hirdetés
hirdetés
hirdetés

Robottoborzás

Kiküszöbölheti az emberi előítéletekből származó hibákat az MI

Korábban megírtuk, hogy az MI toborzás-kiválasztásban való bevetése milyen kérdéseket vethet fel – akár morális-etikai szinten is. Nézzünk egy példát arra, hogyan is működik a gyakorlatban, amikor mesterséges intelligenciára bízzuk a toborzás-kiválasztást!

Izgalmas technológiai újításnak számít az IBM Watson. Az Indivizo nevű magyar startup által kifejlesztett innovatív eszköz egy mesterségesintelligencia-szoftver segítségével automatikusan kielemzi a jelöltek személyiségét azok videóinterjúi alapján, amivel részletesebb és pontosabb alapot kíván biztosítani a humán döntések meghozatalához. A rendszer a személyiségprofilokat a videóinterjúkat követően azonnal elérhetővé teszi, így mindehhez sem a jelöltek, sem az interjúztatók részéről nincs szükség külön energia- vagy időbefektetésre.

Jó vagy rossz eredmények nincsenek: a HR-es dönti el a kapott adatok alapján, hogy megfelelő-e a jelölt

Az eszköz első validálási fázisa bebizonyította, hogy a személyiségprofilok eredményei megbízhatóak, sőt, a stresszhelyzet sem torzítja azokat” – számol be róla Holics András, az Indivizo társalapítója és ügyvezető igazgatója. “Az elkészült videóinterjúkat a mesterséges intelligencia segítségével számos szempontot figyelembe véve elemezzük – ilyen például a szóhasználat, vagy a szünetek és mondatok hossza – az eredményeket pedig szintén többféle különböző skálán vizsgáljuk, a széles körben elterjedt Big Five személyiségmodell alapján. Megtudhatjuk, mennyire zárkózott vagy nyitott egy jelölt, mennyire barátságos vagy éppen magának való, hogyan viszonyul a felelősséghez, és így tovább. Jó vagy rossz eredmények természetesen nincsenek, a HR-szakember vagy a felvételiztető az, aki a kapott adatok alapján képes megítélni, hogy egy jelölt milyen mértékben felel meg a megpályázott pozíció elvárásainak.”

A mesterséges intelligencia beépítésével egyetlen kiválasztási lépésben is sokkal több információhoz juthatunk a jelöltjeinkről, így jelentős időt és költségeket takaríthatunk meg. További előnye lehet, hogy használatával sokkal objektívebb döntéseket hozhatunk, kiküszöbölve az emberi előítéletekből származó hibákat és visszásságokat, amelyek eredményeként a munkahelyi sokszínűség is növekedhet – noha ez csak abban az esetben igaz, ha megfelelő adatokból és helyes algoritmussal dolgozik a mesterséges intelligenciánk, mint azt itt is megírtuk. Az IBM Watson az IBM oldalán közölt esettanulmány alapján 90%-os biztonsággal helyes profilokat alkot, és képes megtalálni a top jelölteket, ami által emeli a kiválasztás színvonalát; több mint 75%-kal meggyorsítja a toborzás-kiválasztás folyamatát a hagyományos módszerekhez képest, és a költségeket is csökkenti, a megtakarított pénzt pedig ehelyett a munkatársak képzésébe lehet invesztálni.

Az emberi részvételt természetesen ez az eszköz sem helyettesíti, viszont hatékonyan támogatja és jelentősen megkönnyíti a döntési folyamatot” – állítja Illés Kata, aki szintén társalapító és ügyvezető igazgató az Indivizo-nál. “Célunk, hogy az interjúztatásban résztvevők a mesterséges intelligencia bevonásával a lehető leghatékonyabban használhassák fel értékes idejüket, objektív, adatalapú információkra építve humánpolitikai döntéseiket.

Elősegíti, hogy a HR stratégiai partnerré válhasson

A kompetenciák és személyiségjegyek vizsgálata nemcsak a kiválasztásban segít, de a jelöltek jövőbeli teljesítményét és helytállását is előrevetíti, hiszen pontosabb képet ad készségeikről, hozzáállásukról és motiváltságukról.

Az adatokon, tényeken alapuló munkaerő-felvételi döntések így nem kizárólag a toborzási folyamat résztvevőinek érdekeit szolgálják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a HR stratégiai jelentőségű partnerként vehessen részt a vállalatok életében.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés