hirdetés
hirdetés

A jövő munkavállalói

Íme az új generáció: az R!

A generációk jellemzése még napjainkban is a legmegosztóbb témák közé sorolható, de azt tudjuk, hogy a munkastílusuk, preferenciáik és motivációjuk alapján öt csoportba sorolhattuk a munkavállalókat.

Legalábbis eddig. A járvány okozta korlátozások globálisan hatottak a munkaerőpiacra és korosztálytól függetlenül hasonló kihívások elé állították a dolgozókat. Korábban nem volt még példa arra, hogy pár hét leforgása alatt kellett alkalmazkodnunk egy mindenkit érintő helyzetre.

A körülményekre adott hasonló reakció alapján pedig megjelent egy új réteg, az R generáció.

Na de kik is az R-ek?

Ők azok, akik a megváltozott helyzetben rövid idő alatt alkalmazkodtak, elengedték a megszokott rendszerüket és új prioritások szerint egy teljesen új szabályrendszert alakítottak ki, amihez új készségeket fejlesztettek ki - fogalmaz az Iroda Blog. Gyorsan megtalálták azokat a módszereket, amelyekkel hatékonyan működhetnek az új közegben. Hozzászoktak a rugalmas, önálló munkavégzéshez, és a bizonytalanságot is jobban tűrik.

Az R generációt tehát nem a születési ideje alapján, hanem az új helyzetre adott reakciója alapján határozhatjuk meg.

A több lábon álló generáció

Képviselői bár gyorsan alkalmazkodtak, hosszú távra terveznek, hiszen arra számítanak, hogy a jelenlegi kihívások megoldása után a munka terén bevezetett változások továbbra is életben maradnak majd. A biztonságuk fenntartása érdekében azonban legalább egy olyan új készséget kifejlesztettek a karantén alatt, amivel szükség esetén több lábon állhatnak, és új szerepben is kipróbálhatják magukat.

Emellett kimondottan élvezik a korlátozások és a technológia nyújtotta lehetőségeket, azaz a hirtelen széles körben elfogadott távmunka bevezetését, ami minden korábbinál rugalmasabb munkavégzést eredményezett. A négy fal közé zárva persze ez is új kérdések elé állította a családjukkal egy fedél alatt élőket, az R generáció képviselői azonban megtalálták a módját, hogy ezzel együtt hatékonyan működtessék a rendszert.

Megnövekedett eszköztár és új igények

A munkáltatók tehát egy egészen új munkavállalói réteggel találkoznak a járvány után, akik nem csak megnövekedett eszköztárral, hanem ezzel párhuzamosan új igényekkel érkeznek majd vissza.

Az egyik ilyen igény, hogy szeretnék tesztelni a frissen megszerzett képességeiket, ezért új lehetőségeket keresnek majd. A megtartásuk érdekében fontos, hogy a munkáltatók lehetőséget teremtsenek új feladatkörök kipróbálására.

Távmunkában hatékonyabbak

Az elmúlt hónapokban reflektorfénybe került a vírus előtt is sokakat foglalkoztató rugalmas és távolról végzett munka hatékonysága, amiről végre bebizonyították, hogy vannak olyan munkavállalók, akik esetén hatékonyabb, mintha az irodában ülnének. Ők teszik ki az R generációt.

A megváltozott helyzetben továbbá megtapasztaltuk a vezetők megértő oldalát is, ami pillanatok alatt elvárássá alakult, ez pedig megköveteli a vezetői készségek, valamint a vállalati kultúra fejlődését.

Ezek a változások egy új időszámítás kezdetét hozták el a munka világában is, és pár hónap alatt elmosták a korábban meghatározott öt generáció közti különbségeket.

Borítókép: Austin Distel, Unsplash

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés