hirdetés
hirdetés

10 hatékony módszer a koncentráció fejlesztésére

Így javítsd a fókuszod 2020-ban!

Folyamatosan próbálunk képben lenni az elvégzendő feladatainkkal, azonban mindannyiunkkal megesik, hogy elkalandozik a figyelmünk vagy elkezdünk multitaskingolni. 

Jöjjön néhány tipp, melyeket alkalmazva javulhat a koncentrációnk és a hatékonyságunk!

 1. Kapcsoljuk ki a telefonos értesítéseket!

Ez a lépés segít elkerülni, hogy folyamatosan kizökkenjünk a munkából, és hogy a zümmögések, csipogások elvonják a figyelmünket. Ennek a szokásnak a beiktatásával könnyebb lesz hosszabb időn keresztül, nagyobb intenzitással összpontosítani.

 2. Tömbösítsünk!

Érdemes azokat a feladatokat csoportosítani, amikről tudjuk, hogy egyébként elvonnák a figyelmünket a munkáról. Például jelöljünk ki napi fél órát arra, hogy az e-mailekre válaszolunk vagy a közösségi médiát csekkoljuk.

 3. Felejtsük el a „lehet”-et és a „talán”-t!

Helyette kezdjük el alkalmazni azt a mondatot, hogy „Meg fogom csinálni”, és még jobb, ha ehhez egyből határidőt is rendelünk.

 4. Minden nap söpörjük ki a böngészőnket!

A nap végén érdemes úgy lecsukni a laptopunkat, hogy bezárunk minden ablakot, megválaszoljuk a szükséges e-maileket, ha pedig vannak befejezetlen gondolataink, akkor kiírjuk őket egy listára. Így nyugodtan zárhatjuk le aznapra a munkát, és a másnap tiszta lappal indíthatunk.

 5. Alkossunk következetes rutint!

Különösen érdemes a reggeli rutinunkat kidolgozni, hiszen ez ad energiát és löketet az adott napra. Van, akinek már reggel segíthet egy rövidebb edzés, nyújtás, de egy tápláló reggelit semmiképpen sem érdemes kihagyni! Kerüljük el, hogy reggel az ágyból kikelve az első dolgunk a telefonunk és az e-mailjeink böngészése legyen!

 6. Iktassunk be egy rövid sétát!

Amikor úgy érezzük, túlterheltek vagyunk és nehéz a koncentráció, érdemes egy rövid időre felállni és sétálni pár percet. Megmozgatjuk testünket, ráadásul ha kimegyünk a szabadba, friss levegőt szívhatunk, ami serkenti az agyműködést és elősegíti a kreatív ötletek megszületését is.

 7. Priorizáljunk!

Minden esetben állítsuk a feladatainkat fontossági sorrendbe és aszerint haladjunk. Ez ad egy struktúrát a napunknak és segít nyugodtabbnak maradni, hiszen meg van határozva, hogy minek mi után kell következnie.

 8. Ütemezzük be a teendőinket a naptárba!

Ha emlékeztetőket rendelünk az egyes feladatokhoz, akkor energiát spórolhatunk meg, mivel nem kell folyamatosan észben tartanunk a határidőket. 

 9. Alakítsunk ki tiszta és rendezett munkakörnyezetet!

Szintén elvonja a koncentrációt, ha sok tárgy van körülöttünk, így érdemes azzal kezdeni a napot, hogy letakarítjuk íróasztalunkat és minden olyan dolgot látótávolságon kívül helyezünk, ami megzavarhat minket.

 10. Mindig csak egy weblapot nyissunk meg!

Így nem kattintgatunk félre, ha jön egy üzenet a Facebookon, vagy egy e-mail a levelezőfiókunkban... Ahogy a hírek olvasgatása is kevésbé lesz csábító, ha tudatosan egy dologra irányítjuk a figyelmünket és beiktatunk szüneteket, amikor mással is lehet foglalkozni.

Ti melyik technikát fogjátok kipróbálni 2020-ban? 

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: ThriveGlobal)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés