hirdetés
hirdetés

Robottoborzás

Kiküszöbölheti az emberi előítéletekből származó hibákat az MI

Korábban megírtuk, hogy az MI toborzás-kiválasztásban való bevetése milyen kérdéseket vethet fel – akár morális-etikai szinten is. Nézzünk egy példát arra, hogyan is működik a gyakorlatban, amikor mesterséges intelligenciára bízzuk a toborzás-kiválasztást!

Izgalmas technológiai újításnak számít az IBM Watson. Az Indivizo nevű magyar startup által kifejlesztett innovatív eszköz egy mesterségesintelligencia-szoftver segítségével automatikusan kielemzi a jelöltek személyiségét azok videóinterjúi alapján, amivel részletesebb és pontosabb alapot kíván biztosítani a humán döntések meghozatalához. A rendszer a személyiségprofilokat a videóinterjúkat követően azonnal elérhetővé teszi, így mindehhez sem a jelöltek, sem az interjúztatók részéről nincs szükség külön energia- vagy időbefektetésre.

Jó vagy rossz eredmények nincsenek: a HR-es dönti el a kapott adatok alapján, hogy megfelelő-e a jelölt

Az eszköz első validálási fázisa bebizonyította, hogy a személyiségprofilok eredményei megbízhatóak, sőt, a stresszhelyzet sem torzítja azokat” – számol be róla Holics András, az Indivizo társalapítója és ügyvezető igazgatója. “Az elkészült videóinterjúkat a mesterséges intelligencia segítségével számos szempontot figyelembe véve elemezzük – ilyen például a szóhasználat, vagy a szünetek és mondatok hossza – az eredményeket pedig szintén többféle különböző skálán vizsgáljuk, a széles körben elterjedt Big Five személyiségmodell alapján. Megtudhatjuk, mennyire zárkózott vagy nyitott egy jelölt, mennyire barátságos vagy éppen magának való, hogyan viszonyul a felelősséghez, és így tovább. Jó vagy rossz eredmények természetesen nincsenek, a HR-szakember vagy a felvételiztető az, aki a kapott adatok alapján képes megítélni, hogy egy jelölt milyen mértékben felel meg a megpályázott pozíció elvárásainak.”

A mesterséges intelligencia beépítésével egyetlen kiválasztási lépésben is sokkal több információhoz juthatunk a jelöltjeinkről, így jelentős időt és költségeket takaríthatunk meg. További előnye lehet, hogy használatával sokkal objektívebb döntéseket hozhatunk, kiküszöbölve az emberi előítéletekből származó hibákat és visszásságokat, amelyek eredményeként a munkahelyi sokszínűség is növekedhet – noha ez csak abban az esetben igaz, ha megfelelő adatokból és helyes algoritmussal dolgozik a mesterséges intelligenciánk, mint azt itt is megírtuk. Az IBM Watson az IBM oldalán közölt esettanulmány alapján 90%-os biztonsággal helyes profilokat alkot, és képes megtalálni a top jelölteket, ami által emeli a kiválasztás színvonalát; több mint 75%-kal meggyorsítja a toborzás-kiválasztás folyamatát a hagyományos módszerekhez képest, és a költségeket is csökkenti, a megtakarított pénzt pedig ehelyett a munkatársak képzésébe lehet invesztálni.

Az emberi részvételt természetesen ez az eszköz sem helyettesíti, viszont hatékonyan támogatja és jelentősen megkönnyíti a döntési folyamatot” – állítja Illés Kata, aki szintén társalapító és ügyvezető igazgató az Indivizo-nál. “Célunk, hogy az interjúztatásban résztvevők a mesterséges intelligencia bevonásával a lehető leghatékonyabban használhassák fel értékes idejüket, objektív, adatalapú információkra építve humánpolitikai döntéseiket.

Elősegíti, hogy a HR stratégiai partnerré válhasson

A kompetenciák és személyiségjegyek vizsgálata nemcsak a kiválasztásban segít, de a jelöltek jövőbeli teljesítményét és helytállását is előrevetíti, hiszen pontosabb képet ad készségeikről, hozzáállásukról és motiváltságukról.

Az adatokon, tényeken alapuló munkaerő-felvételi döntések így nem kizárólag a toborzási folyamat résztvevőinek érdekeit szolgálják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a HR stratégiai jelentőségű partnerként vehessen részt a vállalatok életében.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés