hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2017 Best Practices

Lazacok és Ikrák – Így köszönd meg a jól végzett munkát!

A HRKOMM Award 2017 nyertes pályázatait bemutató sorozatunkban ezúttal a „Hr innováció  Az év hr innovációs megoldása" kategória aranyérmes megoldását mutatjuk be.

A Progressive 2000-ben jött létre, ekkor még inkább digitális startupként, mint reklámügynökségként. Viszonylag rövid idő után, 2002 táján alakult át működése az ügynökségi modellre. Az alapítás óta a cég folyamatos és állandó növekedésben van létszám és árbevétel tekintetében is. Sikereik egyik kulcsa, hogy a csapat minden tagja az elismerésért, sikerélményért dolgozik és ezért képes – és hajlandó is – mindig az elvárt szint felett teljesíteni. Ezt az állapotot könnyű volt fenntartani 15–20 fős méretig, azonban amikor 30+ lett a csapatlétszám, a légkör megváltozott.

A „családias” légkör kezdett elveszni, a folyamatos alkotói munka és pörgés átvette az uralmat a közhangulat fölött: „elfelejtették” egymás erőfeszítéseit megköszönni, a maximálison felüli teljesítmény elvárássá alakult. Természetesen a köszönet, az elismerés hiánya negatívan hatott a motivációra, így ezt a folyamatot vissza kellett fordítani. Az alapvető cél tehát a motiváció növelése volt, a Lazac összes többi előnye eleinte csak hab volt a tortán. Mára persze a rendszer ezen tulajdonságai szervesen beépültek a HR gyakorlatukba, amit a bevezetéskor még csak remélni mertek. A Progressive ma egy életkorban, nemben, szakterületben elég heterogén 50 fős szervezet, amit a Lazac (és a többi, hagyományos HR eszközük) segítsége nélkül nem tudnának ennyire összehangoltan és sikeresen működtetni.

A siker titka

A Lazac lényege, hogy semmiben sem hasonlít azokra a teljesítményt ösztönző / elismerő / jutalmazó rendszerekre, amelyekben gyermekkorunk óta mindannyian megmérettetünk. A Lazac nem osztályoz, nem büntet, itt nincs verseny, nincs hierarchia, mindenki egyenlő. A Lazac folyamatosan jelen van, nem időszakhoz kötött. Önműködő, önfenntartó rendszer, hiszen az egyik legalapvetőbb emberi érzelemre épít. A Lazacban minden Progressive-csapattag részt vesz, nincsenek részvételi kritériumok és értékelési szempontok, „csak” a legfontosabb értékük számít: "tett-e olyat az, akivel együtt dolgozom, ami túlmutat a kötelezőn, tett-e olyat, amit megköszönnék neki. Ha igen, akkor kötelező adnom neki egy Ikrát és el kell neki mondanom, hogy mit köszönök meg vele" – fogalmaz Buzási Bence kreatívigazgató. Az átadott Ikra egy virtuális fizetőeszköz a Progressive-ben. Az Ikra-vagyont mindenféle jóra lehet beváltani a sörtől a taxiutalványig, az RGB ledes, szivárványszínben pompázó billentyűzettől a céges stúdió-szett használatáig.

Hogyan éli meg ezt az, aki kapja az Ikrát? „Az, akivel keményen végig toltam egy kampányindítást, odajön hozzám és a szemembe mondja, hogy elismeri a munkámat. Hogy nehogy elfelejtsem mindezt, a kezembe nyom egy Ikrát, amit – miután a vállalatirányítási rendszerhez illesztett Ikra-modulba beírtam, hogy kitől és miért kaptam – elrakok a perselyembe. Ha elég Ikrám összegyűlt, beváltom valamire, amire régóta vágytam” magyarázza Buzási Bence.

A motiváción felül milyen értékes infóhoz juttat az Ikra HR szempontból? A köszönetnyilvánítások első kézből kapott, őszinte, hiteles munkatársi insightok, amiket a kommunikációhoz használnak. Ezen kívül, ha netán lenne ilyen, az Ikraáramlást figyelve valós idejű jelzéseket kapnának az elszigetelődő munkatársakról.

Miért éppen Lazac a neve? Győri Ildikó szervezetfejlesztési szakértővel már hetek óta dolgoztak a projekten, és tudták, hogy „Vállalati köszönetkultúrát erősítő rendszert” építenek, de be kellett vallaniuk maguknak, hogy nem ez a legbefogadhatóbb név egy ügynökségi kultúrában. Aztán egyszer lazacevés közben pattant ki Buzási Bence fejéből az ötlet a következő mondat formájában: „A Lazacot az Ikrái tartják életben”.

Buzási Bence - Progressive

Oxigén: a Lazac kistestvére

„Óriási büszkeségünk a Lazac.” mondja Buzási Bence. „Nemcsak azért, mert 4 éve a legelismertebb „családtagunk” a Progressive-ben, hanem azért is, mert már megszületett digitális kistestvére, az Oxigén is, amely ugyancsak fenntartható vállalati motivációs rendszer. Egy olyan vállalat szervezeti kultúráját gazdagítja, akik ipari épületek levegőztető berendezéseit működtetik. Milyen a visszhangja? Már több kolléga is jelezte, hogy kevés neki a havi 3 köszönetnyilvánítást szimbolizáló Oxigén molekula, mert több embernek szeretne köszönetet mondani. Ennél pozitívabb visszajelzést egy HR rendszer nem kaphat – vállalatvezetőként a jelenlegi munkaerőpiaci környezetben valószínűleg sokan irigyelnek most minket.

És hogy mi a Lazac jövője? „Mint a mesében: a hozzánk befutó kérések szerint transzformáljuk, és igyekszünk minél több, hozzánk hasonló életpályán lévő, folyamatosan növekvő vállalat számára elérhetővé tenni” avat be minket a jövőbeli tervekbe a kreatívigazgató.

Innét töltheted le a pályázatot bemutató prezentációt!

 

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés