hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudattalan ítélkezés, tudatos változtatás

Előítéletesség a munkahelyen? Tehettek ellene!

„A megbeszéléseken a hangját sem halljuk, olyan, mintha ott sem lenne.” „Két hete volt az esküvője. Mi van, ha jövő ilyenkor szülni fog?” „Nem fogok odaültetni valakit értékesítőnek, akiről azt se tudom, fiú-e vagy lány.”  Vajon a te döntésedet hány tudattalan előítélet irányítja a hétköznapokban?... A Magyar Telekom megalkotta és nyitottá tette egyedülálló, magyar nyelvű „Tudattalan előítéletek tudatosítása” című online tananyagát, amely elősegíti, hogy a rossz beidegződések felismerhetővé és kezelhetővé váljanak.

A Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának fő feladatkörei a klímavédelem, a digitálisan képessé tett fenntarthatóság és az edukáció, mely területek 2018-ban a sokszínűség és esélyegyenlőség előmozdításának céljaival bővültek.

A vállalat sokszínűségi és esélyegyenlőségi koncepciójának elkészítése előtt munkatársaihoz fordult, és egy anonim kérdőív segítségével mérte fel a vállalati kultúra állapotát. A cél ezzel az volt, hogy lássák, irányelveik esélyegyenlőségi célkitűzései mennyire vannak jelen a vállalat mindennapjaiban. A visszajelzések összességében azt mutatták, hogy noha a Telekom munkavállalói közösségének nyitottsága, sokszínűségre való igénye és befogadó mivolta a társadalmi átlag feletti, mégis érzékelhető bizonyos mértékű hátrányos megkülönböztetés, ami gyakran a tudattalan előítéletek működéséből fakad. Ezek a hétköznapi döntési folyamatok során alkalmazott ’rövidített útvonalak’, amelyek skatulyázáshoz, sztereotípiákhoz, hátrányos megkülönböztetéshez vezethetnek.

Nyitott, befogadó és mindenki számára biztonságos munkakörnyezet 

Annak érdekében, hogy támogassa a gyors döntéseket keretező ún. tudattalan előítéletek (unconscious bias) felismerését és kezelését, a vállalat kisfilmekkel színesített tananyagot készített munkavállalói számára, melyet beillesztett kötelező képzései sorába, emellett a vezetők számára külön félnapos gyakorlati workshopokat tett elérhetővé, hogy a mindennapi vezetői szituációk során felismerhessék és kezelhessék az esetleges tudattalan előítéleteket. „A Magyar Telekomban négy generáció dolgozik együtt, vegyes összetételű csapatokban, így a nyitottság és a megértésre való törekvés kulcsfontosságú. Sokszínűségi koncepciónk alapvető célja, hogy segítse egy nyitottabb, befogadóbb és mindenki számára biztonságos munkakörnyezet kialakítását – nyilatkozta a törekvés kapcsán Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief HR Officere. 

A képzést október végéig a kollégák 92%-a végezte el, illetve bekerült a vállalat onboarding folyamatába is. A tananyag friss publikálásával online elérhetővé vált bármely szervezet számára, ezáltal mikro- és makroszinten is segítheti mindennapjai együttműködéseinket. 

A cél az volt, hogy mindenki használni tudja

„Fontos célunk volt, hogy a tananyag nekünk szóljon, de minden más hazai vállalat is használni tudja majd. Ahhoz, hogy elérjük a célunkat, egy magyar nyelvű tananyagot kellett összeállítanunk, olyan hazai vállalati kultúrára jellemző példákkal, melyekkel könnyen azonosulni tudnak a munkavállalók” – mondta Zanin Éva, a Magyar Telekom esélyegyenlőségi referense.

Az első magyar nyelvű, ingyenesen felhasználható vállalati tananyag a témában ezüst díjat érdemelt a HRKomm Award „HR-Plusz kategória: a kötelezőn túl / Sokszínű munkahely” kategóriában, emellett arannyal díjazták az OPEN Spotlight Awardon, ahol „Mission Possible” kategóriában a vállalati sokszínűségi kultúra fejlesztéséért tett erőfeszítéseket ismerték el.

A tananyagot itt tudjátok elérni, hasznos helyzetgyakorlatokkal, kisfilmekkel és számos jó gyakorlattal.

(A borítókép az OPEN Spotlight Award díjátadóján készült.)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

hirdetés