hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK-felmérés

Ezt csinálják a dolgozóid napközben az irodán kívül

Időnk jelentős részét a munkahelyünkön, illetve a munkahelyünkre való utazással töltjük; hétköznapi teendőink nem elhanyagolható részét itt, a munkahely környékén intézzük. A munkahely – így az irodaházak – környezete, ellátottsága így lényeges kérdés sok munkavállaló számára. A GfK felmérésének eredményeiről a Piac & Profit számolt be.

Hogyan használják az irodaépület környékét az ott dolgozók; mi az, amit inkább a munkahelyük közelében, és mi az, amit otthon intéznek el – esetleg útközben az otthonuk és munkahelyük között; mi a szerepe számukra a közelben található bevásárlóközpontoknak; mit igényelnek, mit hiányolnak az irodai dolgozók különféle csoportjai? Ezekre és hasonló kérdésekre kereste a választ a GfK kutatása, amelynek mintavétele Budapest legnagyobb modern irodaházi zónáira fókuszált. A kutatás több mint 1100 fő megkérdezésével, személyes és online kérdezési módszerrel zajlott.

A kutatásból megállapíthatjuk, hogy az irodaházi dolgozók – saját bevallásuk szerint – átlagosan munkaidejük 80-90 százalékát az irodaépületen belül töltik. Nagy részük azonban naponta legalább egyszer elhagyja az épületet munkaidőben; csupán kisebb részük – az irodaházi dolgozók körülbelül 8 százaléka –, aki egyáltalán nem teszi ki a lábát az épületből a munkaidő kezdete és vége között. A budapesti irodaházakban dolgozók összességében véve jóval magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, mint a regionális – közép-magyarországi – átlag, s felülreprezentált körükben a 30–39, illetve a 40–49 éves korosztály: közülük is azok, akik magasabb arányban kijárnak az irodaépületet környező utcákba, inkább a fiatalabbak, a szolgáltató-kiszolgáló munkakörökben dolgozók, valamint – nem meglepő módon – a dohányosok.

Átlagban félórákat ugranak ki, és a zöldterületeket keresik

A munkaidőben az irodaházon kívül töltött időtartamok nagy változatosságot mutatnak, de nagy átlagban 27 perc körül alakulnak. Fontos üzenete a kutatásnak, hogy az irodaházak környékét illetően az ott dolgozók elsősorban kellemesebb környezetre – zöldterületekre, rendezettségre, tisztaságra, leülésre és pihenésre alkalmas szabadtéri helyekre – vágynak: ezt általános igényként fogalmazhatjuk meg. A parkolási lehetőségek fejlesztése is gyakran elhangzó kívánság – az érintettek köre e tekintetben elég magas, hiszen az irodaházakban dolgozók csaknem egynegyede mindennap, további 11 százalékuk pedig hetente többször autóval megy dolgozni.

Az irodaházakat környező területek egyik legfontosabb funkciója mégis az étkezés, az étkezőhelyek biztosítása. Az irodaházakból kijáró dolgozók mintegy 50 százaléka tér be napi rendszerességgel valamilyen környékbeli vendéglátóhelyre, elsősorban ebédidőben. A legnépszerűbbek a kifőzdék és gyorséttermek, valamint a különféle ételbárok és pékségek, de viszonylag sokan választják a gyorsétteremláncokat vagy az utcai falatozókat, büféket is. Emellett nem elhanyagolható azok aránya sem, akik elvitelre – munkahelyi vagy menet közben történő fogyasztásra – vásárolnak élelmiszert, akár vendéglátóhelyen, akár valamilyen (főként kisebb alapterületű) élelmiszerüzletben.

Nagy vonzerővel bír, ha sokfajta étkezési lehetőség közül választhatnak

Összességében elmondhatjuk, hogy az irodai dolgozók e téren igénylik a változatosságot: nemcsak sokféle étkezési lehetőséget vesznek igénybe széles körben, de általánosan igényelt fejlesztés részükről az irodaházak környékén az étkezési lehetőségek szélesebb választéka. S ha már munkahelyi étkezés: az irodaépületen belül – annak elhagyása nélkül – fogyasztott ételek esetében az otthonról hozott elemózsia a legnépszerűbb, míg az ételrendelés összességében az irodaházi dolgozóknak viszonylag kisebb hányadára jellemző, inkább a fiatalabbakra.

Az irodaépületbe menet vagy onnan jövet a dolgozók körülbelül kétötöde ejt útba valamilyen üzletet vagy szolgáltatót a környéken. Munkába menet legjellemzőbben valamilyen étkezőhelyre vagy élelmiszerboltba ugranak be, s míg hazafelé is leginkább élelmiszerboltokat ejtenek útba, ekkor a legmagasabb a nem-élelmiszerjellegű üzletek látogatása is. Összességében azonban kevéssé jellemző, hogy az irodaházi dolgozók a munkahelyük környékén végezzék a nagyobb léptékű beszerzéseiket: saját becslésük szerint havi teljes élelmiszer- és napi fogyasztásicikk-költéseik 55 százalékát az otthonuk közelében található boltokban költik el, s csak 17 százalék jut el a munkahelyükhöz közeli üzletekbe. Ami az egyéb vásárlásokat, illetve az ügyintézést illeti, az irodaház környékén jellemzően gyógyszertárakat, drogériákat, dohányboltokat, újságost, postát, ATM-et és bankfiókokat keresnek fel az irodai dolgozók – vagyis nem a tartósabb, nagyobb fogyasztási cikkek beszerzése a tipikus.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés