hirdetés
hirdetés
hirdetés

24 helyett 168

Egy nap kevés a munka-magánélet egyensúlyához. Próbáld ki inkább ezt!

A munka-magánélet egyensúlya sajnos nem érhető el minden nap. Laura Vanderkam produktivitás szakértő azt tanácsolja, hogy egy napnál jóval tágabb időintervallumokban, inkább időszakokban, mintsem órákban gondolkozzunk.

Szinte minden ambiciózus ember zsonglőrködni szeretne a prioritásaival, mégis valahogy egyikünk sem túl jártas ebben a képességében. Nem is csoda, hiszen az élet nem így működik – minden élethelyzetben mások ezek a prioritások, valamikor a munka, máskor a család van az első helyen. Ráadásul könnyen beleeshetünk egy csapdába, amelyet épp a munka-magánélet egyensúlyának fenntartásáért való törekvésünkkel ásunk meg saját magunk számára. 

A 24 órás csapda

A csapda az az elvárás, mely szerint a munka-magánélet egyensúlyára minden egyes napon törekednünk kell. Még akkor is, ha nem tudjuk bepréselni a munkánkat napi 8 órába. A napunk munkára és magánéletre való felosztása csapda, hiszen kevesen vannak, akik ezt el tudnák érni, különösen azok a szülők nem, akik az otthonuktól távol dolgoznak. Jobb választás, ha 24 óra helyett 168 órában, azaz egy teljes hétben gondolkodunk. Ha egy napba nem is fér bele 8 óra munka, a gyerekekkel való közös étkezés és a partnerünkkel eltöltött minőségi idő, egy hét elegendő időt biztosít ezeknek. Például taktikázhatunk úgy is, hogy a hét elején több munkát végzünk annak érdekében, hogy a hét végére több időt tudjunk a családunknak szentelni.

Az ötlet egyébként Laura Vanderkamtól, több időgazdálkodásról szóló könyv szerzőjétől származik. Egyik könyvében (I Know How She Does It/Tudom, hogy csinálja) azt írja, hogy a legtöbb ember fejében egy hét hétfőtől csütörtök délutánig tart. Mit érdemes ez ellen tenni? Olvass tovább!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés