hirdetés
hirdetés
hirdetés

OFFISEVEN 2017

Növeli a hatékonyságot, vagy úri huncutság az igényre szabott iroda?

Az irodai dolgozók számára kiemelt jelentőséggel bír a munkakörnyezet minősége. Olyan körülmények között dolgoznak, esznek, tárgyalnak, amely komfortos, barátságos és ergonomikus. Az ilyen munkahelyeken nemcsak a hangulat jobb, a termelékenység is magasabb – írja a Piac & Profit. Ezt ugyan nem mindenhol tudják, de a MOHAnetnél már igen, ahol a közelmúltban a dolgozók egyedi igényei alapján alakították ki az új munkakörnyezetet.

Jutalmazó, hatékonyságnövelő és csapatépítő hatású – mondják értői, felesleges, drága, úri huncutság – vélik a munkakörnyezet-tervezés ellenzői. Tény, hogy hazánkban még vita folyik arról, hogy mennyire befolyásolja a hatékony munkát, a munkaerő megtartását egy kellemes, ergonomikus, a cég igényeire szabott iroda/munkakörnyezet; ugyanakkor Nyugat-Európában a cégek többségének nem kérdés ez az összefüggés. Ezt erősíti az OFFISEVEN 2017-es felmérése is, amely a hazai munkavállalók preferenciáit összegezte.

Egyterű hodályt ne, egyedi igényeket igen

Tech cégek az elsők, akik felismerték a megfelelő iroda toborzásban és a munkaerő megtartásában játszott szerepének kiemelt fontosságát: egy olyan területen, ahol a szakképzett munkaerőért nemcsak a hazai versenytársakkal, hanem nemzetközi nagyvállalatokkal is meg kell küzdeni, egy jól használható, a munkavállalói igényekre szabott iroda komoly fegyvertény lehet.
Ezt ismerte fel a MOHAnet, amely az OFFISEVEN irányításával alakította ki kellemes munkakörnyezettel rendelkező irodáját. A cég vezetője saját bevallása szerint nem értett a tervezéshez, de azt első pillanattól kezdve tudta, mit nem akarnak: egyterű hodályt, ahol 20-25 ember zajong egyszerre. 

A munkatársakat azzal is premizálták, hogy saját igényeik szerint alakíthatták ki új munkahelyüket. A tervezők pedig szinte minden egyes dolgozóval egyeztettek arról, mi fontos számára, és mi az, amit elfogadhatónak érez. Meglepő például, hogy szinte minden irodában háttal ülnek a dolgozók az ablaknak, ami ergonómiai szempontból nem éppen előnyös.

Az eredmény két látványterv lett, amiből a cég munkatársai közösen választották ki a nekik jobban tetszőt. Kisebb-nagyobb változásokkal ez valósult meg.

19 irodát újítottak fel, a folyosó dekorációja pedig önálló design elemmé vált. “Út a jövőbe” – csak így emlegetik a világító „dimenziókapukkal” elválasztott, a cég termékeinek graffiti festményeivel díszített folyosót. Azért is fontos a közlekedőrész, mert ennél a cégnél az irodák ajtajai szinte mindig nyitva vannak. A kommunikáció ugyanis nagyon fontos számukra. Open office-t nem szerettek volna, határozottan elutasították és a cég vezetői sem erőltették, így a kommunikáció új terepe a közösségi tér lett, ami a konyhával egybenyitott étkező és pihenő is egyben.

Összességében 20 százalékkal kevesebb berendezési tárgy került be az átalakított irodai terekbe, mint amennyi a felújítás előtt volt. A jól átgondolt irodák egyik előnye, hogy a megtervezett folyamatok rámutatnak a felesleges tárgyakra és kihasználatlan terekre.

Összefoglalva tehát nem túlzó költségvetésből is lehetséges iroda-átalakítást végezni, új tereket kialakítani, ami jobban illeszkedik a munkafolyamatokhoz és a dolgozók igényeihez is. HR szempontból duplán hasznos, hiszen a dolgozók egyfelől kellemesebb körülményeket kaptak, azzal, hogy belefolyhattak a tervezésbe, sokkal inkább sajátjuknak érzik az irodájukat; másfelől pedig a munkakörükre optimalizált megoldásokkal, hatékonyabban végezhetik munkájukat.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés