hirdetés
hirdetés

Döntéshozatali tippek

Tedd meg ezt a 3 lépést, és búcsúzz el a tétovázástól!

Te is szoktál néha habozni, ingadozni, vacillálni, előfordul, hogy tanácstalannak vagy bizonytalannak érzed magad? Ez nem meglepő, hiszen nap mint nap számos kihívást jelentő helyzettel kell szembesülnünk. Ezek a helyzetek megkövetelik, hogy bizonyos döntéseket hozzunk, ezek pedig nem mindig könnyűek. A döntések azonban életünk alapjai. Ha szeretnénk olyan életet teremteni magunknak, amelyet szeretünk, akkor érdemes meghozni a legjobb döntéseket, még akkor is, ha azok olykor keményeknek bizonyulnak.

A döntés azt jelenti, hogy minden más lehetőséget elvágunk, megszüntetjük az egyéb alternatívákat, és elköteleződünk egy cselekvési irányban. Sajnos senki nem születik olyan stratégiákkal, amelyek segítségével egész életében jó döntéseket fog meghozni. Ez viszont egyben azt is jelenti, hogy idővel megtanulhatunk döntést hozni, és gyakorlással javíthatunk is a döntéseinken.

Ha gyakran hezitálunk, és jobb döntéseket szeretnénk hozni, akkor kövessük az alábbi lépéseket.

1. Tisztázd, mi a célod, és azonosítsd a kívánt eredményeket!

Ezzel célirányos lépéseket tehetsz a kívánt eredményhez. Ha szilárdan szem előtt tartod a célt, az segít a halogatás elleni küzdelemben, és szembesülhetsz a zavaró hatásokkal. A célok ismerete azonban önmagában nem elég: azt is meg kell határoznod, milyen pontos eredményeket vársz a döntésedtől. Például a fogyás mögött húzódó cél a jobb egészség és a megnövekedett önbecsülés lehet, míg a pontos eredmények azt jelentik, hány kilót veszítesz, vagy mennyire csökken a koleszterinszinted – ez tehát ahhoz szükséges, hogy motivált maradj a döntésedben.

2. Alkoss szilárd stratégiát és taktikát a végrehajtáshoz!

A célod eléréséhez szükséged lesz egy stratégiára és egy sor taktikára, amelyeket a döntés következő szakaszának végrehajtásához használsz. A stratégia létrehozásához vizsgáld felül az első lépésben azonosított eredményeket. Minden eredménynek saját stratégiája lesz, amit az adott eredmény eléréséhez követned kell. Például az x kilótól való megszabadulás stratégiája magában foglal olyan gyakorlatokat, amelyeket a napi rutin részeként kell elvégezned.  Ennek a stratégiának a végrehajtásához azonban szükséged lesz néhány taktikára is. A taktika az a konkrét akció, amelyet a cél eléréséért kell tennünk. Tehát ha a stratégia magába foglalja a napi gyakorlatokat, akkor a taktika lehet például a Zumba órák látogatása keddenként és csütörtökönként, továbbá néhány kilométer lefutása szombaton és vasárnap.

3. Cselekedj azonnal!

Késleltetni sajnos könnyű, még a legbonyolultabb tervek létrehozása után is. Ahelyett, hogy elhalasztanád a cselekvést, merészen lépj a tettek mezejére! Ezzel jelet küldesz az agynak, hogy szándékaid komolyak, és ez arra kényszeríti, hogy az „elme módból” döntési üzemmódba kapcsoljon. De hogyan tehetünk azonnali cselekvéseket, miután a fenti lépéseket megtettük?

Érdemes tenni egy határozott azonnali első lépést, amely segít az első taktika végrehajtásában. A súlyvesztés példájánál maradva azonnali intézkedés lehet  a jelző bekapcsolása a reggeli súlymérésre vagy a hétvégi futás leegyeztetése a barátaiddal. Bármi is legyen ez, győződj meg róla, hogy illeszkedik az átfogó stratégiához!

Innen.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés