hirdetés
hirdetés

Mikor váltsunk offline módba?

Így tudunk egészséges határokat felállítani a céges emailek olvasásában

Valószínűleg mindenki számára ismerős a probléma, mi szerint folyamatosan érkeznek be hozzánk munkavégzés során az e-mailek, amikkel kapcsolatban aztán számos helyen nem létezik még irányelv arra, hogy mennyi időt is kell vagy kellene eltölteni ezeknek az olvasásával és megválaszolásával, de főképp: mikor iktassuk be őket a munkaidőnkbe? Rendszeresen szakítsuk meg a munkavégzést, ha érkezik egy e-mail? Vagy inkább különítsünk el rá időt, amikor tömbösítve olvassuk át a leveleinket? 

Számos munkavállaló otthon is eléri a céges e-mail fiókját, gyakran értesítést is kapnak arról, ha beérkezett egy munkához kapcsolódó e-mail. Hol van a határ? Hogyan építhetünk be egészséges határokat a vállalati kultúrába, miközben a munka is el lesz végezve?

Pontosítsuk az elvárásokat!

A kiégés fizikai és pszichés következményeire számos írás figyelmeztet minket. Ám a bornout nem csak a túlórák és a projektek hazavitelének terméke. Egy 2018-as tanulmány megállapította, hogy amennyiben az alkalmazottaknak rajta kell tartaniuk a szemüket a céges emaileken a munkaidőn kívül is, akkor több szorongást élnek meg. Ez pedig kihat az egészségi állapotukra és a kapcsolataikra is. Még ha nem is kell konkrét munkát végezni, ez a „bekapcsolt mód” is árthat, nyomást helyezhet ránk.

Az egyik megoldás az lehet, hogy a munkáltatók csökkentik a munkaidő utáni kommunikációval kapcsolatos elvárásaikat, de legalábbis tisztázzák velük, hogy mely esetekben kell reagálniuk, és mely esetekben nem. Bár a legtöbb cégnél már talán bevett szokás, de betegség vagy nyaralás, szabadság alatt beállíthatunk automatikus e-mailt arról, hogy meddig nem vagyunk elérhetők, és kit kereshet a levélíró, amíg mi távol vagyunk.  

Ne dicsérjük a rossz mintát! 

Főnökként bármennyire imponáló lehet, hogy egy alkalmazott lelkesedéséből adódóan folyamatosan elérhető a kommunikációs csatornákon, lehetőleg ne ez legyen a példaértékű a szervezet többi dolgozója számára. Hiszen példaképp a késő esti munkavégzés gyakran nem megfelelő minőségű, ráadásul a pihenés hiánya is rontja a produktivitást és káros hatással van az egészségünkre.

Ha nem vagyunk e-mail közelben, valóban kapcsoljunk offline módba!

Amennyiben olyan projektek vannak, amelyek megkívánják a túlórázást vagy a hétvégi munkavégzést, érdemes előre tisztázni, hogy mikor vagyunk elérhetőek, így nem kell a teljes hétvégét végigszorongani amiatt, hogy készenlétben kell lennünk. Amikor pedig nem vagyunk elérhetőek, gondoskodjunk arról, hogy újratöltsük energiaraktárainkat és valóban offline módba kapcsoljunk!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Inc.)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés