hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bátorságteszt

Te bánni fogod, hogy nem voltál bátrabb?

„Mit gondolnak, mit bántak meg a legjobban az amerikai nyugdíjasok az életük során?” – tette fel a kérdést Szabó Csaba a Develor vezérigazgatója a Personal Hungary-n tartott előadásában. A válasz pedig nem más, minthogy nem voltak bátrabbak, nem kockázatattak többet. Ön hogy áll ezzel a kérdéssel?

Központi kérdés a bátorság fogalma egy hétköznapi élet során is, nemhogy egy vezető életében. Ezt ismerte fel a Develor és alkotott meg egy szolgáltatást erre alapozva, azt képviselve, hogy a bátorság fejleszthető. Még a VUCA időkben is, amikor minden pillanatok alatt változik. Sőt, akkor van igazán szükség a vezetői bátorságra, azaz a leadership courage-ra.

Először is kezdjük egy teszttel: az alábbi 8 pont foglalja össze azokat az élethelyzeteket, melyekben egy vezetőnél eldől, hogy elég bátor-e, vagy sem. Gondolja végig, hogy Ön hogyan teljesít az alábbi területeken!

  1. Célok megfogalmazása, azaz mennyire messzire hajítom a gerelyt? Vezetőként 1, 3 vagy akár 5 éves tervekben gondolkozom?
  2. Kommunikáció terén mennyire vagyok egyenes, szókimondó?
  3. Mennyire merek őszinte visszajelzéseket adni?
  4. Fel merem vállalni a konfliktusokat?
  5. Mennyire tudok gyorsan, jól döntést hozni?
  6. Tartok a közszerepléstől?
  7. Le merem vonni a konzekvenciákat és meg merem tenni az ezzel járó lépéseket?
  8. Mennyire merem generálni a változásokat?

Mindenkinek más-más területen vannak erősségei és hiányosságai, nem árt, ha van erre egy rálátásunk. És ha ez megvan, hogyan tovább? Akkor bizony a félelmeink következnek, amikkel szembe kell néznünk. Ugyanis a bátorságunk felé való lépkedés a félelmeink tudatosításával kezdődik. A legfőbb kérdés pedig, amire válaszolnunk kell a haladás érdekében: Milyen félelmek akadályoznak minket abban, hogy a fenti 8 területen hibátlanul teljesítsünk? A tudatosítást egy kockázat/haszon elemzés követi, amiben végig gondoljuk, hogy mit nyerünk, és mit veszítünk, ha továbbra is a démonjaink mögé bújunk, végezetül pedig a leszámolással töltött erőfeszítéseket kell értékelni. Mert minden változás felismeréssel kezdődik, és erőfeszítéssel folytatódik – zárja gondolatait Szabó Csaba.

 

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés