hirdetés
hirdetés
hirdetés

A "nyakkendős" nem

Egy kommunikációs trükk, amelynek alkalmazásával hatalmas változást érhetsz el

Emlékezz vissza a legutóbbi olyan alkalomra, amikor hozzászóltál egy témához, és a társaság egy másik tagja rád licitált a saját sztorijával, vagy hozzátette, hogy neki miért volt még nálad is nehezebb dolga egy hasonló helyzetben. Nem is volt olyan régen, igaz?

A mindennapokban gyakran észre sem vesszük, de lelkesedésünkben mi magunk is rátromfolunk beszélgetőtársainkra, vagy belevágunk a szavukba, és a legtermészetesebben használjuk az “Igen, de…” blokkoló kifejezést. Mindhárom előbb említett kommunikációs formula akaratlanul is megtörheti a beszélgetőtársunk önbizalmát, ezért érdemes tudatosan figyelni rá, hogy beszédstílusunk hierarchikus helyett “mellérendelő” legyen. Ahhoz, hogy beszélgetőpartnereinkhez valóban “partnerként” szólhassunk, ezzel kiváltsuk szimpátiájukat és felkeltsük figyelmüket, érdemes egy apró trükköt beépíteni a mindennapi kommunikációnkba.

Becsomagolt elutasítás

Vegyünk példaképpen egy olyan beszélgetést, melyben valaki valamiről állítást tesz, te pedig válaszkészen kapcsolódsz a témához. Figyeld meg, hogy miben változik a mondat értelme, ha a “de” szócskát “és”-sel helyettesíted!

Kolléga: "Szerintem ez a sárga nagyon szép árnyalat lenne a falra."

Te: "Igen, de elég unalmasan festene, válasszunk mást."

Az első esetben valójában nem, vagy csak részben ismered el a kolléga ötletét, és azt érezteted, hogy bár nem akarod megbántani, de az a jó ötlet, amit te mondasz. Sokszor szokták a “de”-t “nyakkendős NEM”-nek nevezni, hiszen valójában hiába kezdted a mondatodat igennel, elutasítottad a másik ötletét. Úgymond becsomagoltad az elutasításodat, de ettől azt még érzékelte a partnered. Figyelj csak, hogyan is hangozna ez a párbeszéd egy “és”-sel?

“Igen, de…” helyett “Igen, és…”

Kolléga: "Szerintem ez a sárga nagyon szép árnyalat lenne a falra."

Te: "Igen, és akár a többi színt is kipróbálhatnánk, lehet, hogy találunk egy izgalmasabbat!"

Valójában ugyanarra az eredményre jutottunk, kifejezted ,hogy te másképpen gondolkozol, ellenben a második esetben meghagytad a lehetőséget a kollégádnak, hogy továbbra is motiváltan ötleteljen veled. Apróságnak tűnhet, de ha igyekszel a partnered ötleteit, állításait, gondolatait tiszteletben tartva, mellérendelő kommunikációval csatlakozni a beszélgetésekhez, minőségi változást tapasztalhatsz a munkahelyi kapcsolataidban.

További hasonló tartalmakért, kommunikációs tippekért látogass el az Eureka Games oldalára!

(forrás: Eureka games)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

hirdetés