hirdetés
hirdetés
hirdetés

Győzd le a stresszt!

Kerüld el a kiégést, még mielőtt felemésztene

A stressz az élet természetes része. De ha nem tanulod meg kezelni, komoly problémává válhat, ami kiégéshez vezet.

Amikor például hullámvasúton ülünk, vagy az első randinkra megyünk, pozitív stresszt tapasztalunk meg, amelyet a pszichológusok eustressznek neveznek. Amikor viszont elakadunk a forgalomban, vagy sürgősségi ellátást kapunk, akkor akut stresszt tapasztalunk meg, ami elindítja testünk stresszválaszát, és bár kellemetlenebb érzéseket tapasztalunk meg, mint az eustressz esetén, szerezetünk gyorsan helyreáll. Ám van egy harmadik fajta is, amely felelős a kimerültség érzéséért. Ezt krónikus stressznek evezik, amely az ismétlődő stresszhatások, a kemény munka vagy a boldogtalan otthoni élet következtében alakul ki. A testünk ezt már kevésbé tudja jól kezelni, ezért súlyos negatív következményekkel járhat. Amikor pedig a krónikus stressz eléri csúcspontját, akkor kiégésről beszélünk. 

Ha úgy gondolod, ez utóbbi fenyeget téged, beszélj egy egészségügyi szakemberrel. Ám vannak más módjai annak, hogy megakadályozzuk a kiégést, mielőtt eljutnánk a tetőpontig. Itt van, hogyan: 

#1 Vedd észre a burnout korai jeleit

Ellenőrizd magad rendszeresen, és kérdezd meg magadtól a következőket: Úgy érzed, lassan beteg leszel? Kihívást jelent kikelned az ágyból? Nem érdekel, hogy a barátaiddal lógj, vagy a hobbijaiddal foglalkozz? Nehéz figyelned? Komor vagy és ingerlékeny? Szánj mindig egy kis időt arra, hogy felmérd életed stressz mennyiségét, hogy már azelőtt fülön csípd magad, mielőtt túl késő lenne.

#2 Teszteld az életerődet

A kiégés elkerülésének érdekében rendszeresen ellenőrizned kell a testedet. A stressz két fő mutatója a szívfrekvencia-változékonyság (HRV) és a kortizolszint. Amikor stresszt tapasztalunk, testünk üss vagy menekülj üzemmódba vált: felszabadítja a kortizolt, az elsődleges stresszhormont, amely így felhalmozódik a szervezetünkben; valamint lecsökken a szívverések közötti eltérés.

#3 Gyere ki a lakásból, és barátkozz

Számos kutatás mutatta, hogy a szociális támogatás elengedhetetlen a testi és lelki jóllét megőrzéséhez. Közösség nélkül hajlamosabbak vagyunk túlterheltek lenni és kiégést megtapasztalni. Ezért töltsünk minél több időt a barátainkkal. Törekedjünk arra, hogy ha már elkezdtük érezni a kiégés hatásait, azonnal beszélgessünk valakivel.  

#4 Változtasd meg a látásmódodat

A stressz nagyrészt mentális játék, és sok múlik azon, hogyan tekintünk azokra a dolgokra, amelyek velünk történnek. Julian Rotter pszichológus szerint a külső „kontroll hellyel” rendelkező személyek olyan külső tényezőktől függenek, mint a sors vagy más, életükért felelős emberek. Úgy vélik, nem tudják irányítani, mi történik velük. Azok a személyek viszont, akik belső kontrollosok, felelősséget vállalnak saját életükért, és jobban felkészülnek a stressz kezelésére. Amikor tehát arra összpontosítasz, hogy mit tehetsz életed megkönnyítéséért, ahelyett, hogy azt néznéd, mit nem, az életed tényleg könnyebbé válik. 

#5 Szentelj időt a minőségi pihenésnek

Az alvásvesztés a kiégés felé vezető egyik legrövidebb út. Amikor a dolgok hektikusak a munkában, az alvás gyakran az első dolog, amivel spórolunk. Azonban az alvás csökkentése egy olyan rossz megoldás, amely hosszú távon elpusztítja a teljesítményt. Az alvás és a stressz közötti kapcsolat egy kétirányú út – ahogyan a stressz megszakítja az alvást, úgy az alváshiány stresszt okoz. 

Érdekel, hogy még mi segíthet? Gyere el a workshopunkra!

 

Workshop: Kiégés előtt...vagy után

 

 Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Cél: a kiégés megelőzése és/vagy kezelése.
Kinek szól? HR-eseknek, vezetőknek, munkavállalóknak. Kiégetteknek és olyanoknak, akik szeretnék elkerülni a kiégést.

Program:
 kiégés TESZT és értékelés
 a kiégés tünetei, fázisai
 működő gyakorlati módszerek a kiégés egyes fázisaihoz
 tapasztalati módszerek az egyensúly megteremtésére

A workshoport tartja: Csatlós Csilla, ACC, executive coach, a bázakerettyei Bonne Chance Étterem és Hotel tulajdonosa, a „Kiégés helyett” című könyv szerzője 

Részvételi díj:
Teljes árú jegy: 34 900 Ft+áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 29 900 Ft+áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre:
Letöltöm a jelentkezési lapot!

Időpont: 2019. június 12. (8.30 - kb. 17.00)
Helyszín: Lumen Kávézó (1085 Budapest, Horánszky u. 5.)
Kapcsolat: Mohai Fanni,   This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  , 061 430 4518

Innen.

 

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés