hirdetés
hirdetés
hirdetés

OFFISEVEN 2017

Növeli a hatékonyságot, vagy úri huncutság az igényre szabott iroda?

Az irodai dolgozók számára kiemelt jelentőséggel bír a munkakörnyezet minősége. Olyan körülmények között dolgoznak, esznek, tárgyalnak, amely komfortos, barátságos és ergonomikus. Az ilyen munkahelyeken nemcsak a hangulat jobb, a termelékenység is magasabb – írja a Piac & Profit. Ezt ugyan nem mindenhol tudják, de a MOHAnetnél már igen, ahol a közelmúltban a dolgozók egyedi igényei alapján alakították ki az új munkakörnyezetet.

Jutalmazó, hatékonyságnövelő és csapatépítő hatású – mondják értői, felesleges, drága, úri huncutság – vélik a munkakörnyezet-tervezés ellenzői. Tény, hogy hazánkban még vita folyik arról, hogy mennyire befolyásolja a hatékony munkát, a munkaerő megtartását egy kellemes, ergonomikus, a cég igényeire szabott iroda/munkakörnyezet; ugyanakkor Nyugat-Európában a cégek többségének nem kérdés ez az összefüggés. Ezt erősíti az OFFISEVEN 2017-es felmérése is, amely a hazai munkavállalók preferenciáit összegezte.

Egyterű hodályt ne, egyedi igényeket igen

Tech cégek az elsők, akik felismerték a megfelelő iroda toborzásban és a munkaerő megtartásában játszott szerepének kiemelt fontosságát: egy olyan területen, ahol a szakképzett munkaerőért nemcsak a hazai versenytársakkal, hanem nemzetközi nagyvállalatokkal is meg kell küzdeni, egy jól használható, a munkavállalói igényekre szabott iroda komoly fegyvertény lehet.
Ezt ismerte fel a MOHAnet, amely az OFFISEVEN irányításával alakította ki kellemes munkakörnyezettel rendelkező irodáját. A cég vezetője saját bevallása szerint nem értett a tervezéshez, de azt első pillanattól kezdve tudta, mit nem akarnak: egyterű hodályt, ahol 20-25 ember zajong egyszerre. 

A munkatársakat azzal is premizálták, hogy saját igényeik szerint alakíthatták ki új munkahelyüket. A tervezők pedig szinte minden egyes dolgozóval egyeztettek arról, mi fontos számára, és mi az, amit elfogadhatónak érez. Meglepő például, hogy szinte minden irodában háttal ülnek a dolgozók az ablaknak, ami ergonómiai szempontból nem éppen előnyös.

Az eredmény két látványterv lett, amiből a cég munkatársai közösen választották ki a nekik jobban tetszőt. Kisebb-nagyobb változásokkal ez valósult meg.

19 irodát újítottak fel, a folyosó dekorációja pedig önálló design elemmé vált. “Út a jövőbe” – csak így emlegetik a világító „dimenziókapukkal” elválasztott, a cég termékeinek graffiti festményeivel díszített folyosót. Azért is fontos a közlekedőrész, mert ennél a cégnél az irodák ajtajai szinte mindig nyitva vannak. A kommunikáció ugyanis nagyon fontos számukra. Open office-t nem szerettek volna, határozottan elutasították és a cég vezetői sem erőltették, így a kommunikáció új terepe a közösségi tér lett, ami a konyhával egybenyitott étkező és pihenő is egyben.

Összességében 20 százalékkal kevesebb berendezési tárgy került be az átalakított irodai terekbe, mint amennyi a felújítás előtt volt. A jól átgondolt irodák egyik előnye, hogy a megtervezett folyamatok rámutatnak a felesleges tárgyakra és kihasználatlan terekre.

Összefoglalva tehát nem túlzó költségvetésből is lehetséges iroda-átalakítást végezni, új tereket kialakítani, ami jobban illeszkedik a munkafolyamatokhoz és a dolgozók igényeihez is. HR szempontból duplán hasznos, hiszen a dolgozók egyfelől kellemesebb körülményeket kaptak, azzal, hogy belefolyhattak a tervezésbe, sokkal inkább sajátjuknak érzik az irodájukat; másfelől pedig a munkakörükre optimalizált megoldásokkal, hatékonyabban végezhetik munkájukat.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés