyan tudod támogatni a csapatodat úgy, hogy közben a projektekben való haladás is biztosítva legyen? Következzen néhány praktikus tanács.

1.     A virtuális összejöveteleket tegyük opcionálissá!

A munka utáni folyosói beszélgetések most egy ideig nem megvalósíthatók, így a csapatépítést a virtuális térbe kell áthelyezni. Fontos azonban, hogy ezek ne legyenek kötelezőek, hiszen sokan a napi munkaidőkeretet is nehezen tudják tartani, amennyiben például kisebb gyermekeik vannak, akikre figyelniük kell vagy segíteni kell őket a tanulásban. Adjunk teret a csoport tagjainak és ne erőltessük rájuk a plusz programokat!

2.     Tegyük rugalmassá a munkaidőt!

Sokunknak teljesen felborult a rutinja a karantén alatt, így amennyiben van arra lehetőség, biztosítsunk rugalmasságot a munkaidő elosztásában. Előfordulhat, hogy vannak olyanok a csapatban, akik napközben a gyermekeik körüli teendőkkel vannak elfoglalva, de reggel és este nyugodtabban tudnak dolgozni. Projektekben gondolkozzunk és előre fektessük le a főbb határidőket, hogy mindenki a saját jelenlegi ritmusában tudjon tervezni.

3.     Rövidítsük le a meetingeket! 

A legtöbben frusztráltak a rengeteg meetingtől, főként, ha azok egymás után következnek. Ha van rá lehetőség, ne ragaszkodjunk ahhoz, hogy mindenképpen kitöltsük az előre meghatározott időt, inkább fejezzük be 5-10 perccel előbb, hogy aki hivatalos egy következő meetingre is, legyen ideje átállni fejben, illetve kicsit lazítani. A meetingek lerövidítésének egy módja lehet, ha csak azokat a résztvevőket hívjuk meg, akik relevánsak az adott téma szempontjából, illetve ha összeállítunk egy menetrendet a főbb megbeszélendő pontokkal és időbeosztással együtt. Jó, ha ráhagyunk 10-15 percet, mert előfordulhat, hogy egy téma hosszabb kifejtést igényel, illetve így tudjuk azt is biztosítani, hogy hamarabb befejezzük az alkalmakat.

4.     Meeting elárasztás ellen: blokkolni néhány órát a naptárban

Javasolhatjuk a munkavállalók számára, hogy a túlterhelődés ellen iktassanak be a naptárukba olyan órákat, amikor elmélyednének a munkában és nem szeretnének meetingelni. Természetesen ez addig működőképes, míg ésszerű időt különítenek el: napi 1-2 órát.

 5.     Ne hagyjuk figyelmen kívül a saját érzéseinket sem!

Amellett, hogy a csapatunkban tartjuk a lelket vezetőként, magunkra se felejtsünk el odafigyelni. Ehhez jó módszer lehet, ha olyanokkal osztjuk meg a tapasztalatainkat, akik hasonló cipőben járnak. Szervezzünk rövid szupervíziós alkalmakat más vezetőkkel és osszuk meg egymással a nehézségeinket, a jó gyakorlatokat és bármit, amitől jobban éreznénk magunkat. Emellett fontos a megfelelő mennyiségű alvás, a testmozgás, a relaxáció és az öngondoskodás is, hogy ne merüljünk le teljesen.

 

Hogyan támogassuk, irányítsuk, motiváljuk a csapatot otthonról?

Home Office - Vezetési pszichológia - Végh József klinikai pszichológussal, volt túsztárgyalóval

2x45 perces élő, interaktív webinárium

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja az első vezetőknek szóló, online, interaktív webkonferenciáját!

Amit egy volt rendőrségi kríziskezelő, túsztárgyaló pszichológus tud, az pont az, hogy stresszhelyzetben, ráadásul távolról hogyan, milyen eszközökkel lehet hatni egy másik emberre. Végh József több évtizedes tapasztalata alapján rengeteg olyan tudást halmozott fel, ami a mostani helyzetben hasznos egy vezetőnek. Az élő workshop során olyan eszközöket mutat be, melyek segítségével egy vezető hatékonyabban tud jelen helyzetben is támogatni, irányítani, motiválni. A délelőtti előadást egy délutáni közös elemzés, értékelés, kérdezz-felelek blokk követ.

Előadó: Végh József, klinikai pszichológus, volt túsztárgyaló, TA szervezeti változást kezelő tréner

Időpont: május 15. péntek
               délelőtti szekció: 10.00 - 10.45
               délutáni szekció: 14.00 - 14.45

Részvételi díj: 11 000 Ft + Áfa/fő

Regisztráció: A jegyvásárlásért ide kattints!
További információk és csoportos kedvezmény itt.

 

 

Hogyan támogassuk, irányítsuk, motiváljuk a csapatot otthonról?

Home Office - Vezetési pszichológia - Végh József klinikai pszichológussal, volt túsztárgyalóval

2x45 perces élő, interaktív webinárium

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja az első vezetőknek szóló, online, interaktív webkonferenciáját!

Amit egy volt rendőrségi kríziskezelő, túsztárgyaló pszichológus tud, az pont az, hogy stresszhelyzetben, ráadásul távolról hogyan, milyen eszközökkel lehet hatni egy másik emberre. Végh József több évtizedes tapasztalata alapján rengeteg olyan tudást halmozott fel, ami a mostani helyzetben hasznos egy vezetőnek. Az élő workshop során olyan eszközöket mutat be, melyek segítségével egy vezető hatékonyabban tud jelen helyzetben is támogatni, irányítani, motiválni. A délelőtti előadást egy délutáni közös elemzés, értékelés, kérdezz-felelek blokk követ.

Előadó: Végh József, klinikai pszichológus, volt túsztárgyaló, TA szervezeti változást kezelő tréner

Időpont: május 15. péntek
               délelőtti szekció: 10.00 - 10.45
               délutáni szekció: 14.00 - 14.45

Részvételi díj: 11 000 Ft + Áfa/fő

Regisztráció: A jegyvásárlásért ide kattints!
További információk és csoportos kedvezmény itt.

 

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Inc.)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés