hirdetés
hirdetés
hirdetés

Games for Business

Bolygóközi utazáson a CIB

Akármerre nézünk, bármit csinálunk egyre többször szembesülünk azzal, hogy minden hétköznapi feladatunkra van egy telefonos alkalmazás, online platform, vagy a nap 24 órájában elérhető szolgáltatás. Ha példának okáért hajnali háromkor jut eszünkbe pizzát enni, azonnal megrendelhetjük a neten. Ha elfelejtettünk napközben egy átutalást, már indítjuk is a telefonunkon lévő alkalmazást és küldjük a pénzt a mobilbankon keresztül. Egyszóval a digitális világ előszobájában vagyunk és tetszik vagy sem, csak előrefelé vezet az út.

A digitális átalakulás javában zajlik és bár alapvetően nagyon megkönnyíti az életünket, sokunk számára ez a világ komfortzónán kívül van, és mindennapos kihívást jelent. A munkavállalók egy jelentős hányadát még mindig az X generációhoz tartozó réteg jelenti, akik bevándorlók a digitális világban, tehát az ahhoz szükséges készségeket nem az anyatejjel szívták magukba. Bár az Y generációnak ez a közeg természetes, a tudatos felhasználás sok esetben számukra is kihívást jelent. A digitalizációhoz való sikeres alkalmazkodás bár különböző szinteken, de mindenki számára elengedhetetlenné vált.

Agilitás, gyors adaptáció, digitalizácó

A gyors adaptáció a munkáltatók számára ugyanilyen fontossággal bír: tanulmányok sora jutott arra a következtetésre, hogy azok a munkavállalók és főként azok a munkahelyek tudják sikeresen kezelni a digitális transzformációt, ahol a munkatársak megértették az átállás szükségességét és nyitottak a változásokra. Statisztikák szerint a vállalatok kilencven százaléka tartja stratégiailag szükségesnek a digitális átalakulást, az ilyen jellegű projektek hetvenöt százaléka mégis elbukik, mert a munkatársak nincsenek kellően felkészülve, nincs meg a vállalatnál az ehhez szükséges tudás.

Érdemes „lopni” a fintechektől

Kiemelt jelentősége van a digitális átalakulásnak a pénzügyi szféra intézményeiben, ahol a digitalizáció talán a legnagyobb mértékben kavarta fel a folyamatokat. A fintech cégek megjelenésével ugyanis pl. a banki szolgáltatásoknak komoly versenytársakkal kell szembenézniük. Bár az új típusú cégek megjelenése a bankok létét közvetlenül nem fenyegeti, hosszabb távon célszerű a fintechek technológiai és ügyfélközpontú megoldásait a hagyományos pénzügyi intézményeknek átvenni vagy lemásolni, sőt akár kifizetődő lehet ezekkel a vállalkozásokkal együttműködni is.

Ezt a kihívást ismerte fel pl. a CIB Bank Zrt.: stratégiai szinten kezelik a digitális transzformációt. Egy komplex, több pillérből álló akciótervet dolgoztak ki az átállásra. A program során nemcsak tevékenységük technikai és fizikai körülményeit alakítják át, vagyis az átalakulást nem csupán technológiai fejlesztéseknek és beruházásoknak tekintik, hanem a banki működéssel kapcsolatos gondolkodásukat tekintve is a megújulást tűzték ki célul. Előbbire példa a CIB – eddig remekül teljesítő – banki applikációja és az új vállalati portál. A munkatársak digitális tudásának bővítésére és a gondolkodásmód megreformálására komplex eszközöket használnak, például kimondottan vezetőknek szóló tréningeket, előadásokat és fórumokat szerveznek, de lehetővé teszik a CIB-es vállalati ügyfelek digitalizációs megoldásainak és a bank saját fejlesztéseinek megismerését is.

 

Kattints a galériáért!

A fenti programok mellett a tudásbővítés egy innovatív módjának a Games for Business tanulási platformját választották. Ez a rendszer, mely a CIB Digitális Galaxisa, a digitalizációval kapcsolatos ismeretanyagot dolgozza fel több szinten, az alapfogalmaktól és a hétköznapi alkalmazásoktól a big data-n és a fintech vállalatokon át egészen a szabályozó folyamatok és a legfrissebb CIB-es innovációk megismeréséig.

A tartalmat egy, a játékosítás elemeit is felhasználó, egyedi megoldás foglalja keretbe. Ennek lényege, hogy a felhasználó a tartalmakat kvízek, kihívások megoldásával, bolygóról bolygóra haladva, egy bolygóközi utazáson sajátítja el. Mindeközben pedig az elméleti információk mellett tényleges feladatokat old meg: appot tölt le a telefonjára, utazást szervez vele, fittnesz programot állít össze vagy éppen a mesterséges intelligenciához kapcsolódó könyvekhez és filmekhez kap útmutatót.

A program és a platform sikerességét mutatja, hogy egy hét elteltével a CIB munkatársainak több mint negyede önként kezdte el használni a programot. Ebben az egy hétben nagyjából 120.000 kérdésre válaszoltak és több mint 1000 órát töltöttek rendszerben. Az eddigi visszajelzések örömtelien pozitívak: a munkatársak egyértelműen hasznosnak gondolják a kezdeményezést, a tanultakat érdekesnek, élvezetesnek és nem utolsó sorban a hétköznapi életbe átvihetőnek tartják.

A CIB célja, hogy az előttünk feltáruló digitális galaxis hívogató és felfedezésre ösztönző legyen, ne pedig egy sötét és félelmetes ismeretlen. Úgy tűnik az utazás náluk már elkezdődött.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés