hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mindfulness videó

Ha csak egy dolgot teszel meg a következő hónapban a mentális egészségedért, ez legyen az!

Akár egy új munkahelyre kerülés vagy alvási szokásaink megváltozása is erős kihatással lehet a mentális egészségünkre; de negatívan hat ki rá az is, ha heti több mint 40 órában dolgozunk, sőt a nagyobb ünnepek (például a karácsony) közeledte is... Összefoglalva: minden nagyobb változás befolyásolja a mentális egészségünket. Mit tehetünk a megőrzése érdekében? Horváth Ágnes mindfulnessoktató, alvástréner videójának legfontosabb gondolataiból szemezgettünk.

Miközben évente kétszer elmegyünk az orvoshoz, a mentális egészségünket gyakran adottnak vesszük – pedig nem az. A megoldás: legyen egy akcióterved; legyen egy program, amit beindíthatsz, ha nem vagy jól!

Ebben segíthet a mindfulness elsajátítása. Azt kell megtanulnunk, hogy időben felismerjük a figyelmeztető jeleket, és beindítsuk egy cselekvési tervet, hogy hogyan ne csússzunk le a lejtő legaljára.

Legyen egy akcióterved!

Az első lépés az, hogy tudnod kell, mitől leszel jól. Ezt a következő dolgok befolyásolják:

  1. Az emberi kapcsolataink minősége.
  2. Az egészség (legyenek rendben az alapok, úgymint az evés-alvás-mozgás háromsága; egy negyven perces séta után például sokkal kreatívabbak és optimistábbak leszünk). Ha csak egy dolgot teszel meg a következő hónapban a mentális egészségedért, az ez legyen: javítsd meg az alvásod minőségét, és érd el, hogy legalább 7 és fél órán keresztül jó minőségben tudjál aludni! A tartós kialvatlanság szinte biztosan azt vonja maga után, hogy belecsúszunk valamilyen mentális egészségügyi problémába, akár pár hét leforgása alatt is.
  3. Kihívások: egy feltöltődött és tartalmas élethez hozzátartozik, hogy kihívások legyenek benne. Itt nem olyasmikre kell gondolni, mint például a mindennapi élet megszervezése, hanem az olyan dolgokra, amikor kedvünk van valamihez, és azt érezzük, hogy most azonnal hozzá akarunk látni. Amikor teljes figyelemmel valami felé fordulunk, ami mérhető, és amit meg tudunk másokkal osztani (pl. belevágni egy új sportágba, megszervezni egy klassz szülinapi bulit, vagy megtanulni egy klassz kínai menüt megfőzni).
  4. Meditáció, és ezen belül is konkrétan a mindfulness: sokszor nem a külső stressz a rosszkedvünk oka, hanem az, ahogyan a világ dolgait értelmezzük, pl. túlaggódjuk őket, rosszul kezeljük a bizonytalan helyzeteket, egyfolytában agyalunk a változásokon, vagy szorongunk az előfeltételezéseink miatt (stb.). És nagyon sokszor nem vesszük észre a figyelmeztető jeleket, mielőtt végleg kimerülnénk. Nagyon fontos, hogy megtanuljuk felismerni ezeket a figyelmeztető jeleket: erre lehet jó egy mindfulness tanfolyam. Fontos megértenünk, hogyan szabotálja az elménk a boldogságunkat: az elme ugyanis nagyon jó szolga, de rossz gazda.

Végül pedig íme két ütős ok, amiért érdemes gyakorolni a mindfulness meditációt:

  • mert ötvözi a pszichológia, az agykutatás és a kognitív terápia elemeit a 2500 éves buddhista hagyományokkal; konkrét, a gyakorlati életben is megvalósítható programot nyújt, amit mindenki saját magára szabhat, hogy mit tegyen azért, hogy jól legyen;
  • mert kiderül belőle, hogy te személy szerint mitől vagy jól, mi az, ami feltölt téged, és mi okoz neked örömet; és amikor rossz a hangulatod, akkor miért hagyod ezeket az örömet okozó tevékenységeket abba. Amikor elkezdünk valamitől szorongani, akkor abbahagyjuk azokat a tevékenységeket, amik feltöltenek, és kizárólag a muszájokra koncentrálunk – ez pedig egy ördögi körbe visz bele… És hogy mit tehetünk ez ellen? Az alábbi videóból ez is kiderül!

 

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés