hirdetés
hirdetés
hirdetés

Innovációs szemlélet

Mindenhol támadnak újító ötleteink, csak a munkahelyen nem?

Mi a közös vonás egy hazai egyetem és egy nemzetközi mobilszolgáltató vállalat innovációs megoldásai között? Magányos harcosként vagy csapatban könnyebb bevezetni fejlesztéseket? Hol támadnak a legjobb ötleteink? Ezeket és még további izgalmas kérdéseket boncolgattak nemzetközi sztárelőadók és hazai szakértők február 19-én a Human Telex Consulting Merj Fejlődni! – Út az innovációhoz konferenciáján.

Tegye fel a kezét, akinek otthon, a zuhany alatt támadnak az ötletei! Ki az, akinek vezetés közben, vagy a dugóban ülve? Van, akinek futás, sport közben? Most pedig lássuk, kinek támadnak innovatív gondolati munka közben – szólította fel a közönséget Lindsy Szilvasi, a holland Studio.Why innovációs programmenedzsere, és egyáltalán nem lepődött meg, hogy míg a korábbi kérdéseknél lendültek a kezek, az utolsónál senki sem jelentkezett. Vagyis szinte mindenhol támadnak újító ötleteink, csak éppen a munkahelyünkön nem, miközben leginkább itt várják el tőlünk azokat.

A szakértő szerint a társadalmi keretrendszerek, nevelési szabályok egészen kicsi korban letörik a kreatív szemléletünket. Hiszen azt üzenik, ha hibázol, büntetés jár. Ha gyerekként kitörsz a megszokott keretek közül, könnyen megkapod a kritikát: hiszen ez a valóságban nem is így néz ki, ez csak álom, nem realitás. Ez pedig kiépíti bennünk a kudarckerülés rutinját.

Ha nem engedjük a hibázást a cégben, nem lesz innováció

Lindsy Szilvasi

„Az innováció egy szemlélet, melyben nincsenek írott és íratlan szabályok. A kudarc hasznos és értékes lépcsőfok, mely az újító gondolatainkat segíti elő. Fontos az ezt támogató, a hibázást megengedő innovációs kultúra is egy cégben, enélkül nem várhatunk el aktív hozzáállását a dolgozóktól” – hangsúlyozta Lindsy Szilvasi.

Egy szervezeten belül az is óriási kihívás, hogy miként szerzünk támogatókat az innovációs kezdeményezéseinkhez. Enélkül ugyanis nagyon hamar akadályokba ütközhetünk, elég, ha csak egy részleg mond nemet a megvalósításra – emelte ki Gijs van Wulfen, nemzetközi innovációs előadó, a FORTH innovációmenedzsment módszer alapítója. Gijs van Wulfen további gondolatait az innovációról itt olvashatod. 

A szomszéd csemetéjéért kevésbé lelkesedünk

Gondoljunk csak a szomszéd gyerekére. Ki az, aki a szomszéd csemetéjét ugyanolyan rajongással szereti, mint a sajátját? Az ötletekkel is így vagyunk: kedvelhetjük a másik innovatív gondolatát, de tűzbe csak a saját ötletünkért megyünk. Emiatt magányos harcosként szinte lehetetlen áttörő sikert elérni ezen a területen. Ha viszont csapatban gondolkozunk, és minél előbb minél több kulcsembert bevonunk az ötlet kivitelezésébe, mindenki a saját gyerekének érzi majd a projektet.

Mindezek pedig nem szektorspecifikus problémák – derült ki több esettanulmányból is. Hiszen az innovációs kultúra, az ötletekre nyitott szervezet megteremtése kapcsán éppúgy nehézségekkel néz szembe a Miskolci Egyetem, mint a vasúti fékrendszerekkel foglalkozó Knorr-Bremse vállalat, vagy akár az Orange Romania mobilszolgáltató cég. Igaz, a végeredmény más lesz – van, ahol konkrét termékfejlesztések születnek, máshol a szolgáltatások vagy a hr-rendszer újul meg –, de az oda vezető innovációs út nagyon hasonló téglákkal van kikövezve.

A Human Telex Consulting Merj Fejlődni! – Út az innovációhoz konferenciáról készült összefoglaló kisfilmet itt nézheted meg!

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés