hirdetés
hirdetés

Ne hagyd, hogy újévi fogadalmad kudarcba fulladjon!

Tippek, hogy a munkában is fitt maradhass

Rengeteg ember fogadja meg az új évre, hogy többet fog mozogni, egészségesebben fog élni stb. Ám ezt nem könnyíti meg, hogy a legtöbbünk a munkahelyén napi 8 órát ül. Hogyan tehetünk mégis azért, hogy az újévi fogadalmaink ne fulladjanak kudarcba már az első hetekben?

A hosszú ülő időszakok káros hatással vannak egészségünkre és évekkel is megrövidíthetik az életünket. Az Egészségügyi Világszervezet az inaktivitást a globális felnőttkori halálozás negyedik legnagyobb kockázati tényezőjének nyilvánította. Mit tehetünk, hogy a munkahelyünkön is követhessük egészséges életmódunkat, betarthassuk újévi fogadalmainkat? Íme néhány tipp:

Találjunk társakra!

Segít elkötelezettebbé válni célunk iránt, ha találunk olyan munkatársakat, akiknek hasonló céljaik vannak, mint nekünk. Elmehetünk együtt edzeni, és arra is könnyebb így odafigyelni, hogy egészségesebben táplálkozzunk a munkahelyen is. Együtt visszautasítani a nassolást könnyebb, mint egyedül!

Sétáljunk munkába menet!

Ha tehetjük, kezdjük a napot minimum 15 perc sétával. Ezt elérhetjük úgy is, hogy egy megállóval előbb szállunk le a tömegközlekedésről, és a maradék távolságot lesétáljuk. Ha pedig autóval közlekedünk, álljunk meg kicsit távolabb és onnan sétáljunk munkahelyünkig. 

Liftezés helyett lépcsőzés 

Amikor pedig megérkeztünk a munkahelyünkre, használjuk a lift helyett a lépcsőt! Amellett, hogy nem kell egy szűk helységben nyomorognunk, gondoskodhatunk a reggeli bemelegítésről is.

Egészséges, tápláló ebéd

Ha tehetjük, tervezzük meg és készítsük el előre az ebédet. Ha magunknak főzünk, pénzt spórolhatunk, illetve tudatosabban odafigyelhetünk az összetevőkre és a bevitt kalóriamennyiségre. A csirke, a pulyka és a halak fontos fehérjeforrások, a zöldségek vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok, így bűntudat nélkül fogyaszthatjuk őket. Felszeletelve snack-ként is fogyaszthatók, úgy, mint a gyümölcsök, a fehérjeturmix és a saláta is.

Figyeljünk a folyadékbevitelre!

Lehetőleg mindig tartsunk magunknál minimum 2 liter vizet, és törekedjünk arra, hogy ezt a nap végéig el is fogyasszuk. A víz mellett jó opció lehet a tea is.  

Mozogjunk, amennyiszer csak lehet!

Amikor csak tehetjük, sétáljunk oda személyesen a kollégáinkhoz, ahelyett, hogy e-mailt írnánk. Szakítsuk meg a munkavégzést egy nyújtó gyakorlattal, ebédszünet után pedig tegyünk egy rövid sétát az épület körül. A mozgás felfrissíti az agyunkat, hatékonyabbá teszi a munkavégzést és serkenti a kreatív gondolkodást is. 

Az izmok letapadása gyakori probléma az ülőmunkát végzőknél. Megelőzésképpen törekedjünk arra, hogy minél többször változtassuk ülőhelyzetünket, hogy különböző izmaink legyenek terhelve, illetve minél gyakrabban szakítsuk meg ülőfázisainkat. A nyújtás elengedhetetlen a jó testtartás fenntartásához, ezenkívül csökkenti a hát- és nyakfájást. 

Ha odafigyelünk ezekre a dolgokra, akkor rájöhetünk arra, hogy nem lehetetlen az egészséges életmódot fenntartani a munkában sem. Elhagyva az irodát pedig jöhet a megfelelő mennyiségű és minőségű edzés és pihenés!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés