hirdetés
hirdetés
hirdetés

Legyél coach, ne pedig kritikus!

11 dolog, amit egy jó vezető soha sem mond

A menedzsereknek nemcsak az a dolguk, hogy helyén tudják a dolgokat. Legfontosabb feladatuk, hogy munkatársaik teljes lehetőségeik szerint végezzék a munkájukat. A jó menedzserek alatt a csapatok jól boldogulnak. A rossz vezetők alatt pedig összeomlanak és kiégnek.

 A menedzserek személye a munkavállalói elkötelezettségben 70 százalékban számít a Gallup kutatása szerint. Más szóval gyakran egy alulteljesítő és egy erős csapat közötti különbség a vezető személye miatt van. De hogyan tudja egy menedzser biztosítani azt, hogy a csapata motivált legyen? A titok a coaching típusú menedzseri stílusban rejlik

Egy ilyen vezető a kritizálás helyett a coaching típusú vezető stílust követi, amely kérdések feltételén alapszik.

Nézzük, mi az a 11 dolog, amit soha ne mondj az alkalmazottaidnak:

#1. Nem fizetek neked, ezért meg tudom csinálni helyetted a munkát

Miért ne mondd: Az ilyen típusú autokrata kijelentések nem inspirálják a lojalitást, és nem vezetnek jó munkához.

#2. Szép munkát végeztél ma.

Miért ne mondd: Az ehhez hasonló általános közhelyek azt sugallják, hogy általában nem szentelsz figyelmet annak, milyen munkát végeznek a többiek.  

#3. Megőrülök ettől az ügyféltől!

Miért ne mondd: Azt mutatja a többieknek, hogy nem veszed komolyan az ügyfélszolgálati munkát, és őket is erre biztatod.

#4. Folytasd tovább, amit csinálsz

Miért ne mondd: A legtöbben igénylik a speciális és konstruktív visszaigazolást a fejlődés érdekében. A dolgozók 60 százaléka napi vagy heti rendszerességű visszajelzéseket szeretne.

#5. Ne rabold az időm, ezt már próbáltuk régebben

Miért ne mondd: Ez a kijelentés megöli az innovációt, és a dolgozók nem akarnak majd új ötleteket megosztani.

#6. Miért nem csinálod ezt? Miért csinálod ezt így?

Miért ne mondd: A vádló, számonkérő nyelvezet demotiváló. Az ember a „miért” kezdetű mondatokat általában ellenségesnek értékeli.

#7. Nincs időm most beszélni

Miért ne mondd: Ha időt szakítunk a dolgozókra, akkor értékesnek érzik majd magukat, és fejlődni fognak.

#8. Ez nem fontos.

Miért ne mondd: A dolgozók egyértelmű visszautasításnak fogják ezt értékelni, és máskor sem osztanak meg veled semmit.

#9. Érthető voltam? Érti valaki, amit mondtam?

Miért ne mondd: Ezzel nem kapsz pontos képet arról, hogy a csapat megértette-e, amit mondtál. Ha túl sok információt nyújtottál nekik, nem fogják tudni, hogyan válaszoljanak. Ha a mondat egy meetingen hangzik el, nem fognak többé megszólalni, mivel azt hiszik, ők az egyetlenek, akik nem értik, miről van szó.

#10. A hiba nem jöhet számításba

Miért ne mondd: Az ilyen állítások miatt a dolgozók rettegni fognak a hibáktól.

#11. A személyes ügyeid hagyd otthon!

Miért ne mondd: Érzéketlennek lenni a dolgozóid magánügyeivel szemben egyértelmű üzenet arról, hogy nem számítanak neked. Egy ilyen negatív kijelentés nem segíti a morált.

 Esetleg te sem vagy tökéletes szupervezető és néha elhagyja a szádat az előbbiek egyike? Nézz utána, hogyan fogalmazhatnál másképp!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés