hirdetés
hirdetés

Kisgyermekes szülők a munka világában

Van még hova fejlődni családbarát HR-politika terén

A régió piacvezető HR-szolgáltatója szerint a jelenlegi feszes munkaerőpiaci helyzetben az eddigieknél aktívabban is érdemes minden mozgósítható foglalkoztatási csoportot megszólítania a munkáltatóknak. Többek között a kisgyermekes édesanyákat is. Juhász Csongor, a Prohuman ügyvezető igazgatója szerint a kismamák bevonására, megtartására holisztikus szemléletmódra van szükség, családbarát, mindkét szülőnek kedvező céges HR-politikára és támogató munkahelyi környezetre.

Számos új kutatás szerint a munkavállalók oldaláról a rugalmasság az egyik legfontosabb elvárás a munkáltatóval szemben. A cégek pedig – függetlenül attól, hogy fizikai vagy inkább irodai, szellemi munkáról van szó – sokat fejlődtek e téren. A nagyfokú digitalizáció miatt számos munkakörben adottak a feltételek ahhoz, hogy akár otthonról, rugalmas beosztásban dolgozzanak a kollégák. Ez az átalakuló közeg a kisgyermekes édesanyáknak is kedvez, akiket egyre több munkavállaló igyekszik bevonni, újból visszacsábítani a munka világába.

Juhász Csongor, az éves szinten több mint 17 ezer közvetített munkavállalót foglalkoztató Prohuman ügyvezető igazgatója szerint számos előnnyel jár, ha egy vállalat úgy dönt, még aktívabban nyit a gyermekvállalás utáni visszatérést fontolgató anyák felé. „Tapasztalataink szerint a legtöbb kisgyermekes édesanyának kiváló az időmenedzsment-készsége. Jobban tervezik és osztják be az idejüket, mint mások – mutat rá Juhász Csongor. – Nyilvánvaló oka mindennek, hogy a kisgyermekkel együtt járó feladatok miatt fontos a precíz időbeosztás. Ebben az élethelyzetben pedig sokat segíthet a rugalmas munkaidő és az otthoni munkavégzés lehetősége. Mi azt látjuk, hogy némi flexibilitásért „cserébe” a kisgyermekes anyukák sok esetben egyenesen keresik a kihívást, és nagy lelkesedéssel térnek vissza a munka világába a gyermekkel otthon töltött hónapok, évek után.”

Egyre több a pozitív példa a visszatérést segítő intézkedésekre

A szakember hozzátette: a régió piacvezető HR-szolgáltatójaként körülbelül 700 partnerrel dolgoznak együtt, köztük a világ legnagyobb vállalataival és számos hazai ügyféllel. „Jó hír, hogy egyre több pozitív példával találkozunk. Vannak kimondottan a gyermekvállalás utáni visszatérést segítő kezdeményezések és olyan programok, amelyek azt célozzák, hogy az otthon töltött idő alatt se szakadjon ki teljesen a szülő a vállalati vérkeringésből. Számos olyan visszajelzést kapunk, hogy segítséget jelent az is, ha a munkahelyi környezet családbarát szempontok alapján kerül kialakításra” – foglalta össze.

A Prohuman számos partnerénél van baba-mama szoba, hogy az édesanya nyugodt körülmények között tölthessen el egy kis időt a gyermekével a munkahelyén. Gyakoriak a gyermekbarát céges rendezvények, ahol animátor segítségével, gyereksarokban foglalják le a gyerekeket, hogy a szülőknek se kelljen lemaradniuk a vállalati összejövetelről. A szakember szerint egyre nyitottabbak a cégek a rugalmas megoldásokra, legyen az részmunkaidő, távmunka, home office, vagy olyan extra juttatás, mint a gyermek betegsége esetén is kivehető plusz „betegszabadság.”

Előremutató példák

„Manapság a hagyományos szülői szerepek átrendeződnek, és ehhez a cégek is kezdenek igazodni. Nemrég egy partnerünknél egy HR-vezetőt búcsúztattunk, mert hamarosan anyai örömök elé néz. Jelezte, hogy 6 hónapot marad majd otthon, ugyanis ekkor a férje váltja; a második félévben ő lesz otthon a gyermekkel. De olyan cégről is tudunk, ahol az apa extra, fizetett apasági szabadságra jogosult a gyermek születésekor. Jó látni ezeket az előremutató példákat, de azért összességében elmondható, hogy lenne még hova fejlődni a családbarát HR-politika terén” – összegezte Juhász Csongor.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés