hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyenek vagyunk?

Személyiségünk különböző arcai

– Hogy ő? Ő a legtündéribb lány, akit ismerek: okos, vicces, kedves, segítőkész.

– Ugyanarról az XY-ról beszélünk? Arról az arrogáns, agresszív, rosszindulatú libáról?

– Mi vaaan?!

És tényleg, mi van? Hol az igazság? 

Érdekes megfigyelni, hogy akárhány partnerrel teniszezik az ember, nagyjából annyiféleképp tud játszani. Valakivel alig jön össze egy-egy rendes adogatás, mással pedig szinte percekig nincs egy rontás sem. (Persze egy szint alatt,  - ha az ember semennyire nem tud teniszezni - akkor a másiktól függetlenül sem fog jól teljesíteni.) Egy bizonyos szint felett pedig szintén nincsenek nagy kilengések. Egy Nadal viszonylag ritkán csetlik-botlik a pályán, akárki ellen is játszik, ahogy a Real Madrid ellen is nehéz potyagólt találni. Ugyanígy a személyiségben, viselkedésben is kisebbek a kilengések egy bizonyos érettségi szint felett.

Minél koherensebb, „átdolgozottabb” egy felnőtt ember személyisége, annál inkább hasonlít a mélyebb réteg a mutatni kívánt homlokzathoz és annál ritkábban lép működésbe a gyenge pontokra reagáló „gyermeki” személyiségrész. Ezáltal az illető is ritkábban kerül konflitkusba, könnyebben működik együtt a környezetével. Így az illetőről született – mélyebb és felszínesebb – vélemények is többségében egy irányba mutatnak. (Egy-egy szélsőséges kilengés pedig szólhat a másik félről is…)

Persze egy ember személyisége sohasem értelmezhető abszolút értékben, mindenkire hatással vannak a környezet visszajelzései, saját önbizalmi állapota, önismeretének fejlődése vagy épp az élethelyzetéből adódó motivációs prioritásai.

Egy vezető is attól válik vezetővé önmaga számára, hogy a beosztottak hozzá fordulnak, megerősítik őt ebben a szerepében (ahogy a pszichológus sem a diplomával, hanem a páciensek által kapja a pszichológusi identitást), ugyanígy a személyiségnek is van számos olyan dimenziója, ami a környezet hatására változik. Ezeket a komplex hatásokat érdemes figyelembe venni, amikor a munkapszichológiai tesztek által mért eredményeket tartjuk a kezünkben. Akár munkaadóként, akár munkavállalóként.

A frissen megjelent Üzlet és Pszichológia fókusztémája ezúttal a személyiség és annak mérése. Ha szívesen olvasna e témában, keresse a lapot mától az újságárusoknál, vagy rendelje meg honlapunkon. 

Gábor Fanni, főszerkesztő, Üzlet és Pszichológia - hrpwr.hu
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés