hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kaizen

Így lehetsz a jobb önmagad: szemléletváltás japán módra

A japán autógyárak évek óta uralják az iparágat. Mi a titkuk? A kaizen, ami japánul állandó fejlesztést, javulást jelent az élet és a munka minden területén.

Adrian Shepherd brit produktivitási tanácsadó, aki az elmúlt 24 évben Japánban élt és dolgozott olyan multinacionális vállalatoknál, mint a Panasonic, a Komatsu vagy a Takeda. Ez idő alatt felmérte a stresszkezelési szokásokat, és megismerkedett a kaizen fogalmával, amely állandó javulást jelent, és az élet és a munka minden aspektusára alkalmazható.

A kaizen

A kaizen japánul állandó fejlesztést jelent. Ez az oka annak, hogy a japán autógyártók évek óta uralják az iparágat. A kaizen filozófiája szerint 1 százalékos javulás nem tűnik soknak, de idővel drámai változást okozhat. Ez a szemléletmód a japánok életének minden területére kiterjed. Jiro Ono, a mester szusiszakács így fogalmazott: „Én ugyanazt csinálom újra és újra, de mindig javítok rajta egy kicsit. Mindig van bennem vágy, hogy többet érjek el, de senki sem tudhatja, hol van a csúcs.” 

A részleteknek szentelt figyelem

Adrian Japánban azt is megtanulta, hogyan szentelje figyelmét a részleteknek. A japánok nagyon törődnek a részletekkel; kitűnő csomagolásokat készítenek, ügyelnek a tisztaságra, törődnek a kis dolgokkal. A japán emberek sosem állnak úgy még a legkisebb ügyekhez sem, hogy „ez nem olyan fontos”.

Az étkezés

A vacsorát Japánban nem felszolgálják, hanem prezentálják. A külföldi vendégek gyakran meglepődnek, hogy vacsorára akár 5-6 fogást is találnak maguk előtt, például a misolevest, rizst, három különböző zöldséget, halat és húst. Kalóriabevitelük korlátozásával meghosszabbítják életüket, hiszen az étrend mélyreható hatást gyakorolhat az egészségükre.

A cikk eredeti, teljes verzióját itt olvashatod el.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés