hirdetés
hirdetés

Vonzó perspektíva

Bemutatjuk a jövő 3 legígéretesebb IT-s munkakörét!

Kutatások szerint a magyar informatikusok többsége a szaktudás gyors elévülését tartja az IT-szakma legnagyobb kihívásának. Bár az újabb és újabb technológiák megjelenése miatt az alkalmazható tudás elévülése valóban az IT területén a leggyorsabb, több olyan munkakör is van a szektorban, amelyik hosszú távon is vonzó perspektívát kínál az informatikai karriert tervezők számára.

Az adatelemző, a programozó, illetve a tesztelő munkakörök tíz év múlva is keresettek lesznek, és jól fizetnek majd – állítja a junior szoftverfejlesztők és tesztelők képzésével foglalkozó PROGmasters.

3 szakma, ami 10 év múlva is sokat fizet majd

Az adatelemző – vagy más néven data scientist – szakemberek feladata a vásárlói szokásokról begyűjtött adatok feldolgozása, majd a jövőbeli fogyasztói döntések előrejelzése. Egy élelmiszerlánc vagy egy internetes áruház adatelemzője például képes megjósolni, hogy egy-egy termékből mekkora raktárkészletre van szükség ahhoz, hogy se fölösleg, se hiány ne alakuljon ki, így elkerülhető legyen a veszteség.

Az adatelemzők által is használt szoftvereket a programozók – vagy más néven szoftverfejlesztők –írják: ők tervezik meg a különféle számítógépes programok, weboldalak és mobilapplikációk működését, majd készítik el az ezekhez szükséges programkódot.

A szoftvertesztelők feladata pedig az, hogy megbizonyosodjanak az elkészült programok hibátlan működéséről. A szerepük ezért alapvető fontosságú például egy orvosi, egy közlekedési vagy egy távközlési eszköz programjának előállítása során.

„Mindhárom területen nélkülözhetetlenek olyan készségek, amelyek a technológia fejlődése mellett is értékesek maradnak hosszú távon is. Ilyen a speciális gondolkodásmód vagy a kreatív problémamegoldó készség, amelyek nem avulnak el, ezért ezek a munkakörök egy évtized múlva is keresettek lesznek” – mondja Filep Szabolcs, a PROGmasters alapítója és vezetője.

4–5 év tapasztalattal akár havi 1,2 millió forintot is lehet keresni

Mivel számos szektorban még csak most kezdik felismerni az IT szerepét, a jövőben tovább nő a munkaerőpiaci igény ezekre a szakemberekre. „A fintech-forradalom után a szoftverek a mezőgazdaságot is kezdik megreformálni és hatékonyabbá tenni: segítségükkel az agráriumban optimalizálni lehet például azt, hogy milyen sűrűn kell elvetni a vetőmagot, és a talaj minőségétől függően mennyi műtrágya kell. A jövőben az ipar különböző területein, sőt, a politikában is még nagyobb szerep jut majd a szoftvereknek” – állítja a PROGmasters vezetője.

„Mindhárom munkakör nagyon megbecsült az IT-szektorban, így általánosságban elmondható, hogy ezeken a területeken 600 ezer és 1,2 millió forint között keresnek a 4–5 év tapasztalattal rendelkező hazai szakemberek. Nem véletlen, hogy a Business Insider amerikai gazdasági hírportál szerint ezek is a jövő 13 legjobb IT-munkaköre közé tartoznak” – jegyzi meg a szakember.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés