hirdetés
hirdetés

K&H nagyvállalati növekedési index

Óvatosabban tekintenek a cégek az előttünk álló évre

A K&H nagyvállalati növekedési index az elmúlt másfél évre jellemző csökkenő trend következtében jelenleg 5 ponton áll. A cégek saját helyzetükben alig várnak változást az előző negyedévi kedvező várakozásokhoz képest, a makrogazdasági környezet megítélése azonban elérte második mélypontját az index történetében. Ennek hátterében az áll, hogy a cégek egyre inkább a forint további gyengülésére rendezkednek be.

Folytatódott az elmúlt másfél év trendje: a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok növekedési kilátásairól képet adó K&H nagyvállalati növekedési index tovább mérséklődött, jelenleg 5 ponton áll.„A hazai nagyvállalati döntéshozók körében végzett felmérésünk eredménye szerint a cégek egyre óvatosabban, összességében azonban mégis optimizmussal tekintenek az előttünk álló egy évre” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. „A cégek továbbra is a saját helyzetüket látják kedvezőbbnek, mivel a vállalati részindex az előző negyedévhez képest változatlanul 10 ponton áll, miközben a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások ennél jóval pesszimistábbak. A makrogazdasági részindex az elmúlt másfél évben ugyanis a pozitív tartományból, 0,5 pontról -7 pontra süllyedt, ami az index történetében a második legalacsonyabb érték” – tette hozzá a Patrick Van Overloop.

A gazdasági környezetre vonatkozó, fokozatosan romló várakozások mögött az áll, hogy a cégek a forint további gyengülésére rendezkednek be. Egy év alatt ugyanis 45%-ról 63%-ra nőtt azon cégek aránya, akik a következő fél évben a forint euró árfolyam növekedésére számít. Ez azt jelenti, hogy a cégek közel kétharmada a felméréskor jellemző 330 forintos eurónál magasabb árfolyamra rendezkedik be a jövőben.

A méret és a tevékenységi kör is alakítja a várakozásokat

A vállalat saját helyzetét és kilátásait a 10 milliárd feletti éves árbevételű cégek vezetői vélik a legjobbnak (12 pont), és ugyanez a helyzet a makrogazdaság megítélést illetően is (-2 pont). Ezzel szemben a 4-9,9 milliárd és a 2-10 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek várakozásai átlagon alul vannak. A méret mellett a tevékenységi kör is nagymértékben meghatározza a kilátásokat: a vállalat saját helyzetét illetően jelenleg az ipari, építőipari cégek a legoptimistábbak (13 pont), míg a kereskedelmi és szolgáltató szektor ennél visszafogottabb, közel azonos állásponton van (8 és 7 pont). A gazdasági környezetet viszont a kereskedelmi cégek gondolják a legkevésbé borúsnak (-5 pont), miközben a szolgáltató és ipari cégek jóval szerényebbnek látja a helyzetet (-7 és -9 pont).

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés