hirdetés
hirdetés
hirdetés

8 fontos lecke (TED)

Hogyan építs olyan céget, ahol az emberek élvezettel dolgoznak?

A legtöbb vállalat meghatározott irányelvek mentén, mindenféle policy-k betartatásával működik: kötelező szabadnapok, fix munkaórák, éves célkitűzések, és így tovább. Na de mi történik akkor, ha egy cég kicsit elengedi a kontrollt, és több bizalmat épít be a folyamatba? Patty McCord, a Netflix korábbi ikonikus chief talent officere egy figyelemre méltó TED-előadásban osztotta meg fontos gondolatait, amelyek elvezették ahhoz, hogy egy elegáns mozdulattal kihajítsa a kézikönyvet az ablakon.

„Megőrjít a »háeres« zsargon. Mindenféle idióta rövidítés olyan dolgok megnevezésére, amiket senki nem ért: OKR-ek, PIP-ek... Szerintem úgy is mehet a cégünk, ha normális emberek módjára beszélgetünk egymással. Sőt, többet érhetünk el” – kezdi előadását a Netxlik ex-CTO-ja egy kissé meghökkentő felütéssel. Ezután elmondja: mindig is kiváló HR-es akart lenni, olyan, aki folyékonyan beszéli a menedzsernyelvet. Végül azonban arra jutott, hogy ennek semmi értelme. „Sok mindenre azt mondjuk: a »legjobb gyakorlatok«, és közben egyáltalán nem azok. Honnan tudjuk, hogy a legjobb? Hiszen nem mérhető. Rájöttem, a »legjobb gyakorlatok« valójában azt jelentik: lemásoljuk, amit mások tesznek” – mondja. Ez azért baj, mert a világunk folyamatosan változik, és egyre bonyolultabbá válik. Ezért Patty McCord úgy gondolta, átad a közönségnek néhány leckét, amelyek a legfontosabban: az alkalmazkodásban segítenek majd nekik.

Lássuk a leckéket!

1. lecke: Az alkalmazottak felnőttek. „Annyi szintet, folyamatot és útmutatót gyártunk alkalmazottaink megtartása érdekében, hogy végül olyan rendszerek jönnek létre, melyek gyerekként kezelik őket. Pedig nem azok. Teljesen érett felnőttek lépnek be az ajtón minden nap. Bérleti díjat fizetnek, kötelezettségeik vannak, a társadalom tagjai, meg akarják váltani a világot. Ha tehát abból indulunk ki: mindenki azért jár dolgozni, hogy csodás munkát végezzen, meglepő eredményre fogunk jutni” – fogalmaz McCord.

2. lecke: A cégvezetésnek nem az a dolga, hogy ellenőrizgessen, hanem hogy remek csapatot kovácsoljon. Miből vesszük észre, hogy a vezetők remek csapatot kovácsolnak? Abból, hogy termékek kerülnek ki a kezük alól. A vásárlók elégedettek. Ezek az igazi fokmérők. Nem az effélék: "Időben jöttél be dolgozni?" "Kivetted a szabadságod?" "Betartottad a szabályokat?" "Kértél engedélyt?" 

3. lecke: Mindenki arra vágyik, hogy a munkájának értelme legyen. Ha elvégezték, hadd lépjenek tovább szabadon! A karrier olyan, mint egy utazás. Senki nem akarja ugyanazt az útszakaszt taposni még hatvanéves korában is. Tehát az az elképzelés, hogy öncélúan megtartsuk a dolgozót, egyik félnek sem jó. Mi lenne, ha a cégeink inkább remek ugródeszkaként működnének? Mindenki, aki csak továbbáll, nemcsak a cég termékének viszi jó hírét, de a tulajdonosnak és a működésnek is. És amikor ilyen lelkesülten viszik a hírünket világszerte, az igen jót tesz vállalatainknak. 

4. lecke: A cégben mindenkinek meg kell értenie az üzletet. Feltéve, hogy okos felnőtteknek tartjuk alkalmazottainkat, az a legfontosabb, hogy taníthatjuk őket, hogyan működik az üzletünk. A gyorsan fejlődő, tényleg innovatív cégek titka az, hogy együttműködők. A legjobb, amit tehetünk, hogy folyamatosan tanítjuk egymást, mi fontos nekünk, mit mérünk, miről ismerhető fel, ami jó, ezáltal mindannyian ugyanazon cél elérésére törekedhetünk. 

5. lecke: A cégben mindenkinek el kell fogadnia az igazságot. Vajon miért mondják sokan, hogy olyan nehéz visszajelzést adni? Mert nincs benne gyakorlatuk. Vegyük például az éves teljesítményértékelést. Van-e még valami, amit egész életünkben nagyon jól csinálunk, és egy évben csak egyszer tesszük meg? Az előadó arra jött rá, hogy az emberek bármit meghallgatnak, ha az igaz. Gondoljuk hát újra a szót: "visszajelzés," és képzeljük el, hogy akkor mondjuk el a dolgozóknak a tiszta igazságot, hogy mit csinálnak jól, és mit csinálnak rosszul, amikor azt épp teszik. Például: „Ezt jól csináltad, azta! Pontosan erre gondoltam. Csak így tovább!” És akkor újra ügyesek lesznek, még aznap, háromszor is. 

6. lecke: Fontos, hogy a cég kövesse az értékrendjét. McCord egy alkalommal egy cég vezérigazgatójával beszélt, akinek gondjai voltak, mert a cége rugalmatlan lett, határidőcsúszások voltak, úgy érezte, minden hanyagul megy. McCord megfigyelte, hogy ő maga sem érkezik soha időben a megbeszélt találkozókra. ”Aki a cégvezetés része, az úgy tudja igazán »fenntartani az értékrendet«, ha ő maga is aszerint viselkedik. Mindenki csak olyanná válhat, amit lát maga körül. Azt mondjuk: »Igen, mi mind egyenlők vagyunk«, és büszkén döngetjük a mellkasunkat, mert a vezető testületbe 30 százalékos arányban nőket is beválasztunk. De nem ez a 30 százalék jelenti az egyenlőséget” – vonja le a tanulságot az előadó.

7. lecke: „Minden start-up ötlet hülyeség” – szögezi le McCord. „Gondoljanak bele: Minden start-up ötlet hülyeség. Ha észszerűek lennének, valaki már megvalósította volna őket."

8. lecke: Minden cég lelkesen álljon készen a változásra.”Figyeljenek a nosztalgia füstjére. Vegyék észre, amikor azt mondják: »Emlékszel, milyen volt régen?« Szeretném, ha szemléletet váltva ezt mondanák: »Gondolkozzunk azon, milyen lesz!«  Ha lenne egy álomcégem, besétálnék, és azt mondanám: »Minden más, már semmi sem a régi. Minden erőnkkel jobbra loholtunk, most pedig éles balkanyart veszünk.« Erre mindenki felujjongna. Igencsak izgalmas a külvilág, és folyton változik. Minél izgatottabban fogadjuk a változásokat, annál több örömünk lesz benne.”

Ha kíváncsi vagy a teljes TED-előadásra, itt megnézheted!

 

ÚGY ÉRZED, A TE CÉGED KÉSZEN ÁLL A VÁLTOZÁSRA? ESETLEG VAN IS EGY KIVÁLÓ, ELŐREMUTATÓ HR-MEGOLDÁSOD? AKKOR NEVEZZ HR-SZAKMAI VERSENYÜNKRE!

Harmadszor is elstartolt a HR-szakma versenye, a HRKOMM Award!

Ismét keressük a legjobb HR-kommunikációs megoldásokat!
Nevezési határidő: augusztus 30.

Megújult kategóriákkal indul versenyünk, amire ismét várjuk az elmúlt év legkiválóbb HR-kommunikációs megoldásait! Pályázni a 2018. július 1. és 2019. június 30. között, Magyarországon futott HR megoldásokkal lehet, az alábbi kategóriákban:

 HR-tevékenység tartalma alapján

  1. Toborzási kampány
  2. Z generáció felé történő kommunikáció
  3. Kiválasztási megoldás
  4. Jelöltélmény
  5. Gyakornoki program
  6. Onboarding folyamat
  7. Tehetségmenedzsment/mentoring program
  8. Teljesítményértékelő rendszerek, megoldások
  9. Változásmenedzsment
  10. Motivációs és/vagy juttatási rendszer
  11. Vezetőfejlesztés
  12. Csapat-, illetve közösségépítő megoldások
  13. Employer branding stratégia
  14. Munkahely 4.0 – a jövő munkahelye: HR innováció / best use of technology for HR

 HR-plusz kategória: a kötelezőn túl

  1. Sokszínű munkahely
  2. Környezettudatos munkahely
  3. Egészségtudatos munkahely
  4. Különleges munkahelyi design
  5. CSR
  6. Egyéb munkavállalói jóllétet célzó intézkedések

 Felhasznált eszközök alapján

  1. Közösségi média alapú aktivitás
  2. Videós megoldás
  3. Egyéb digitális megoldás
  4. Esemény
  5. Állásbörze-megjelenés
  6. Nyomtatott megjelenés
  7. „Out of home” megoldás
  8. Innovatív platform
  9. Rádiós megoldások
  10. Design megoldások
  11. Integrált megoldások
  12. PR megoldások

Különdíjak
A különdíjakat a zsűritagok közös megegyezés alapján oszthatják ki a legvállalkozószelleműbb HR-osztálynak, illetve a legkreatívabb HR-kommunikációs ügynökségnek.

Bővebb információért kattints ide!

További kérdés esetén fordulj a szervezőkhöz:
Tóth Jázmin, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , +36 1 430 4544
www.hrkommaward.upszi.hu

(forrás: ted.com)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés