hirdetés
hirdetés
hirdetés

Teszt

Inkább a sikert keresed vagy a kudarcot kerülöd?

A sikerkeresés és a kudarckerülés alapvetően megtalálható minden emberben, csak az a különböző, hogy kiben milyen arányban jelenik meg.

Olvassuk el egyenként az alábbi listán szereplő kijelentéseket. Állapítsuk meg, hogy illik-e ránk egy-egy kijelentés akkor, amikor a kedvelt tantárgyunkat tanultuk, vagy valamilyen kedvelt munkát végzünk. Ha igen, akkor írjunk a kijelentés mellé egy „i” betűt. 

  1. Ha kudarc ér ezzel a tevékenységgel kapcsolatban, akkor egészen elmegy tőle a kedvem.
  2. Ha kudarc ér ezzel a tevékenységgel kapcsolatban, akkor úgy elmegy tőle a kedvem, hogy szinte örökre feladnám a vele való foglalkozást.
  3. Általában kitartóan csinálom, s ha úgy látom jónak, akkor taktikát, módszert változtatok.
  4. Talán azt nem szeretem benne, hogy közben nem használhatom igazán az ügyességemet, az eszemet, az erőmet.
  5. Azonnal belekezdek.
  6. Tartok a sikertelenségtől, ezért alaposan felkészülök, és nagyon figyelek.
  7. Olykor kitartó vagyok, és taktikát vagy módszert változtatni nem szoktam.
  8. Könnyen félbehagyom, és elfelejtkezem róla.
  9. Hamar letörök.
  10. Szeretek közben új fogásokat (új megoldási módokat, új dolgokat) kitalálni.
  11. Ha lehet, szívesen versenyzek ebben mással.
  12. Nem szívesen versenyzek, mert arra figyelek, amit csinálok, és nem igazán érdekel ilyenkor a versenyzés.
  13. Könnyen félbehagyom, de visszatérek rá, és előbb-utóbb befejezem.
  14. Ha valami nem sikerül, akkor addig ügyködöm, töprengek, amíg rá nem jövök, hogy hol rontottam el.
  15. Addig nem szoktam belekezdeni, amíg valaki nem biztat vagy nem noszogat.
  16. Inkább akkor szeretem csinálni, ha elsősorban rajtam múlik, hogy mi lesz belőle.
  17. Nem szívesen versenyzek közben másokkal, mert félek a vereségtől.
  18. Azt szeretem benne, hogy használhatom közben az eszemet, az erőmet, az ügyességemet.
  19. Nem szoktam új dolgokat (új fogást, új módszert) kitalálni.
  20. Ha közben valami nem sikerül, akkor nem szoktam töprengeni azon, hogy vajon hol rontottam el, hanem még nehezebb feladatba kezdek.
  21. Tartok a sikertelenségtől, ezért igyekszem rá sem gondolni, amíg rá nem ég a körmömre.
  22. Akkor szeretem inkább csinálni, ha a végeredmény előre tudható.

A 22 kijelentés fele sikerkereső, a másik fele kudarckerülő vonásokra utal.

Sikerkereső: 3., 4., 5., 6., 10., 11., 12., 13., 14., 16., 18.

Kudarckerülő: 1., 2., 7., 8., 9., 15., 17., 19., 20., 21., 22.

Számoljuk össze, hány „i” betűnk van a sikerkereső kijelentések mellett. Ha kilenc vagy kilencnél több, akkor ennél a tevékenységnél nyilvánvalóan a sikernek előlegezett öröm az iránytűnk és nem a kudarctól való félelem.

A kedvelt tevékenységeknél általában a sikerkereső viselkedés a gyakori. Sokszor még azoknál az embereknél is, akik a legtöbb dologban inkább a kudarckerülők közé számítják magukat. És ez érthető is, a múlt eseményeinek alapján. Amiben sikeresek voltunk egyszer, kétszer, többször, annak a tevékenységnek vonzása lett, önbizalmat adott. Szívesen kipróbáltuk újra és újra, jobban megtanultuk, begyakoroltuk, ez újabb sikert jelentett, és megkedveltük. Ma már sikerkereső módon kezeljük: biztatás nélkül is végezzük, merünk újítani benne, s a részleges kudarcoknál nem veszítjük el a kedvünket.

Olvassuk el ismét egyenként a lista mondatait. Most azt állapítsuk meg, illik-e ránk egy-egy kijelentés akkor, amikor a legkevésbé szeretett tantárgyat tanultuk, vagy valamilyen nem kedvelt, de kötelező munkát végzünk. Ha igen, akkor írjunk a kijelentés mellé egy „i”-t. Számoljuk össze, hány „i” betűnk van a sikerkereső kijelentések mellett, ha legalább hét vagy ennél több, akkor ennél a nem kedvelt tevékenységnél is inkább a sikernek előlegezett öröm jellemzi a viselkedésünket.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés