hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művészet és AI

Kliprendezőként is bizonyít a mesterséges intelligencia

November 22-én jelenik meg a Lindemann névre keresztelt projekt első albuma, amelyhez egy GAN (Generative Adversarial Networks), vagyis tanuláson alapuló mesterséges intelligencia szállította a klipet – számol be a Qubit.

A projekt két résztvevője Till Lindemann és Peter Tägtgren, vagyis a Rammstein énekese és az extrémmetál-szcénában ismert Hipocrisy (vagy a death metal-válogatott Bloodbath) multiinstrumentalistája.

Nem ez az első eset, hogy az algoritmust a művészet szolgálatába állítják: tavaly év végén a Christie's árverésén tízezer eurós áron értékesítették az Obvious Art egy képét, vannak, akik szerint egyenesen új művészeti irányról van szó.

A rendszer két neurális hálózatból áll: Robbie Barrat programozó szerint az egyik úgy viselkedik benne, mint egy rafinált műkincshamisító, a másik pedig a szigorú kritikus szerepét játssza, ezek folyamatosan versengenek egymással. Az eredmény így valami új teljesítmény lesz, nem valaminek a másolata. A felhasznált anyag mennyiségétől függ, hogy az alkotás mennyire tűnik hitelesnek.

Emberi arcok esetében az algoritmus már egész meggyőző eredményeket ért el, de műfajfüggő, hogy mivel dolgozik a program – a Lindemann klipjéhez a GAN állóképeket dolgozott fel

Az Ich weiß es nicht című számhoz az algoritmus több ezer képet dolgozott fel, az eredmény pedig kiválóan hozza a félig-meddig sikerült, de azért lidérces képeket: az emberszerűség határán egyensúlyozó jelenetek által kiváltott kényelmetlen érzést, ami feltehetőleg meg is felel Lindemann szándékának. 

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a mesterséges intelligencia egyre újabb területeken bizonyít, így például ma már alkalmazzák diagnosztaként, jogászként, recepciósként, rendőrként, pincérként, sofőrként, na és persze HR-esként is.

Dippold Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Qubit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés