hirdetés
hirdetés
hirdetés

LinkBook

Mutasd a LinkedIned, megmondom, ki vagy!

Eljött a LinkBook kora: a LinkedIn felhasználói észrevehették, hogy a hálózat egyre inkább olyanná válik, mint a Facebook. Többet is elárulhat rólad, mint gondolnád...

A LinkedIn eleinte kizárólag a közösségi kapcsolatépítést szolgálta, meghívásos alapon. Ahhoz, hogy csatlakozz, a hálózat egy tagjának kellett meghívót küldenie, mások bejelöléséhez pedig rendelkezned kellett az illető e-mail címévelt. A posztok, bejegyzések a LinkedIn-csoportokra korlátozódtak. Viszonylag unalmas hely volt, de legalább professzionális networking oldal, ahol semmilyen személyes vonatkozású adatot nem osztottak meg egymással a felhasználók.

Manapság viszont már mindenki regisztrálhat, bármit posztolhat és megoszthat. A megosztás iránti vágy emberi dolog. A megosztás az, ahogyan az emberek önmagukat meghatározzák, és ahogyan ápolják és fejlesztik a kapcsolataikat. Ezért alakult úgy, hogy a két legtöbbször megosztott tartalom a selfie és a vélemény. A humorosnak (gondolt) tartalmak pedig a legnépszerűbbek a közösségi oldalakon. Mindenkiben egy zseniális humorista veszett el. Mark Twain idézete, mely szerint „jobb csendben maradni és bolondnak tűnni, mint megszólalni, és minden kétséget eloszlatni efelől”, a közösségi oldalakon sosem lehet érvényes…

Mit fednek fel a posztok?

Innentől válik érdekessé a dolog. Egy-egy bejegyzés nagyon sokat elárul annak írójáról. Az ezzel kapcsolatos tanulmányok magas szintű pontossággal kimutatták, hogy 5 fontos személyiségjegy határozható meg a bejegyzésekből: az extravagancia, a kedvesség, a neurózisra való hajlam, a lelkiismeretesség, valamint az élményekre való nyitottság. Más tanulmányok szerint azt is meg lehet határozni, hogy az illető nikotin-, drog- vagy alkoholfüggőségben szenved-e, mindezt csupán a like-jai alapján. Még az érzelmi stabilitás szintje és az intelligencia is kikövetkeztethető abból, hogy a felhasználó milyen bejegyzéseket kedvel. Igaz, a tanulmány Facebook-adatok alapján készült, de minden bizonnyal a LinkedIn bejegyzéseire is kiterjeszthetőek a megállapításai.

Ha nem akarsz attól tartani, hogy kedveléseid és megosztásaid alapján fennakadsz a munkaadók szűrőin, olvasd el a teljes, eredeti írást itt

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés