hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudástár

Kifejezések, amelyek hozzásegítenek a sikeresebb üzlethez és a boldogabb élethez

Tudod-e, mi az a meraki, a tatemae vagy a nunchi? A világ minden tájáról származó, üzlettel (is) kapcsolatos kifejezéseket veszünk szemügyre, amelyeknek nem létezik magyar megfelelőjük – de ettől még érdemes lehet megfontolni, hogy magunkévá tegyük a mögöttük húzódó szemléletet…

1. Meraki Ez a görög szó olyasmit jelent, hogy valamit szívvel-lélekkel, kreativitással vagy szenvedéllyel és őszintén csinálunk. A görögöknél a meraki elengedhetetlen az üzleti sikerhez, bármilyen területtel foglalkozzanak is.

2. Honne és tatemae A japánoknál a honne az ember egyéni érzelmeit jelenti: azokat az érzelmeket és véleményeket, amelyeket csakis családi körben és esetleg a legközelebbi barátaival oszt meg. Ezek az érzelmek szembe is mehetnek az éppen uralkodó közhangulattal. Ezzel szemben a tatemae azt a nyilvános homlokzatot írja le, amelyet a közösség elvárásainak megfelelően alakít ki az ember, és amely esetleg köszönőviszonyban sincs az ember honne-jával, hanem ehelyett a konfliktuskerülésre épül.

Másképp mondva a honne az, amit gondolnak és éreznek, a tatemae pedig az, amit a valós érzelmeikből vagy gondolataikból a felszínre engednek jutni. Egy engedmény van: italos állapotban szabad az embereknek kifejezésre juttatni a honne-jukat. Ez az elképzelés a japán kultúra és üzlet sarokköve, és bár elsőre kissé szorongatónak tűnhet, elősegítheti egyfajta egyensúly létrejöttét, amely a mi mindennapi viselkedésünkből gyakran hiányzik.

3. Nunchi Ez a koreai szó azt a bonyolult fortélyt írja le, amikor odafigyelünk a másik ember hangulatára, érzéseire, és ebből kikövetkeztetjük, hogyan reagáljunk adekvátan az adott helyzetre. Az üzleti vezetők számára felbecsülhetetlen értékkel bír a képesség, hogy gyorsan átlássák a szobában lévők hangulatát, vagy képesek legyenek felmérni, mit érez és gondol a velük szemben lévő másik személy.

4. Taarradhin Ez az arab szó azt a nyertes-nyertes helyzetet írja le, amikor mindenki számára boldogító megoldást találunk, és mindemellett úgy kötünk kompromisszumot, hogy eközben senki nem szégyenül meg – ami pedig akárhonnan is nézzük, a sikeres tárgyalás kulcsa… A hatalmas kulturális és vallási különbségek ellenére ezt a szót az egész arab világban egységesen használják.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés