hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hr-praktikák

Ezért nem büntetik a hibázást az IT-óriáscégnél

"Nekünk oda kell menni toborozni, ahol a fiatalok vannak. Ez az utóbbi időben a social media, de gorsan változnak a trendek" - Szentpétery Boglárka, a Microsoft Magyarország hr-vezetője beszélt a munkaerőhiányról, toborzásról és arról, hogy lehet a kamaszlányok érdeklődését fenntartani a természettudományok iránt, hisz ők lehetnek a jövő tartalékai. A HRCENTRUM interjújából szemezgettünk.

Szentpétery Boglárka elmondta: a Microsoft Magyarország kötelékében jelenleg mintegy 230 munkavállaló dolgozik, és ez a szám nagyjából változatlan. A férfi-női arány kiegyensúlyozott, ami pedig a vezetőséget illeti, átlag fölötti a nők aránya, hiszen a leadership team nem kevesebb, mint 70 százaléka nő a budapesti leányvállalatnál.

A hr-vezető elmondta: a Microsoftnál nagy hangsúlyt fektetnek a vállalat fejlesztését támogató szervezeti kultúrára és a hatékony és fenntartható növekedési szemlélet - Growth Mindset - kialakítására. Ennek gyakorlati megvalósulását úgy írta le, hogy a mindennapokban a munkatársak számára olyan munkahelyi és szellemi környezetet teremtenek meg és tartanak fenn, amiben motiváltak, ahol szabadon gondolkodhatnak és tevékenykedhetnek, ahol nem büntetik a hibázásukat, tanulhatnak a tapasztalatokból, és kereshetik a lehetséges fejlődési pontokat.

Ezek a jövő készségei, amiket az új munkavállalókban keresnek

A hr-vezető azt is elmondta, generációs és evolúciós okai is vannak annak, hogy alapjaikban megváltozott képességekre van szükség a munkaerőpiacon. Egyfelől az Z generáció egyre növekvő aktivitásával kell számolnunk, másrészt nyakunkon a 4. ipari forradalom. Úgy gondolja, mindezek a változások végső soron a a szociális és érzelmi intelligencián alapuló készségek, valamint a csapatmunka felértékelődését hozzák magukkal. "Ezeknek a változásoknak azok lesznek a nyertesei, akik magas fokú problémamegoldóképességgel, kreativitással, kritikus gondolkodásmóddal és fejlett kognitív készségekkel rendelkeznek" - mondta. Ami a toborzást illeti, ez manapság a social mediában történik, de igyekeznek lépést tartani a villámgyorsan változó trendekkel. "Annyi bizonyos, hogy nekünk oda kell mennünk toborozni, ahol a fiatalok vannak" - fogalmazott.

Nekünk is tenni kell azért, hogy több nő legyen az IT-szektorban

Szentpétery Boglárka beszámolt arról is, hogy a a munkaerőhiányba belefulladni készülő munkaerőpiacot megmenteni hivatott idősekkel és YZ generáció tagjaival nagyon jó tapasztalataik vannak. Utóbbiaknál azt tapasztalták, hogy inspirálóan hatnak a vállalatra és a szenior kollégákra, mert egyre nagyobb általuk a kihívás. Nem riadnak vissza a felelősségtől, és "talán kevésbé alkalmazkodóképesek, viszont a vállalatokat egyre inkább a fiatalabb generáció igényeire kell szabni, ugyanis egyre több munkavállalónk kerül ki ebből az életkori csoportból".

Ami a nők IT-területre "csábítását" illeti, már kevésbé szívderítő képet festett le: felmérések szerint a fiúk továbbra is sokkal jobban el tudják magukat képzelni informatikusként, természettudósként vagy mérnökként, ez pedig súlyos következményekkel járhat a jövő munkaerőpiaci helyzetére nézve. Ugyanakkor "ha arra bíztatjuk a lányokat, hogy tanuljanak tovább a természettudományok területén, közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy áthidaljuk a nemek aránya közti különbséget és megoldjuk a jövő munkaerőpiaci problémáit". A Microsoftnál ennek érdekében hozták létre a DigiGirlz kezdeményezést, melynek keretében minden tavasszal izgalmas, különleges programokat szerveznek középiskolás korú (13-17 éves) lányoknak.

Csak olyanokat vesznek fel, akik akarnak folyamatosan tanulni

Emellett folyamatosan szerveznek a kollégáknak házon belüli online tréningeket, továbbképzéseket, például az AI vagy a kvantumszámítógépek területén. Fontos cél, hogy a munkatársak akkor is tisztában legyenek a legújabb fejlesztésekkel, és szélesítésék ismereteiket velük kapcsolatban, ha nem közvetlenül azon a területen dolgoznak. Ezzel kívánnak felkészülni a jól képzett munkaerőből az előrejelzések szerint úgy egy évtized múlva előálló hatalmas hiányra. Motiválniuk a munkatársakat a képzésekben való részvételre nagyon nem kell, mivel már a felvételkor erős követelménynek számít náluk a folamatos tanulni vágyás tulajdonsága.

A mesterséges intelligenciával kapcsolatban az IT-vállalat hr-vezetője kijelentette: "Az AI - a nevével ellentétben - nem lesz annyira ’mesterséges’, mint az eddigi technológiáink voltak, hiszen a számítógépek folyamatosan növekvő kapacitásaival épp az ember végtelen kreativitását fogja kiaknázni és kibővíteni. Az AI magát a technikát, azon keresztül pedig az emberi társadalmak működését/működtetését változtatja meg - otthonok, kis- és nagyvállalkozások, közintézmények, közszolgáltatások és közösségek, egész települések működését. Sőt, bátran kijelenthető, hogy épp az AI-vel lesz igazán emberi a számítástechnika, illetve általában a technika."

Érdemes elolvasni a teljes interjút is az eredeti oldalon!

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés