hirdetés
hirdetés
hirdetés

7 kifizetődő szokás

Az tesz sikeressé, ha hallgatsz az első megérzésedre?

A sikeres emberek gyakran a szerencséjüknek köszönhetik a sikerüket  ez az állítás vitathatatlan. De a szerencse valóban egy olyan tényező-e, amire nem lehet hatást gyakorolni? Ha megnézzük a sikeres emberek közös jellemzőit, akkor azt látjuk, hogy a szerencse sok esetben nem csak a tőlük független tényezők eredménye. De akkor milyen tényezőké?... A HRCENTRUM gyűjtése.

A szerencse nem egy készség, amit feljeszteni lehet  vagy szerencsés valaki, vagy nem. Nem így van ez azonban a Business Insider szerint, amely összegyűjtötte a sikeres emberek közös karakterjegyeit. Arra jutottak, hogy a szerencsésnek mondott embereknek vannak olyan szokásai, amelyek megalapozzák, hogy az illetőt valamilyen szerencsés fordulat érje. Ezeket mutatjuk be alábbi cikkünkben.

1. Aktívan igyekeznek elérni a céljukat.

Persze lehet úgy élni, hogy csak ülünk és várjuk a szerencsét, a sikeres emberek azonban folyamatosan képzik magukat, hogy jobb készségekkel rendelkezzenek. Az ő felfogásuk az, hogy nem várnak addig, amíg a jó dolgok megtörténnek velük, ehelyett sokkal inkább maguk keresik meg a szerencséjüket. A készségeiket nem hagyják elveszni, hanem aktívan felhasználják, hogy elérjék velük a céljukat.

2. Gyúrnak a kommunikációs készségeikre.

A szerencsésnek vélt emberek általában tisztában vannak vele, hogy a kiterjedt emberi kapcsolatok lehetőséget teremtenek munkalehetőségre, különböző eseményeken való részvételre, vagy csak általánosan olyan kapcsolatokra, amelyek segítenek a munkahelyi és személyes karrierjük fejlődésében. Épp ezért időt és energiát fordítanak arra, hogy csiszolják a kommunikációs készségeiket, és keresik a lehetőséget, hogy érdekes személyekkel létesíthessenek kapcsolatot.

3. Aktívan építik a kapcsolati hálójukat.

A proaktivitás az egyik kulcstényező, amivel az ember a saját szerencséjét megalapozhatja. A proaktivitás jellemzi őket az emberi kapcsolatok terén is, nem is szégyellősek, ha kapcsolatépítésről van szó. Kihasználnak minden lehetőséget, ahol használható ismeretségekre tehetnek szert, és ezeket igyekeznek aktívan fenntartani.

4. A pozitív gondolkodás elengedhetetlen.

Unásig mantrázott közhely, hogy pozitív gondolkodással többet el lehet érni. Bármennyire is ismert és kiüresedett tanácsnak tűnik, van valóságalapja. A sikeres emberek a nehéz munkahelyi időszak alatt is igyekeznek pozitív szemmel figyelik a világot. Hogy ez valójában mennyiben járul hozzá a sikerhez, az remek kérdés, de minden körülmények között jobb a negatív gondolatokat elkergetni.

5. Kreatív módon oldják meg a problémákat.

Ha ismerünk sikeres embereket, akkor tudhatjuk, hogy a felmerült problémára általában nem a hagyományos módon reagálnak, gyakran valamilyen egyedi megoldással jönnek elő, és a olyan eredményt hoznak ki az adott helyzetből, amit mi magunk esetleg nem is láttunk megvalósíthatónak. Ezt egyébként mi is könnyen kipróbálhatjuk: nyugodtan térjünk el a megszokott megoldásoktól, és próbáljuk meg egyedileg megoldani a felmerülő kihívásokat. Egy dolog azonban biztos: a panaszáradat nem visz minket előbbre.

6. A rugalmasság és nyitott gondolkodás segít.

Ezt nem kell sokat magyarázni, a kellően rugalmatlan személyiségek aligha tudnak gyors és sikeres megoldást adni a felmerülő problémákra. Ha kellően gyorsan tudunk reagálni, és akár új, nem megszokott metódusokat is szívesen alkalmazunk, egészen biztosan eredményesebbek leszünk, bármilyen tevékenységet is folytatunk.

7. Az első megérzés mindig a legjobb.

A sikeres emberek általában hallgatnak a saját megérzésükre. Feltehetően mindannyiunkkal megtörtént már, hogy felvetődött bennünk egy kósza gondolat, vagy valamilyen remek ötlet, amit meg kívántunk valósítani  egy percig. A sikeres ember meglovagolják ezeket a gondolatokat – természetesen lehet, hogy nem jön össze, ettől függetlenül az esélyt megadják maguknak. Azok a sikeres emberek, akiket a többiek szerencsésnek látnak, valójában nem tartják magukat szerencsésnek, egyszerűen csak bíznak a saját elképzeléseikben.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés