hirdetés
hirdetés

Kihívások a HR szakma előtt

Toborzás a korona idején

2020 februárjában még a legtöbb cég a munkaerőhiánnyal és a jelentkezők megfelelőségével küszködött - áprilisra 180 fokos fordulatot vett a piac. Az Atlasz Csoport igazgatója, Szetlák Tamás osztotta meg tapasztalatait az elmúlt hetek változásairól és a HR szakma előtt álló kihívásokról.

Az elmúlt időszakot a jelentkezők hiánya jellemezte, a jelöltgenerálási képesség kulcsfontosságú volt. A piac lassan alkalmazkodott ehhez a periódushoz, miközben a marketingmegoldások felé nyitott szakemberek hamar felismerték, hogy a precízen célzott marketingkampányokkal, költséghatékonyan 100+ jelentkezőt is lehet szerezni egy-egy állásajánlatra.

A márciusban kezdődött elbocsátási hullámok hatására a jelentkezők hiánya többé nem lesz probléma: ahol eddig a toborzás volt, ott most az adatbázis-menedzsment jelenti majd a kihívást. A tömegesen jelentkezők előszűrése, koordinálása, értesítése alkotja majd a napi munka oroszlánrészét. 

2020 HR kihívásai

Az előttünk álló időszak próbatétele, hogy megőrizzük az álláshirdetések terén elért minőséget, a transzparens céges és fizetési adatokat, továbbra is optimalizálva az álláshirdetés feladásának folyamatát, valamint szorgalmazva a pontos célzású marketingkampányokat.

Valamint kihívást jelent majd a jelöltáradat hatékony szelektálása és kiválasztása, a nekik történő visszajelzések optimális mederben tartása, hiszen a partner és a saját employer branding stratégiánkat is erősíthetjük ezzel. Az alkalmazkodás és ennek tempója minden HR cég számára kritikus lesz a következő hetekben.

Törekedni kell rá, hogy az informatikai rendszereink minél hamarabb alkalmasak legyenek erre, hiszen enélkül nem lehetséges a valódi értékteremtés. Az ügyfelek számára az előszűrt jelöltek jelentenek majd hasznot, a jelöltekkel szemben pedig a bizalom megtartásához elengedhetetlen lesz - főleg ebben a kiélezett helyzetben - hogy precízen és gyorsan tudjuk kiértesíteni őket.

Amikor az Atlasz HR szolgáltató cégei elindultak, hamar kinőttük a táblázatos, házibarkács megoldásokat és kényszerből fejlesztettük ki az átfogó jelöltkezelő szoftverünket és a hozzá kapcsolódó programokat, az automatizált üzenetküldőt és az interjúszervezőt. Ezek már az eddigiekben is segítették a napi feladatok elvégzését és javították a szolgáltatás minőségét, de most egyre nagyobb a jelentőségük, hiszen sokkal gyorsabban tudunk adaptálódni a napról-napra változó helyzethez.

Az online toborzási megoldások és kockázataik

A HR szakmában az informatikai fejlesztések ezidáig vegyes képet mutattak. A videóinterjúk használata, az elektronikus szerződés kevésbé terjedtek el, holott az a tapasztalatunk, hogy sokszor csak döntés kérdése a bevezetés - mi 2 évvel ezelőtt megléptük ezeket az innovációkat. Azok, akik azt mondták, hogy náluk elképzelhetetlenek az online megoldások, azok most éppen élesben gyakorolják őket, mivel a vírushelyzet hatására home office-ba kényszerültek, 1-2 hét alatt 0-ról kellett megvalósítaniuk az átállást.

És megcáfolva az eddigi félelmeket, sokan megtapasztalják, hogy működőképesek ezek a lehetőségek, a dolgozók pedig megbízhatóak home office-ból is - aki pedig nem, az az irodában sem dolgozott megbízhatóan.

Az e-szerződés itthon még nem egy kiforrott megoldás. Bár az archiválás és a GDPR megfelelés könnyedén megoldható, magánszemély csak céges meghatalmazotton keresztül tudja megoldani az elektronikus aláírást, így ez főállású munkavállalók számára egyelőre nem nyújt hatékony megoldást, mikor leszerződnének egy állásra. Leginkább cégek közti megállapodások szignózásához vagy tömeges igény esetén használható ki - mi például az iskolaszövetkezeti diákszerződésekhez biztosítottunk a tanulók számára digitális aláírási lehetőséget.

A videós állásinterjúk lebonyolításakor jelenleg még a technikai nehézségek áthidalása nyújtja a legnagyobb kihívást - ki lát, ki hall, ki hallatszik - ezek rendezése után a folyamat már semmiben sem tér el a személyes interjútól.

A következő lépés és megoldandó feladat is itt van már a láthatáron: a motiváció és a mentálisan jó állapot megőrzése. Az otthoni munkavégzés több szabadsággal és kényelemmel jár, de frusztráló és demotiváló is lehet az egyedüllét, a csapat hiánya. A partnereink és a saját teamünk tekintetében is kiemelt figyelmet kell fordítani a munkavállalók lelkiállapotára és kipróbálni a különböző videós és hangchat megoldásokat, amivel a hatékonyság javítható és az otthoni munkavégzés káros mellékhatásai csökkenthetőek. A Zoom, a Discord vagy akár csak a Google Hangouts használata mind a segítségünkre lehet a kollégák közti, csapatok közti kommunikáció megoldásában.

Hogy milyen lesz 2020 a HR szakmában? Biztos, hogy dinamikusan változó és kihívásokkal teli. Viszont az is garantált, hogy azok a cégek és szakemberek, akik most megugorják ezt a lécet, azok hosszú távon profitálhatnak majd a mostani fejlesztésekből és tapasztalatokból.

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés