hirdetés
hirdetés
hirdetés

Social media best practices

Használd okosan a közösségi médiát!

Életünket teljes mértékben átszövik a közösségi oldalak. Azok segítségével tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, tájékozódunk a világról, de még állást is sokszor ott keresünk vagy hirdetünk. A Facebook és LinkedIn platformok a toborzás új dimenzióját nyitották meg, azonban nagyon nem mindegy, hogyan használjuk őket! 

A közösségi oldalakon szinte kivétel nélkül mindenki fent van, így ideális terepet nyújtanak a jövőbeli munkavállalók felkutatására. A különféle ingyenes és fizetős funkciók segítségével pedig hatékonyan célozhatjuk meg azokat a jelölteket, akik nagyobb valószínűséggel nyitottak egy adott pozícióra. A Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencián Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketing vezetője és egyik alapítója beszélt arról, hogy mikre érdemes odafigyelni, ha eredményes közösségi média stratégiát szeretnénk kifejleszteni.

A Facebookon innen, a LinkedInen túl

Egy cég social media megjelenése jelentős hatással van a munkáltatói márka megítélésére, így érdemes erre is energiát fektetni a brandépítés során. Ha közösségi médiáról beszélünk a platformok széles kínálata tárulkozik elénk, azonban a toborzás szempontjából a Facebook és a LinkedIn bizonyulnak a leghatásosabbnak (persze nem minden pozícióra), így azokkal foglalkozunk részletesebben.

A Facebookon a felhasználók tizenhat százalékát, mintegy 842.000 embert érhetünk el, míg LinkedInen ez az arány a többszöröse: kb. nyolcvan százalékos eléréssel, 538.000 jelöltet kutathatunk fel. Pozíciótól függően érdemes egyiket vagy másikat használni. Facebookon jellemzően az üzleti, pénzügyi és termelési területre lehet hatékonyan toborozni, LinkedInen a média, a művészet és az IT szektor dolgozóit találhatjuk meg. „Azonban súlyos hibát követ el az, aki csak álláshirdetésre használja a social media oldalait. Ha egy cég betekintést enged a hétköznapjaiba néhány csapatépítőről készült jó hangulatú képpel vagy egy-egy hétköznapi helyzet megörökítésével, sokkal vonzóbb lesz a jövőbeli munkavállalók számára." – hangsúlyozta Lévai Richárd.

Figyelj, hogy kit célzol!

A mindennapokba való bekukucskáláson túl, elsődlegesen mégiscsak az új jelöltek felkutatása minden cég érdeke. Mindkét platformon van lehetőség célzottan hirdetni. A Facebookon a nemrégiben kirobbant Cambridge Analytica botrány utószeleként szűkebb keretek állnak rendelkezésünkre, de van lehetőség iparág, valamint érdeklődés szerinti célzott promócióra. Fontos, hogy a Facebook oldalunk kedvelői és a célcsoportunk között legyen átfedés, mivel így érhetjük el a legtöbb embert. A célzott hirdetés hátránya azonban, hogy nem minden felhasználónál van feltüntetve a munkahely, így őket ilyen formában nem találja meg a rendszer.

„Érdekesség, hogy a Facebook újítása, amely pont a toborzást hivatott megkönnyíteni nem működik megfelelően. Ha kifejezetten álláshirdetésként teszünk fel egy adott pozíciót, rosszabb elérést produkál, mintha simán Facebook postban hirdetnénk." – tette hozzá Lévai Richárd.

Minél több felület, annál jobb

A cég saját (karrier) oldalán túl, érdemes más népszerű és nagy követőtáborral rendelkező felülettel is összebútorozni, és ott is hirdetni a betöltendő pozíciót. Évekkel ezelőtt így tett az Aldi is, amikor az Egy nap a városban blog csapatával összeállva regionális értékesítési vezetőket toborzott, és mutatott be kreatív módon az álláskereső közönségnek.

Forrás: Facebook

Más oldalak mellett, a specifikus Facebook és LinkedIn csoportokban való hirdetéssel is nagy valószínűséggel érhetünk el érdeklődőket. Ezenfelül olyan pályázóknál, akik a profilukon nem tüntették fel a foglalkozásukat, a csoporttagságaik átfutásával puskázhatunk.

„Talán kevesen tudják, de a cég weboldalának látógatóihoz vagy hozzájuk hasonló felhasználókhoz is eljuttathatjuk a hirdetésünket. Ez a remarketing." – mondta Lévai Richárd. Az oldal látógatóiról összegyűjtött demográfiai és egyéb adatok alapján beállíthatjuk, hogy a Facebook hasonló személyeket keressen, és hozzájuk jutassa el a hirdetésünket.

Könnyítsük meg a dolgunkat!

A Facebook kapcsán említést kell tenni a mostanában előszeretettel használt chatbotokról is. Ezeket beprogramozva a levelezési felületünkbe, Facebook esetén a Messengerbe automatikusan generált üzeneteket küldhetünk a jelölteknek, akik néhány előre meghatározott válaszlehetőségből válogatva reagálhatnak is. Ez jelentősen felgyorsítja a kiválasztási folyamatot, mivel nem kell egyesével minden pályázó kérdéseire válaszolni. Ezenfelül egyfajta előszűrésként is tekinthetünk a chatbotokra. Ha összeszedünk egy checklistet, ami tartalmazza azokat a hard skilleket (végzettség, tapasztalat, nyelvtudás stb.), amikkel rendelkeznie kell a jelöltnek, a chatbot végighaladhat a kérdéseken és kiválogathatja azokat, akik ezek alapján megfelelnek az adott pozícióra.

Összegezve a Facebook sokféle kreatív megoldást nyújthat a toborzásban különféle oldalak, csoportok és célzott hirdetések bevonásával, mindezt ingyen (persze fizetős funciók is léteznek). Ugyanakkor a LinkedIn, amit sokszor emlegetnek a munkahelyi Facebookként megbízhatóbban működik. Több és pontosabb célzási lehetőséget biztosít, amiért ugyan fizetni kell, de szinte biztosan azokhoz juttathatjuk el a hirdetésünket, akiknél célba is ér.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés