hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2019 Best Practices

Bemutatkoztak a legjobb HR megoldások

Bemutatkoztak a 2019-es évben született legjobb HR megoldások a HRKOMM Award Best Practices fél napos esemény keretében, mely a KPMG-ben került megrendezésre. A 12 aranyérmes pályázat mindegyike aktuális, fontos témákra hívta fel a figyelmünket, s természetesen a középpontban a kreatív, frappáns megoldások álltak. Nézzük, mik voltak a konferencia legfontosabb tanulságai!

A HRKOMM Award Best Practices már harmadik éve került megrendezésre, lehetővé téve, hogy a szakma megmutassa és megismerhesse a legjobb és legütősebb HR megoldásokat. A 10 tagú zsűrinek nem volt könnyű dolga: számos nagyszerű pályázat érkezett, ám végül 12 vállalat projektje nyert arany díjat, akiknek pedig lehetőségük nyílt ezeket a pályamunkákat bemutatni, a nagyközönséggel megismertetni. 

Középpontban a digitalizáció és az esélyegyenlőség

A digitális megoldások – csak hogy néhány példát említsünk: belső kommunikációs applikációk, Oscar-díjért versengő dolgozói kisfilmek, gamifikált oktatási program - több vállalatnál is domináltak. A digitalizáció térnyerése ugyanis megkérdőjelezhetetlen, a vele járó lehetőségek tárháza pedig nagyon gazdag. Barathi Tamás, a Blue Colibri alapítója, s egyben az esemény egyik szponzora is kiemelte, hogy rengeteg vállalatnál az egyetlen digitális kommunikációs eszköz az e-mail. Azok a cégek, akik kipróbálták a belső kommunikáció digitális platformra való terelését, igen pozitív tapasztalatokról számolnak be, hiszen így a dolgozók könnyebben elérhetők, egységes felületen láthatják a legfontosabb és leghasznosabb információkat, a fizetés érkezésétől egészen az ebédmenüig. A tartalom kialakításának csupán a kreativitás szab határt. Főként azokon a munkahelyeken, ahol a munkavégzés több telephelyen történik, esetlegesen nem minden dolgozó tud részt venni a megbeszéléseken, nagyon hasznos lehet egy egységes felület, mely folyamatosan frissül.

Az is fontos tanulságát képezte a konferenciának, hogy az egyik leghitelesebb toborzás maga az, ha a vállalat dolgozói mondják el, miért is szeretnek ott dolgozni. Ez megvalósulhat rövid videós tartalmakkal, nagyköveti programmal, de akár inverz interjúval is.

Kilépni a függöny mögül

... munkáltatóként és munkavállalóként is. Számos vállalat küzd azzal a problémával, hogy nem ismerik őket az emberek, mint munkaadó. Így számukra nagy kihívás, hogy felfigyeljenek rájuk az álláskeresők, ám erre a problémára is érkeztek frappáns ötletek. Például az élményen keresztüli toborzás és céglátogatás, aminek a keretében a munkavállalók bennfentessé válhatnak és megismerhetik, hol és hogyan készül egy-egy kedvelt termékük, így a végén ők is kedvet kaphatnak, hogy részesei legyenek ennek a folyamatnak. 

Azonban nem csak a munkaadók, hanem a munkavállalók egy-egy rétege is megküzd azzal, hogy észrevegyék és komolyan vegyék őket. Az idei megoldások közül több vállalat is felhívta a figyelmet az esélyegyenlőségre és az előítéletmentességre. A megváltozott munkaképességű munkaerő kiaknázatlan forrása lehet a munkaerőhiány megoldásának, amennyiben a cégek nyitottabbak, elfogadóbbak és tájékozottabbak lesznek a témával kapcsolatban. Egy-egy siket, nagyothalló vagy mozgáskorlátozott munkavállaló is képes a saját szakmájában ugyanazt a teljesítményt nyújtani, mint a többi munkatársuk. A digitalizáció, a chat, az e-mail-es kommunikáció, illetve a jelnyelvi tolmács szolgáltatás pedig képes áthidalni az információcserével kapcsolatos nehézségeket és kihívásokat. 

Megtartás a munkavállalói élmény fokozásával

Természetesen a munkaerő megtartása is egy megkerülhetetlen téma manapság, így erre is érkeztek megoldások, például az egészségmegőrzés támogatása sportpályázatokkal, egészségesebb büfé-kínálattal, kiterjesztett home office, különleges nőnapi meglepetés, egyedi irodakialakítás és még sorolhatnánk. 

Összességében elmondható, hogy az előadások nagyon inspirálók és tartalmasak voltak, legfőbb céljuk pedig a perspektívánk tágítása és a szemléletünk formálása volt. A témák a közönséget is megmozgatták, rengeteg kérdés érkezett az egyes megoldásokhoz kapcsolódóan, mely őszinte érdeklődésről árulkodott.  

A nyertes pályázatok listája itt érhető el.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

hirdetés