hirdetés
hirdetés

Karrierépítési lehetőség

Ha plusz gyakorlati tudásra és önismeretre vágysz, ezeket a képzéseket érdemes megfontolnod

A folyamatosan és gyorsan változó piaci környezetben mindig újabb és újabb ismeretekre van szükség, ezért a már gyakorló, tudásukat bővíteni akaró szakemberek is egyre szívesebben ülnek vissza az iskolapadba. A továbblépésre, de akár a karrierváltásra is jó lehetőséget kínálnak a szakirányú továbbképzések, melyekre szeptember elejéig jelentkezhetnek azok, akik a klasszikus iskolapad helyett gyakorlatias formában, rövid idő alatt szereznének új készségeket.

Az elmúlt években egyre népszerűbbek a szakirányú továbbképzések, azaz azok a szakképesítés megszerzésére irányuló, a meglévőnél magasabb szintű felsőfokú végzettséget nem biztosító képzések, amelyekre alap- vagy mesterképzés elvégzése után lehet jelentkezni. 2020-ban azok is megkapták a diplomáikat, akiknek csak a nyelvvizsga hiányzott a papír megszerzéséhez, ami tavaly a szakirányú továbbképzések területén 80 százalékos, hirtelen ugrást eredményezett a jelentkezések számában. A Budapesti Metropolitan Egyetem azonban az eddigi jelentkezési adatok alapján idén is 10-15 százalékos emelkedésre számít 2019 azonos időszakához képest.

A szakirányú továbbképzések jellemzően egy-egy speciális szakterületre fókuszálnak: az oktatási kínálatban találunk például protokoll szaktanácsadó, business és team coach, stratégiai marketing, szervezetfejlesztési tanácsadó vagy tipográfus képzést, és ebben a kategóriában találjuk az egy-egy szakterületre - IT, marketing, PR, turnaround - specializálódott, vezetői készségeket erősítő executive MBA képzéseket is. „Ezek a 2-3 féléves képzések kiváló lehetőséget adnak a karrierlépésre, a szakmai tudás bővítésére, vagy az egy-egy szakterületen való elmélyülésre, de akár a karrierváltásra is” - mondta el Szittné Csányi Krisztina, a Budapesti Metropolitan Egyetem Szakirányú Továbbképzési Központjának vezetője. „A már gyakorló szakemberek azért szeretik ezt a formátumot, mert a péntek délutáni vagy szombati oktatással munka mellett is könnyen elvégezhetik a kurzusokat.”

A szakirányú továbbképzések sajátossága, hogy a gyakorlaton van a hangsúly: a hallgatók valós projektekben, illetve tréning és coaching szituációban szerezhetnek hasznos, a szakterületükre azonnal átültethető tudást. Sok esetben a résztvevők saját szakmai kihívásaikon dolgoznak, így gyakorlatilag a mindennapi munkájukhoz kaphatnak támogatást és új megközelítést.

A Budapesti Metropolitan Egyetem szakirányú továbbképzéseire az érdeklődők szeptember 10-ig adhatják le jelentkezésüket az intézmény weboldalán. A szeptember 2-i nyílt napon a képzések szakvezetőitől, oktatóitól, hallgatóitó és a mentoroktól személyesen is kérdezhetnek a leendő hallgatók.

Az egyetemen a gyakorlatcentrikus képzésekhez karriercoaching-szolgáltatás társul, amit az ún. portfólió alapú képzési módszer - myBRAND - is támogat. Ennek lényege, hogy a hallgatók a képzés ideje alatt önállóan, vagy karriercoach támogatásával saját portfólióba gyűjtik eredményeiket és munkáikat, valamint folyamatosan monitorozzák készségeik fejlődését. A szakirányú továbbképzés így nem csak plusz gyakorlati tudást, de magasabb szintű szakmai önismeretet is ad – mindehhez pedig a Metropolitan szeptember 1-től saját fejlesztésű szoftvert is kínál.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés