hirdetés
hirdetés
hirdetés

A meglepetés ereje

Elég merész vagy ahhoz, hogy feltedd ezeket az őrült interjúkérdéseket?

Nem véletlenül kérdeznek olykor furákat a HR-esek az állásinterjún. Arra kíváncsiak, a jelölt mennyire kreatív, tud-e kritikusan gondolkozni és bírja-e a nyomást. Te például milyen színű zsírkréta lennél és miért?

Mit tenne, ha egy pingvint találna a hűtőjében? Hogyan magyarázná el egy vak embernek, milyen szín a sárga? Hány négyzetméter pizzát esznek meg Amerikában egy év alatt?

Ezek teljesen abszurdnak tűnő kérdések, pedig mindet feltették komoly cégek állásinterjúin - állítja a Karrier Plusz. Mégpedig azért, mert a HR-esek tudják, hogy bárki fel tudja sorolni az életrajzában, mennyire kreatív és milyen nagy a teherbírása, de minderről csak úgy lehet megbizonyosodni, ha a fentiekhez hasonló kérdést tesznek fel neki. További ok, hogy manapság alaposan fel lehet készülni az állásinterjúra az internetnek köszönhetően, ezért váratlan meglepetésekkel kell sokkolni a jelölteket.

Melyik a kedvenc társasjátéka?

Michael Pearce, az Addison Group fejvadászcég recruitere azért szereti feltenni ezt a kérdést, mert a válasz gyakran többet elárul a jelölt személyiségéről és szakmai kompetenciájáról, mint az életrajza.
„Például ha valaki a Rizikó nevű játékot választja, arra tudok következtetni, hogy módszeresen tud gondolkozni és jó stratéga, ezért ennek megfelelő pozíció való neki.”

Hány ceruza férne be ebbe a szobába?

A kvantitatív kérdések nem a jelölt személyiségét firtatják, ilyenkor arra kíváncsiak, hogyan képes nyomás alatt gondolkozni. Az a célravezető eljárás, ha a jelölt hangosan gondolkozik, és lépésről lépésre eljut a megoldáshoz. Természetesen teljesen mindegy, számszerűen mi lesz a végeredmény, maga a gondolatmenet logikája a fontos, hiszen munka közben nap mint nap hasonló módszerekkel kell problémákat megoldani.

Ha zsírkréta lenne, milyen színű lenne és miért?

„Itt is az a lényeg, hogyan válaszol a jelölt, és kevésbé érdekes, hogy mit” – mutat rá Alison Doyle munkaügyi szakértő. Doyle szerint nem érdemes konkrét fura kérdésekkel kapcsolatban gyakorolni, mert a lehetőségek száma végtelen. „Inkább az általános megközelítés a fontos. A jelölt maradjon nyugodt, legyen humoránál és kérdezzen vissza. Az is nagyon lényeges, hogy bármilyen különös választ ad egy fura kérdésre, képes legyen megvédeni, legyen szilárd és koherens az álláspontja. Például ha a jelölt jelen kérdésre azt a választ adja, hogy kék színű zsírkréta lenne, elindulhat úgy a magyarázat során, hogy a kék a nyugalom és a hűvös megfontoltság színe, továbbá a végtelen eget és a mély tengert is szimbolizálja, s mindezek közel állnak a jelölt személyiségéhez"

További rendhagyó interjúkérdésekért, erre tovább!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés