hirdetés
hirdetés

A rugalmasság új hulláma

Nem kell az irodában ülniük a jövőben a Siemens munkatársainak

Szükségünk lesz még egyáltalán az irodákra? – Világszerte számos nagyvállalat teszi fel most a kérdést az első járványhullám lecsengését követően, a tapasztalatokat összegezve. Eddig változatos válaszok születtek.

Szabadon választhatják meg mostantól a Siemens munkavállalói, hogy honnét végzik a munkájukat – jelentette be a globális nagyvállalat müncheni központja. A munkavégzés helyszínét heti két-három napon választhatják meg szabadon, a többi napon be kell majd járniuk az irodába.

A cég bejelentette, hogy a jövőben inkább az eredményekre kívánnak fókuszálni, mint az irodában eltöltött időre, és ezért a továbbiakban arra biztatják a munkavállalóikat, hogy onnét dolgozzanak, ahol a legproduktívabbak tudnak lenni – jelentsen ez bár otthoni munkát, vagy akár egy közösségi irodából történő munkavégzést.

„A cél az, hogy világszerte lehetővé tegyük munkatársainknak a mobil munkavégzést, átlagosan heti két-három napban, ahol és amennyiben ez indokolt és keresztülvihető” – fogalmazott a vállalat közleményében.

Az új modell 43 ország összesen több mint 140 000 Siemens-alkalmazottját érinti.

Első fecskék, vagy már egész fecskeraj?

A koronavírus világszerte számos nagyvállalatot arra ösztönzött, hogy rugalmasabb munkakörülményeket ajánljon fel dolgozóinak. Hatalmas techcégek, mint például a Twitter is, az „örökké tartó home office” lehetőségét ajánlották fel a munkatársaiknak, míg a francia Groupe PSA (a Peugeot, a Citroën és az Opel anyavállalata) a nem az üzemekben dolgozó munkatársait arra ösztönzi, hogy mostantól távmunkában dolgozzanak, ezzel kívánván csökkenteni irodaterületeit.

Mindeközben a holland ABN Amro bank arra számít, hogy a heti maximum két irodában eltöltött munkanap lesz a norma a továbbiakban, a KPMG pedig azt tervezi, hogy az irodái munkahelyekből „klubhelyiségekké” fognak átalakulni (az erről szóló cikk holland nyelven itt olvasható).

(forrás: LinkedIn Pulse, Reuters)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés