hirdetés
hirdetés

A siker kulcsa

Ezekkel a kompetenciákkal szükséges felvérteznie magát a jövő fejvadászának

Ha éppen nem a legújabb digitális megoldások, akkor váratlan világpiaci változások forgatják fel újra és újra a fejvadász szakmát. Az idén 10 éves Profession Services üzletág munkatársai a HRFeed-en összeszedték, szerintük mitől lesz igazán jó egy fejvadász ma és a közeljövőben.

Itthon a piacvezető Profession.hu ügyvezető igazgatójaként, külföldön leginkább a Ringier Axel Springer állásportáljainak régiós igazgatójaként ismerik Martis Istvánt. Ő is fejvadászként kezdett a szakmában: "Húsz éve még valódi vadnyugati állapotok jellemezték ezt a területet. Szinte semmilyen információt nem találhattunk meg online a lehetséges jelöltekről, ezért a legváltozatosabb trükköket kellett bevetnünk már csak ahhoz is, hogy egyáltalán megismerhessük azok nevét, akik szóba jöhettek egy vezetői pozíció betöltésénél. Aztán az Aranyoldalakat leváltotta a Google, a hideghívásokat a LinkedIn és sok esetben a konferenciák utáni iszogatásokat az internetes szakmai fórumokon való beszélgetések – véli Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, a Ringier Axel Springer állásportáljainak régiós igazgatója. – A jó fejvadászok együtt fejlődtek a digitalizálódó világgal és folyamatosan beépítették az újabb lehetőségeket az eszköztárukba. Most a legjobb európai szakértőkkel nem csak azon dolgozunk, hogy maximálisan kihasználjuk a jelen megoldásait, hanem azon is, hogy mi hozzuk létre azokat, amik majd a szakma jövőjét meghatározzák." 

A jövő fejvadásza számára elengedhetetlen a megfelelő digitális tudás: ismeri a LinkedInt, a vállalati honlapokat és a szakmai sajtót, magabiztosan kutat a különböző adatbázisok világában, így a Profession.hu önéletrajz adatbázisában fellelhető extra adatok segítségével gyorsan megtalálja a megfelelő jelöltet.

A Profession Services szakértői szerint viszont még izgalmasabb kérdés ennél az, hogy a fejvadász milyen eszközöket használ a valóság és a jelölt önmagáról vetített képének különválasztásához. „A legtöbb vezető beosztású munkavállaló szakmai eredményeinek lenyomata fellelhető a megfelelő helyeken online. Ezeket a nyomokat kell felkutatni, ellenőrizni és kirakósként megfelelően összeilleszteni” – folytatja István.

Továbbra is meghatározó a személyiség 

„Fontos tapasztalat, hogy a digitalizáció robbanásszerű elterjedése és a koronavírus miatt elmaradt személyes találkozók és konferenciák ellenére is rendkívül fontosak maradtak az ösztönök, az interperszonális és szociális készségek. Egy jó fejvadász nemcsak a legújabb technológiákat és felületeket tudja használni, de hallgat a megérzésére is, illetve pontosan tudja, hogyan szólítsa meg a kiválasztott jelölteket. Ezt nem hiszem, hogy bármilyen algoritmus helyettesíteni tudná majd – véli Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője. –Fontos szempont, hogy a jelölt nem csupán a szakmai készségei alapján lesz a legjobb választás a cég számára: a fejvadászoknak azt is fel kell mérniük és mérlegelniük, hogy személyiségben is illeszkedni tudjon a munkavállaló a vállalati értékekhez, vízióhoz, küldetéshez. Mindemellett hosszabb távon akkor lehet rentábilis az együttműködés, ha a jelölt karrierútja, és motivációi összhangban vannak az elvárásokkal és előrelépési lehetőségekkel. A jó fejvadász nem adatokat dolgoz fel, majd üres irodai székeket tölt fel, hanem a »perfect match«-et keresi mind a két fél számára. Ebből kifolyólag a HR-szakma ezen részét – bár értelemszerűen megkönnyítette, hiszen sok hasznos digitális eszközt adott a szereplők kezébe, de – nem uralta le a robotizáció, digitalizáció és az automatizált folyamatok előretörése: az emberi intelligencia és empátia, a kellő emberismerettel megalapozott pszichológiai tudás jellemzi a fejvadászok munkáját.″ 

Erre van szükség a sikerekhez 

A két szakértő egyetért abban, hogy a sikerekhez a legjobb fejvadászoknak is szüksége van „pénzre, paripára és fegyverre”. A jelöltek felkutatására szükséges egy megbízható adatbázis használata, amely folyamatosan biztosítja a teljesíthető megbízások utánpótlását. A folyamatos online és offline események pedig a kapcsolatépítés mellett a szakmai fejlődést is biztosítják hazai és nemzetközi terepen egyaránt. Magyarországon a legnépszerűbb közösségi média oldalak a Facebook és a YouTube. A Facebook-ot a teljes magyar lakosság 85 százaléka használja legalább heti szinten. Ezen kívül 30 százalékkal az Instagram tartozik még a látogatott közösségi média portálok közé. A munkaerőpiaci igények kielégítésére létrehozott LinkedIn-t a magyar lakosság csupán 20 százaléka ismeri, és összesen 3% használja heti szinten. A jó fejvadásznak emiatt egyszerre kell otthon mozognia a területéhez igazodó és attól távoli felületeken is – tudnia kell mi a jelöltek megtalálásához ideális módszer, az első kapcsolatfelvétel módja és helye, illetve melyek a megfelelő háttérellenőrzés fogásai.

Mit utál egy fejvadász? 

A rossz fizetés, a megbecsülés hiánya, a rossz hangulat és a bizonytalan vállalati működés előbb-utóbb továbbállásra kényszerít minden munkavállalót, Nikoletta szerint a fejvadászoknál még az alábbi tényezők is befolyásolók lehetnek:„Nem ismerek olyan komolyan vehető helyet, ahol ne lenne valamilyen szinten része a fizetésnek a sikeres jelöltek utáni bónusz. Ha viszont nincs megbízás, akkor nincs bónusz se. Az értékesítési munkába való beszállással persze ezen lehet javítani, de nem ez lenne az ideális állapot. Emellett gyorsan elveszik a szakember kedvét az irreális, vagy hosszú távon monoton megbízások. Pontosan tudjuk, hogy milyen körülmények között szeret dolgozni általában egy munkavállaló és azt is, hogy a fejvadászoknak mire van szükségük, így ez alapján építettük fel a Profession Servicest.”

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés