hirdetés
hirdetés
hirdetés

Innováció

HR-es, használd a technológiát!

A HR világában van helye és létjogosultsága a technológiának. Felgyorsítja a folyamatokat az unalmas, ismétlődő feladatok átvállalásával, megkönnyíti a döntéshozatalt az adatok elemzésével – vagyis abszurd módon a technológia még emberibbé teszi a HR-t is.

A Deloitte tanulmánya (HR technology disruption for 2018) szerint a HR-technológia területe az 1970-es évektől folyamatosan változik. Az első fázis az adatrendszerek felépítéséről szólt, amikor az ERP rendszerbe integrálták a HR megoldásokat. Az 1990-es évek végén, 2000-es évek elején a toborzás, a képzés és a teljesítményértékelő rendszerek felépítése zajlott, 2010 környékén a HR rendszerek a felhőbe költöztek, kiváltva a régi központi megoldásokat.

Napjainkban tartunk a negyedik fázisnál, amikor a technológiát a csapatok, egyének és hálózatok köré kell építeni; olyan eszközök használatáról, agilis gyakorlatok megvalósításáról szólnak az IT-eszközök, melyek növelik a teljesítményt.

Koncentráljunk a teljesítményre!

A HR-szakértők szerint automatizálás helyett a teljesítmény növelésén van a hangsúly. Vagyis van online jelenlét, szoftver oldja meg a bérszámfejtést, az adatokat elektronikusan tároljuk és változtatjuk, a szabadságot online igényelhetjük stb. Aki eddig még nem automatizálta HR folyamatait, az már most lépéshátrányban van a többiekkel szemben. És ez nem csupán hazai (bal)jóslat, az amerikai adatok (melyek jellemzően nagyobb merítéssel dolgoznak, mint a magyarok) is azt mutatják, hogy a vállalatok 45 százaléka többnyire az alapvető automatizálásra összpontosít.

Toborzási coachok és okos chatbotok

A mesterséges intelligencia alapú eszközök erre a területre is nagyon gyorsan betörnek, legyen szó kognitív menedzser, karrier vagy toborzási coachokról, okos chatbotokról (melyek egy adott területre összpontosítanak), intelligens ügynökökről, rendkívül vicces játékokról, melyek mind az oktatást, a kiadási jelentéseket, az időfelhasználás rögzítését és egyéb HR-funkciókat tesznek egyszerűbbé.

Mondd, te kit választanál?

Az IT-eszközöket sehol sem használja gyakrabban és innovatívabban a HR, mint a toborzás folyamatában, erre költik a legtöbb pénzt. Ahogy változik az elvégzendő munka, úgy alkalmazkodik hozzá a kiválasztás eszköze. Egyre több alkalmazott hibrid munkát végez, egyre több tudás újul meg évente (ha nem gyakrabban) a kollégák fejében. A gyorsan változó állások miatt olyan eszközök kellenek, amelyek a jelöltek között nemcsak tudás, hanem képesség és soft skillek szerint is válogatnak.

Dörömböl a digitalizáció

Az IT Services Hungary toborzási eszközei közé nemrég került be egy online játékos felület, amit a fiatalabbak megnyerésére használnak – mondta Mészáros Mariann, ügyvezető igazgató. A vállalatnak kötelező a fiatalokat megszólítania, hiszen fiatalos cégről van szó. Persze, a tapasztaltabb korcsoportokból is vesznek fel embereket, mindegyik generációt célzott eszközökkel keresik meg. Ebben a feladatban automatizmus segíti a HR-esek munkáját, amely a célzott korcsoportól függően megtalálja azt a csatornát, ahol a hirdetés a legnagyobb hatékonysággal működik, és olyan kulcsszavakat tesz a hirdetésekbe, amelyek vonzóak az adott generáció számára.

Ajánlati rendszer

Az NNG-nél saját belső HR-es rendszer segíti a mindennapi munkát – mondja Magyari Andrea HR-igazgató. Emellett a LinkedIn lehetőségeit is elkezdték használni. A technológiai eszközökön túlmenően a meglévő munkatársaik ajánlásaira is támaszkodnak az új kollégák megtalálásakor. Azok, akik a vállalati kultúrát belülről megélték, olyan új embereket hoznak a céghez, akik hosszú távon ott is maradnak – ezt megfelelően ösztönzik és jutalmazzák is.

A candidate experience jelentősége

Első körben a saját személyes kapcsolatok kerülnek előtérbe toborzáskor, ám ez hamar kimerül. Ekkor a közösségi oldalak (LinkedIn, Facebook) lépnek a képbe – véli Pelle Dávid, az MP Solutions ügyvezető igazgatója. Alapvető probléma, hogy mindenki tömegével szeretne felvenni új embereket, emiatt egy sokkal nagyobb „pool”-t kell generálniuk, ahonnan a cégek választanak. Ebben a technológia, az automatizmusok segítenek, gyorsítják a folyamatot – vagyis egyre hangsúlyosabb szerephez jut a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás is. Az élmény is felértékelődik. Vagyis a jövendő kollégának már jelölt korában maradandó élményt kell szereznie a cégnél, és ezt egészen a kilépésig végig kell biztosítania a vállalatnak.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatod el.

Ha szívesen hallanál élőben is érdekességeket ebben a témában, gyere el HR Digital Meetup-unkra!

(forrás: IT business online)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés