hirdetés
hirdetés

Automatizáció

Most már újságot is ír a mesterséges intelligencia

A Microsoft megvált egy csomó újságírótól, és robotokkal helyettesíti őket – számol be a Qubit. A döntés állítólag nem a koronavírus miatti válság következtében született.

Több tucat újságírót bocsátottak el az MSN nevű portáltól, miután a tulajdonos Microsoft úgy döntött, hogy mesterséges intelligenciával végezteti el a feladatukat. A cég a kirúgottak szerint arra hivatkozott, hogy globális trend a hírek szerkesztését emberek helyett automatizmusokra bízni.

Az MSN-ről tudni kell, hogy nem saját tartalmat kínál, hanem más újságok anyagaival dolgozik, és olyan személyre szabott hírválogatást ad, mint amilyet például a Google. A cikkeket a Microsofthoz tartozó híroldalon helyezték el, és a techcég osztozott az ebből származó hirdetési bevételeken a tartalmak eredeti közlőivel.

A milliós kattintási számot produkáló MSN hírportált és az Edge böngészőben megjelenített híreket szerkesztő újságíróknak múlt csütörtökön azt mondták, már nincs rájuk szükség, mert a munkájukat – a hírek kiválasztását, szerkesztését és megjelenítését – robotok is el tudják végezni. A Microsoft ezért szerződést bontott az újságírókat foglalkoztató PA Mediával (korábban Press Association). A döntés 27 újságírót érint, ők már az egy hónapos felmondási időt töltik.

Végül csak elvették a munkánkat

„Folyton arról olvasok, hogyan veszik el a robotok a munkánkat, erre tessék, itt vagyok, a mesterséges intelligencia elvette a munkámat” – mondta az elbocsátott alkalmazottak egyike. Szerinte kockázatos szoftverrel pótolni az embereket, mert a humán szerkesztőség nagyon szigorú elvekhez tartotta magát, biztosítva, hogy a felhasználók, különösebben a fiatalabbak, ne találkozzanak erőszakos vagy egyéb okból kifogásolható tartalommal, amikor kinyitják a böngészőt.

A kézi szerkesztés által igazították a címeket és ajánlókat a formátumhoz, igyekeztek többféle politikai véleményt megjeleníteni, és kerülni a megbízhatatlan weboldalak cikkeit, miközben kisebb lapok érdekesebb cikkeit is reflektorfénybe állították.

Lavinát indíthat el?

Az elbocsátott újságírók között vannak fiatalok és veteránok egyaránt, de az biztos, hogy nem lesz könnyű új állást találniuk abban az iparágban, ahol a cégek a gazdasági válság (és az internetes újságírás rossz üzleti modellje) miatt amúgy is roskadoznak, és keresik a költségcsökkentés lehetőségeit. Várható, hogy a Microsoft úttörő döntése láttán más cégek is úgy döntenek, hogy humán erőforrás helyett inkább a technológiába invesztálnak.

A PA Media is finanszírozási problémákkal küzd, és már több alkalmazottját kényszerszabadságra kellett küldenie, másoknak pedig csökkentette a fizetését. Ráadásul a cég éppen a médiaipart is megtépázó világjárvány előtt terjeszkedett hagyományos tevékenységén túl, és tulajdont szerzett az Alamy nevű stockfotóügynökségben.

A PA szóvivője azt mondta, mindent megtesznek az érintettek támogatásáért, és büszkék arra a munkára, amit a Microsofttal véghez vittek. Egy Microsoft-szóvivő pedig úgy fogalmazott: „mint minden cég, mi is rendszeresen értékeljük az üzleti teljesítményünket. Ez egyes területeken megnövekedett befektetésekhez vezethet, máshol viszont időről időre újratervezésre van szükség. Ezt a döntést nem a jelenlegi világjárvány miatt hoztuk meg.”

A techcégek már jó ideje kísérleteznek a mesterséges intelligencia bevetésével az újságírásban, bár az atomatizmusok által írt cikkek egyelőre nem árasztották el a weboldalakat.

(forrás: Qubit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés