hirdetés
hirdetés

Átalakuló munkaerőpiac

Jön a hibrid munkavégzés: mibe érdemes a cégeknek befektetni?

A Xerox Holdings Corporation megbízásából készült el az a globális üzleti felmérés, amely szerint a megkérdezett szervezetek munkaerejének 82%-a 12-18 hónapon belül visszatérhet a munkahelyére. Ennek előkészítéseként a hibrid (távoli és irodai) munkavégzés támogatására a cégek új forrásokba fektetnek: 56%-uk növeli a technológiára szánt büdzsét, valamint 34%-uk tervezi a digitális átalakulás felgyorsítását.

A Xerox "Future of Work" felmérését a független Vanson Bourne kutatócég készítette 2020 májusában.  Az Egyesült Államokból, Kanadából, az Egyesült Királyságból, Németországból és Franciaországból 600 - különböző szektorok legalább 500 főt foglalkoztató vállalatainál dolgozó - IT vezetőt kérdeztek meg, köztük felsővezetőket. A válaszadók 72%-a a távoli munkára való hirtelen átállás okozta kihívások kapcsán azt nyilatkozta, hogy nem voltak erre teljesen felkészülve technológiai szempontból. A távoli munkavégzés okozta kihívások között a technológián kívül (29%) a legnagyobb nehézséget a kommunikáció (26%) és a fókusz fenntartása (25%) okozta.

Nincs kétség azzal kapcsolatban, hogy a COVID-19 járvány megváltoztatta a munkamódszereinket. A kutatásunkból kiderült, hogy a jövőben sok vállalat visszavárja az alkalmazottai többségét az irodai környezetbe. Ennek több oka lehet, beleértve a kommunikációt, a döntési folyamatok gyorsaságát és a tehetségfejlesztést - mondta Steve Bandrowczak, a Xerox elnöke és ügyvezetője. "Ugyanakkor a hirtelen leállás és a hibrid munkakörnyezet felfedte a technológiai hiányosságokat, amelyek megoldására új vagy kiegészítő beruházások szükségesek az elkövetkező hónapokban."

A felmérés legfontosabb eredeményei és tanulságai

A vállalkozások azt tervezik, hogy a munkavállalók többsége visszatér az irodába, bár megmaradnak a bővített távoli munkavégzésre vonatkozó irányelvek. 33% nyilatkozta, hogy a hálózati- és adatbiztonság, valamint a magánélet jelentette a legnagyobb aggodalmat a távoli munkavégzés kapcsán annak széleskörű bevezetése előtt, illetve 24% említette a munkavállalók produktivitását, 16% pedig a technológiai infrastruktúrát. Ezek az aggodalmak, valamint az, hogy a válaszadók 95%-a úgy gondolja, a személyes kommunikáció fontos a személyes fejlődés szempontjából, azt jelzik, hogy a távoli munkavégzés nem váltja fel teljesen a hagyományosabb irodai munkát.

Most azonban, hogy a vállalkozások komfortosabbá váltak a távoli munkavégzésben, a felsővezetők és az informatikai döntéshozók hozzáállása, valamint az irányelvek is változnak. A megkérdezett országok közül az Egyesült Államokban növekszik leginkább a távoli munkavégzésbe vetett bizalom (86%), ezt követi az Egyesült Királyság (80%), Németország (80%), Kanada (77%) és Franciaország (75%). Ezenkívül 58%-uk azt tervezi, hogy a következő évben megváltoztatja az otthoni munkavégzésre vonatkozó irányelvét, hangsúlyozva, hogy a vállalatoknak támogatniuk kell a hibrid munkavégzést.

Tanulság: Lehet, hogy az alkalmazottak nem térnek vissza egyszerre az irodába - vagy akár ugyanolyan kapacitással, mint korábban -, de a belátható jövőben a szervezeteknek szükségük van a hibrid munkavégzés támogatására.

A hirtelen átállás az otthon történő munkavégzésre hamar felfedte a technológiai hiányosságokat. A legtöbb vállalkozás számára nehézkes volt a távoli munkavégzésre való gyors átállás: csak 28%-uk mondta, hogy teljes mértékben felkészültek, 29%-uk számára a technológia volt a legkritikusabb pont. A megkérdezett országok közül Franciaország volt a legkevésbé felkészülve a távoli munkára való hirtelen átállásra, míg az Egyesült Államok volt a leginkább felkészült. Kifejezetten a technológiát illetően a válaszadók szerint a legnagyobb kihívást a távoli informatikai támogatás (35%), a nem megfelelő munkafolyamat-megoldások (27%), a kommunikációs- és együttműködési eszközök hiánya (22%), valamint a felhő alapú megoldások hiányosságai (10%) jelentik. A vezetők 85%-a hiányolta az irodai nyomtatókat: az Egyesült Államok válaszadóinak hiányoztak leginkább (93%), őket követi Németország (92%) és Franciaország (91%).

Tanulság: A jövőbeli problémák elkerülése érdekében a vállalatok a folyamataik digitális átalakításának felgyorsítása érdekében új technológiákba fektetnek és bővítik meglévő eszközeiket.

A technológiai beszerzések a munkavállalók jobb támogatása felé tolódnak el. A távoli munkavégzés kapcsán felfedezett technológiai hiányosságok miatt az IT-döntéshozók 70%-a világszerte újraértékeli költségvetési kiadásait, a vállalatok növelik a távoli technológiai (55%) vagy hibrid munkavégzést segítő (40%) erőforrásokba történő beruházásokat. Vannak olyan vállalatok is, amelyek felhőalapú szoftverekbe (65%), távoli IT-támogatásba (63%) és a közös munkát segítő szoftverekbe (52%) fektetnek be. A hardverek, mint a laptopok és a nyomtatók, szintén fontosak, különösen a franciaországi székhellyel rendelkező vállalatok esetében, ahol a válaszadók 22%-a szerint a technológia, a produktivitás és az általános munkatapasztalat szempontjából a legfontosabb igény.

Tanulság: A COVID-19 elősegíti a digitális átalakulást, a vállalatok fokozott figyelmet fordítanak az alkalmazottak igényeinek kielégítésére mind hardver, mind szoftver tekintetében.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés