hirdetés
hirdetés
hirdetés

A jövő munkája

Mi mindent kell tudnia egy employer brand managernek?

Az employer branding fogalmát valószínűleg senkinek se kell bemutatni, de azt talán már kevesebben tudják, mivel is foglalkozik pontosan egy employer brand manager, és milyen készségek elengedhetetlenek a számára. Valóban ez lesz a jövő sikerszakmája? Egyáltalán, milyen  új foglalkozások megjelenésére számíthatunk a  jövőben, és mely készségek lesznek a legfontosabbak a jövő munkavállalója számára?

Az ELTEfeszten "Employer brand manager – a jövő sikerszakmája" című előadásukban dr. Hegyi-Halmos Nóra adjunktus és Üröginé Ács Anikó tanársegéd, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetének oktatói beszéltek arról, hogyan is néz ki ez a jelenleg formálódóban lévő munkakör, és milyen skillekkel kell rendelkeznie egy sikeres EB menedzsernek. Az előadásban szó esett még a jövő várhatóan eltűnő és feltűnő munkaköreiről, a munkaerőpiacra belépő munkaerővel szembeni változó elvárásokról, és arról is, hogyan néz ki a jövő 30 éves munkavállalója.

Mi fán terem az employer brand manager?

Az ismert okokból a munkáltatóknak ma már igen fontos, hogy munkavállaló-centrikusak legyenek. A cégeknek szükségük van arra, hogy megkülönböztessék magukat a többiektől, és ennek érdekében vonzó és egyedi munkáltatói márkát kell kialakítanik és fenntartaniuk. Ez az igény hívta életre az employer brand szakemberek működését.

Az employer brand manager a munkáltatói márkaépítésért felelős. Munkájának célja a szervezet egyediségének definiálása, valamint közvetítése (kifelé és befelé is), a tehetségek és a specialisták bevonzása. Stratégiai szintű, értékteremtő feladatot végez, és rendszerszemléletűen gondolkodik.

Milyen készségek birtokában kell lennie egy employer brand managernek?

– Mivel több területet ötvöz magában ez a munkakör, ezért általános tudás szükségeltetik hozzá;
– rendszerszemléleltű gondolkodás;
– sikeresen tudjon projekteket menedzselni;
– elismert és elfogadott legyen a cégen belül, hiszen hitelesen kell tudnia közvetíteni a cég által képviselt értékeket;
– empatikusság;
– diplomáciai érzék;
– nyíilt és megfontolt kommunikáció;
– gyors reagálás: akinél van az információ, az versenyelőnyben van;
+1: jó, ha rendelkezik pszichológiai alapokkal, de ez nem szükséges a munkakör betöltéséhez.

A jövő munkakörei

Milyen munkavállalók dolgoznak majd a cégnél, amelynek egységét az employer brand manager definiálja?
"A jövő gyárában 1 db ember és 1 db kutya lesz, ahol a kutya dolga az, hogy vigyázzon, ne engedje az embereket közel a gyárhoz – az emberé pedig az, hogy megetesse a kutyát" – hangzott el az előadáson. A kutatók szerint 10 év múlva nem lesz olyan munkavállaló, aki nehéz fizikai munkát vagy olyan tevékenységet végez majd, ami automatizálható. A becslések szerint az 5 millió megszűnő munkahelyből 2,5 milliót tud majd visszatermelni a munkaerőpiac különböző új munkakörökkel (mint például: SEO specialista, webanalitikus, közösségi oldal menedzser vagy genetikai tanácsadó). Ugyanakkor óvatosnak kell lennünk a becslésekkel, hiszen tíz mai óvodásból hétnek várhatóan olyan foglalkozása lesz, ami ma még nem létezik.

Élő munkaerőre továbbra is szükség lesz:

– a szoftver és a mesterséges intelligencia fejlesztése területén,
– a másik ember segítésére, támogatására fókuszáló munkaterületeken (a segítést fizikai és lelki értelemben egyaránt értve),
– mindazokon a területeken, ahol kreativitásra van szükség.

Vagyis a jövőben sem kell elbúcsúznunk várhatóan a szoftverfejlesztőktől, építészektől, ipari formatervezőktől, a papoktól és rabbiktól, orvosoktól és állatorvosoktól, mindenfajta művészektől, terapeutáktól és a csontkovácsoktól. Ugyanakkor mindenkinek szüksége lesz bizonyos újfajta skillekre, amelyek a rugalmas alkalmazkodást teszik lehetővé, mint a komplex problémamegoldás, a kritikai gondolkodás, a mindennapi kreativitás, az együttműködési képesség, az érzelmi intelligencia, a döntésképesség és a döntésekért való felelősségvállalás képessége, a szolgáltatói gondolkodásmód, a kognitív rugalmasság vagy a "kelj-fel-jancsiság", azaz hogy folyamatosan tudjunk felállni a kudarcok után, és továbblépni.

Ilyen lesz a jövő 30 éves munkavállalója

A Dell előadók által idézett tanulmánya szerint a jövő 30 éves munkavállalója átlagos végzettséggel és kiterjedt általános tudással bír majd, beszél idegen nyelveket, 4–5 állásban dolgozik egyszerre, atipikus foglalkoztatás keretében (például projektmunkában vagy határozott idejű szerződéssel), és nem irodában ülve végzi a munkáját. Akkor lesz sikeres, ha nemcsak folyamatosan, de gyorsabban is tanul, mint a környezete, méghozzá egész életén át (lifelong learning), és az 5 órás szabály szerint: azaz minden héten legalább 5 órát, de minden nap legalább 1 órát tanulással tölt (ez többek közt Bill Gates, Mark Zuckerberg vagy Elon Musk bevált módszere is). Mindemellett, noha nem jár be dolgozni, nem feledkezik meg az élő beszélgetésekről sem a chatelés helyett vagy mellett, mivel az élő kapcsolattartás az innovatív, kreatív gondolatok fejlődését segíti.

SZERETNÉL HASZNOS EMPLOYER BRANDING TIPPEKET KAPNI? AKKOR GYERE EL A NAGY EMPLOYER BRANDING NAPUNKRA!

Nagy Employer Branding Nap
5 hiba, amit semmiképp se kövess el - avagy az Employer Branding alapszabályai konferencia  

Program:

8.30-9.00 Regisztráció

  • Employer Branding alapok: 5 hiba, amit semmiképp se kövess el

Előadó: Bőhm Kornél, Kommunikációs szakértő, Impact Works employer branding üzletágvezető

  • Miért maradnak? Miért mennek? Mik a munkavállalók prioritásai munkahelykeresésnél?

Előadó: Szokody Ágnes, Randstad Hungary & Romania, marketing manager

  • Mitől lesz egy márka lovemark?

Előadó: Faix Csaba, Prompt Media kreatív vezetője és a Prezi kommunikációs tanácsadója

  • Az X generáció ki tudja találni, hogy mire vevő az Y és a Z?

Előadó: Steigervald Krisztián, Emotional Marketing, ügyvezető

  • Amikor a kutatási eredmények összetalálkoznak a gyakorlattaL
  • Amikor a valóság nem találkozik az ígérettel…

Előadók: Csikós-Nagy Katalin és Havrán Linda, HR-Evolution  

13.00-14.00 Ebédszünet

  • Legjobb és legrosszabb EB filmek a világból

Előadó: Farkas Nóra, PPH Media/hrpwr.hu, online szerkesztő

  • Bullshit-generátor az Employer Branding gyártó gépezetben

Előadó: Balaton Anita, Café PR, ügyvezető

  • Néha érdemes kísérletezni: rendhagyó toborzási megoldások a Drehernél

Előadó: Kreiter Éva, Dreher Sörgyárak, HR-vezető

  • Egy ütős Employer Branding kampány története, kulisszatitkai
  • Kerekasztal-beszélgetés: Miért nehéz becserkészni a fiatalokat, milyen üzenetekre vevők mégis? Megkérdezzük magukat a fiatalokat.

 16.20 Konferencia zárása

Kerekasztal-beszélgetés: multinál dolgozó és szabadúszó fiatalokkal beszélgetünk arról, hogy ők miért mennek vs. nem mennek el kötött állásba, és milyen üzenetek tudják vs. nem tudják megfogni őket.  

Időpont: 2018. november 15.
Helyszín: Hatszín Teátrum (1066 Budapest, Jókai u. 6.)

Részvételi díj:
Teljes árú részvételi díj: 43 900 Ft + áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 Ft + áfa /fő  

Szponzoráció:
Balla Anita, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 06 1 430 4591

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints IDE, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés