hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudástár

Kifejezések, amelyek hozzásegítenek a sikeresebb üzlethez és a boldogabb élethez

Tudod-e, mi az a meraki, a tatemae vagy a nunchi? A világ minden tájáról származó, üzlettel (is) kapcsolatos kifejezéseket veszünk szemügyre, amelyeknek nem létezik magyar megfelelőjük – de ettől még érdemes lehet megfontolni, hogy magunkévá tegyük a mögöttük húzódó szemléletet…

1. Meraki Ez a görög szó olyasmit jelent, hogy valamit szívvel-lélekkel, kreativitással vagy szenvedéllyel és őszintén csinálunk. A görögöknél a meraki elengedhetetlen az üzleti sikerhez, bármilyen területtel foglalkozzanak is.

2. Honne és tatemae A japánoknál a honne az ember egyéni érzelmeit jelenti: azokat az érzelmeket és véleményeket, amelyeket csakis családi körben és esetleg a legközelebbi barátaival oszt meg. Ezek az érzelmek szembe is mehetnek az éppen uralkodó közhangulattal. Ezzel szemben a tatemae azt a nyilvános homlokzatot írja le, amelyet a közösség elvárásainak megfelelően alakít ki az ember, és amely esetleg köszönőviszonyban sincs az ember honne-jával, hanem ehelyett a konfliktuskerülésre épül.

Másképp mondva a honne az, amit gondolnak és éreznek, a tatemae pedig az, amit a valós érzelmeikből vagy gondolataikból a felszínre engednek jutni. Egy engedmény van: italos állapotban szabad az embereknek kifejezésre juttatni a honne-jukat. Ez az elképzelés a japán kultúra és üzlet sarokköve, és bár elsőre kissé szorongatónak tűnhet, elősegítheti egyfajta egyensúly létrejöttét, amely a mi mindennapi viselkedésünkből gyakran hiányzik.

3. Nunchi Ez a koreai szó azt a bonyolult fortélyt írja le, amikor odafigyelünk a másik ember hangulatára, érzéseire, és ebből kikövetkeztetjük, hogyan reagáljunk adekvátan az adott helyzetre. Az üzleti vezetők számára felbecsülhetetlen értékkel bír a képesség, hogy gyorsan átlássák a szobában lévők hangulatát, vagy képesek legyenek felmérni, mit érez és gondol a velük szemben lévő másik személy.

4. Taarradhin Ez az arab szó azt a nyertes-nyertes helyzetet írja le, amikor mindenki számára boldogító megoldást találunk, és mindemellett úgy kötünk kompromisszumot, hogy eközben senki nem szégyenül meg – ami pedig akárhonnan is nézzük, a sikeres tárgyalás kulcsa… A hatalmas kulturális és vallási különbségek ellenére ezt a szót az egész arab világban egységesen használják.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés