hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bizalmi kapcsolat

12 módszer, hogyan építsünk ki bizalmi kapcsolatot alkalmazottainkkal

Ha az alkalmazottak nem bíznak meg a vezetőjükben, azt az egész vállalat megszenvedi. Persze félelemmel is lehet igazgatni, de ebben az esetben a munkavállaló nagy valószínűséggel nem fog többet dolgozni, mint amennyi az állása megtartásához szükséges.

Az okos vezetők jól tudják, hogy az elkötelezett dolgozók kreativitást és szenvedélyt visznek a munkájukba, az elkötelezettséget pedig csakis a bizalmi kapcsolat talaján lehet kiépíteni. De hogyan építhetünk ki vezetőként bizalmi kapcsolatot az alkalmazottainkkal? A Forbes Coaches Council tagjai 12 hasznos tanácsot szedtek össze.

1. Érdemeljük ki a munkavállalóink bizalmát!

Egy vezető sok mindent tehet azért, hogy bizalmi légkört építsen ki az alkalmazottaival. Ezek közé tartozik például, hogy nyitottan és egyenesen kommunikálja feléjük azokat a változásokat, amelyek őket is érinteni fogják, engedi szóhoz jutni az alkalmazottakat, és az ajtaja mindig nyitva áll a cég dolgozói előtt. Olykor a legapróbb kedves gesztusnak is nagy súlya van: például vigyük el őket ebédelni! – Monica Davis, Atela Productions, Inc. 

2. A nevünkön mutatkozzunk be nekik, ne a titulusunkat mondjuk

Adjuk tudtára az alkalmazottaknak, hogy elsősorban mi is emberek vagyunk, és csak másodsorban menedzserek. És viselkedjünk is ennek megfelelően! Az előttünk álló másik emberre összpontosítsunk, ismerjük meg őt, és ha csak lehet, minél többször feleljünk neki „Igen”-nel. – Mike Ambassador Bruny, No More Reasonable Doubt 

3. Kérdezzük meg, nekik mi a legfontosabb

Abban a sok-sok évben, amikor vezetőket coacholtam, azt tapasztaltam, hogy a bizalmon alapuló kapcsolatok kialakításakor éppen a legegyszerűbb stratégia az, ami a leggyakrabban elkerüli a figyelmünket. Kérdezzünk! Tudjuk meg, számukra mi a legfontosabb mozzanat a bizalom kiépítésében, puhatoljuk ki, hogyan szeretnek legjobban visszajelzést kapni, és melyik kommunikációs módot preferálják. Ha felismerjük és tekintetbe vesszük az igényeiket, és ezek szerint járunk el, azzal a bizalmat építjük. – Loren Margolis, Training & Leadership Success LLC 

4. Hallgassuk meg őket, és figyeljünk oda rájuk!

A menedzserek azzal alapozzák meg a bizalmat, hogy célravezető kérdéseket tesznek fel, majd valóban oda is figyelnek az alkalmazottaik válaszára. Ha aztán a megbeszélést követően tényleges lépéseket is teszünk, figyelembe véve azt, amit az alkalmazottak elmondtak nekünk, ezzel megerősítjük, hogy vezetőként odafigyeltünk rájuk. – Barbara OMalley, Exec Advance LLC 

5. A meglepetéseket tartogassuk a születésnapokra!

Az alkalmazottak rendszerint nincsenek oda a meglepetésszerű felülvizsgálatokért, a váratlan hírekért vagy általában véve azért, ha a vezetőjük bármilyen nagyobb horderejű dologgal lepi meg őket. A menedzserek azzal építhetnek bizalmat a munkavállalóik felé, ha rendszeresen kommunikálnak velük: például rendszeres update-ekkel látják el őket a teljesítményüket illetően, és világosan tájékoztatják őket a szervezeti egészség ügyeiről. – LaKisha Greenwade, Lucki-Fit 

6. Először a saját bizalmunkat ajánljuk fel

Ha azt szeretnéd, hogy az alkalmazottaid bizalommal legyenek irántad, akkor először próbálj meg te megbízni bennük. Adj nekik feladatot, akár egy egészen egyszerűt, és hagyd, hogy egyedül oldják meg. Ebből az apró gesztusból nagyon sokat profitálhatsz. Ha te megbízol bennük, akkor az alkalmazottaid hegyeket mozdítanak majd meg érted. – Adam Kipnes, The 1495 Group 

7. Legyünk tisztelettel egymás iránt!

A bizalomnövelés legegyszerűbb útja a tiszteleten keresztül vezet. Vagyis: adózzunk tisztelettel a teljesítménynek, és határozottan ismerjük be a hibákat. Ha mindennapos tiszteletalapú szokásokat alakítunk ki, mint például hogy odafigyelve meghallgatjuk a másikat, szemkontaktust létesítünk, vagy beismerjük a saját gyengeségeinket, az növeli a munkavállalói elkötelezettséget, és végső soron a teljesítményt is. – Lisa Martin, Lisa Martin International 

8. Mutassuk meg nekik, hogy nem félünk a hibáktól

Egy bizonytalan vezetőnek minden alkalmazott fenyegetést jelent, hiszen minden egyes alkalmazotti hiba vagy teljesítményzavar a vezetőt tünteti fel rossz színben. A bizalom csakis félelemmentes környezetben épülhet ki! Éppen ezért minden vezetőnek dolgoznia kell azon, hogy ne féljen a hibázástól – mert csakis így koncentrálhat a későbbiekben a team építésére a saját egója építése helyett. – Kimberly Giles, Claritypoint Coaching Academy 

9. Legyünk feddhetetlenek!

Vezetőként azzal mutathatjuk ki a szavahihetőségünket, ha megtartjuk az alkalmazottainknak adott szavunkat. Lássák rajtunk, hogy feddhetetlenek vagyunk! Mondjuk el előre, mit fogunk csinálni, és aztán valóban tegyük is azt, amit mondtunk. Mutassuk meg nekik, hogy a szervezeti értékekkel összhangban vezetjük a céget. Jutalmazzuk meg a következetesen viselkedő munkatársakat. Legyünk méltóak a bizalmukra, legyünk tisztességesek, és közvetítsük feléjük azt, hogy mi is ugyanezt várjuk tőlük. – Suzi Pomerantz, Innovative Leadership International LLC 

10. Engedjük át nekik egyes feladatok menedzselését

Adjunk nekik szabadságot azzal, hogy abbahagyjuk a mikromenedzselésüket. Adjuk meg nekik a lehetőséget, hogy a saját tevékenységeiket ők tartsák kézben. Például kérjük meg őket, hogy a saját teljesítményüket ők maguk értékeljék. Ha így viselkedünk, azzal organikusan vezetőket „nevelünk ki” a vállalaton belül, és a személyes elszámoltathatóság érzését fejlesztjük ki a munkavállalóinkban – ez pedig bizalmi kapcsolatot eredményez majd. – Nader Mowlaee, The Straight Line Systems 

11. Minden helyzetben bátorítsuk őket

Nem mindegy, hogy a csapatunk tagjaival mi a helyzet a magánéletükben, hiszen az otthoni nehéz idők gyakran kihatnak a munkahelyi teljesítményre. Az eredményes menedzserek odafigyelnek arra, hogy őszinte érdeklődést mutassanak az alkalmazottaik iránt, és támogatást nyújtanak nekik a rázós időszakokban. Ha pedig az alkalmazottaknak jól megy a soruk, akkor a csapattal együtt ünnepelhetik meg a győzelmeket. Minden helyzetben álljunk ott az embereink mellett, és mélyítsük el ezzel az irántunk érzett bizalmukat! – Andy Bailey, Petra Coach 

12. Ne akarjunk mindent mi megválaszolni – akkor se, ha mindenre tudjuk a választ

Ki az, akiben megbízom? Jellemzően olyasvalaki, aki hagyja, hogy önmagam legyek, és aki a folyamatos tanuláson keresztül történő továbbfejlődésre biztat és bátorít – még úgy is, hogy ez az út rendszerint hibák elkövetésén keresztül vezet. Tehát legyünk kíváncsiak, és tegyünk fel sok-sok kérdést ahelyett, hogy válaszokkal látnánk el őket, még akkor se – sőt különösen akkor ne –, ha tudjuk a választ a kérdésre. – Chris Kenny, STAR Group, LLC

(forrás: Forbes)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés