hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rugalmasság

Nincs értelme többé a munka-magánélet egyensúlyáról beszélni

A munka-magánélet egyensúlyának fogalma kezd elavulttá válni. A rugalmas munkaidő biztosításával többé nem jelentene problémát az egyensúly megtartása, így a két életterület szigorú szétválasztása is értelmetlenné válik.

A munka-magánélet meghatározás egymást kölcsönösen kizáró lehetőségekre utal. A magánélet az ember maga által kialakított életvezetését jelenti; magánszféránkba tartoznak szűkebb emberi kapcsolataink és a szabad választásaink lehetőségei, hiszen mi határozhatjuk meg, kivel, hogyan és mikor szeretnénk eltölteni az időnket. A munka kívül esik ezen a körön, ugyanis a munkában nem mi választjuk meg, kivel és mikor szeretnénk dolgozni, vagy legalábbis igen kevés esetben. Az egyensúly pedig annak eldöntését jelenti, mennyi időt és figyelmet adunk a választott szerepeiknek.

Elmozdulni a munka-magánélet szigorú elkülönítésének elvétől azt jelenti, hogy a munkavállaló munkaidő közben is el tudja vinni a gyermekét fociedzésre, vagy idősebb szüleit az orvoshoz. Ha a cégek megbecsülik a munkavállaló életének minden egyes aspektusát, és megengedik neki, hogy munkaidőben is elláthassa a nem munkavonatkozású feladatait is, anélkül, hogy bűntudatot kelljen éreznie, akkor maguk is gyarapodni tudnak jó minőségű munkájából.

Ahhoz, hogy többé ne legyen szükség a munka és magánélet szigorú elválasztására, mind a vezetőknek, mind a beosztottaknak négy gondolatot kell elsajátítaniuk:

1. Az irodában töltött idő és a teljesítmény között nincs összefüggés

A munkáltatóknak meg kell szabadulniuk a „ha nem látlak téged, nem dolgozol” jellegű gondolkodásmódtól. Olyan ökoszisztémát kell létrehozniuk, ahol a valós eredményekről folyik a párbeszéd, és nem az számít, hogy a dolgozó mennyi időt tölt az irodában, mikor ér be a munkahelyére.  

2. Amennyit a munkaadóknak törődniük kell a dolgozóik sikerével, annyit kell törődniük a munkavállalóknak a cég pénzügyi sikereivel

Azok, akikben nincs elkötelezettség, és nem érzik a sajátjuknak a cég eredményeit, nem várhatják el a munkáltatótól, hogy figyelembe vegyék magánéleti igényeiket is. A jó hozzáállás az, ha belátjuk, hogy mindannyian egy hajóban evezünk, vagyis a rugalmasságért cserébe, teljes szívvel és lélekkel dolgozunk a cég sikereiért is.

3. A dolgozóknak rangsorolniuk kell a feladataikat, és beosztani az idejüket annak érdekében, hogy hatékonyan kezeljék azokat a dolgokat, amelyek fontosak a számukra

Aki a „hívj, ha szükséged van rám” attitűddel dolgozik, nem lesz sikeres. Minden egyes szerepben (házastársként, szülőként, barátként, munkatársként…stb.) csak akkor érhetünk el eredményeket, ha azzal foglalkozunk, amiben éppen vagyunk. Ahhoz, hogy egy üzlet sikeres legyen, a dolgozóknak alkalmazkodniuk kell a cég szükségleteihez. Ez néha azt is jelentheti, hogy lemaradhatunk a gyerekek edzéséről, vagy túlóráznunk kell az irodában, hogy teljesítsük a szűkre szabott határidőket.

4. Cserébe a munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy nincs több „életfogytiglan”

Ha egy cég haladni akar a korral, be kell látnia, hogy a munkavállalók nem függnek már annyira egy állástól, hogy a kellemetlen körülmények ellenére is a nyugdíjig kitartsanak a vállalatnál. A dolgozók elkötelezettségét úgy tudják a legjobban megnyerni, ha egy olyan kultúrát nyújtanak a számukra, ahol nem kell feláldozni a magánéletüket vagy egyéb kötelezettségüket.

Az eredeti, teljes írásért ide kattints!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés