hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hívószavak és szitokszavak

„Az álláshirdetések 90 százaléka úgy, ahogy van, kiveri a biztosítékot”

Egy internetes felmérésből kiderült, mi az, ami legjobban hiányzik a magyar álláshirdetésekből, és melyek azok a szitokszavak, amelyeknek olvasása után eszünk ágában sincs jelentkezni az adott pozícióra. A tanulságokat a HRCENTRUM összegezte.

Ma már nem kell futni az állások után, azok futnak utánunk: elég csak megnyitni a közösségi hírfolyamunkat, és lépten-nyomon álláshirdetések jönnek szembe. Röpködnek a versenyképes fizetés és a rugalmas munkaidő címszavak. De vajon ma mennyire figyelemfelkeltő még mindez? Mik azok a kifejezések, amelyek láttán egy álláskereső számára vonzó lehet egy ajánlat?

Ennek járt utána a Szárnyas Fejvadász nevű közösségi állás- és munkaközvetítő oldal. Az oldalnak több mint 215 ezer követője van, még 2011-ben indult, amikor egyre többen veszítették el az állásukat. A KSH adatai szerint abban az évben a munkanélküliségi ráta a 15-64 évesek körében 11,1 százalék volt. A legfrissebb adatok szerint 2018. december-2019. februári időszakban ez a szám 3,6 százalék.

Ettől függetlenül az oldal népszerűsége töretlen, a mai napig aktív, és rengeteg álláshirdetés kerül fel ide rendszeresen. Nemrégiben két érdekes kérdést is feltettek, amiből élesen kirajzolódik, mit szeretnek olvasni a magyar munkakeresők az álláskiírásokban, és mit nem.

A legfontosabb: jelöljétek meg a bért!

"Mi az a hívószó egy hirdetésben, ami eldönti, hogy megpályázzátok?" - Rengeteg komment érkezett a kérdésre, és a töméntelen panaszáradatból (erről később még lesz szó) nem könnyű kihámozni a konkrét válaszokat, de egyértelműen megállapítható, hogy az emberek a korrekt bruttó vagy nettó bér megjelölését hiányolják manapság leginkább az állásajánlatokból.

versenyképes fizetés kifejezés a legtöbb kommentelőnél kiveri a biztosítékot, amellett persze, hogy vannak, akik megvédik a cégeket, mondván: a munkavállalónak be kell tudnia árazni magát a piacon, tudnia kell, mennyit ér. Érv még emellett, hogy sokan nem egységes bért kínálnak az alkalmazottaknak, hanem mindenkit egyéni kompetenciái szerint díjaznak. 

Hol? Mikor? Mennyit? És egyáltalán: mit kell csinálni???

Érdekes módon előkelő helyen szerepel még a munkavégzés konkrét helye, tehát sokan fájlalják, hogy az álláshirdetésekben nem szerepel, hol is kell dolgozni: „ha csak annyi van, hogy Budapest, arra nem is jelentkezek alapból” - írja egy hozzászóló. A munkáltatóknak érdemes lenne ezeken kívül még feltüntetni a pontos munkaidőt, a munkakör leírását, hiszen sokszor a hangzatos ígéretek közt pont a lényeg veszik el: mit is kell csinálni. És persze sokkal vonzóbb egy hirdetés, ha a cég neve, elérhetősége is fel van tüntetve, sőt, akár még a HR-es személye is.

A bejelentett munka viszont nem szerepel a kritériumok között annyiszor, mint gondoltuk, talán azért is, mivel az emberek ezt ma már természetesnek veszik. 

NE csoportosítsd a munkaköröket! – üzenik a jelöltjeid

Ennél is érdekesebb, hogy mi az a szitokszó, amit ha olvasnak egy hirdetésben, az elriasztja a jelentkezőket: „Kedvencem, mikor a "versenyképes fizetés" és a "bérigény megjelöléssel" egyazon hirdetésben szerepel” - írja egy hozzászóló, és igaza is van, az ilyen bakikat leendő munkáltatóként érdemes elkerülni. De ugyanígy gyakran elriasztja az embereket a motivációs levél, kiváltképp abban az esetben, ha semmit nem tudnak a cégről vagy a betöltendő pozícióról. De a bérigény-megjelöléssel elküldendő önéletrajz, a terhelhetőség, a stressztűrő képesség, valamint a monotóniatűrés sem a legkecsegtetőbb kifejezések egy álláshirdetésben. És természetesen a helyesírási hibák sem teszik vonzóbbá a munkáltatót, ahogy a munkakörök csoportosítása sem: "olvastam már könyvelő-adminisztrátor-óvónőről, HR-fordítóról, és webdesigner-kasírozóról is" - írja az egyik kommentelő.

„Az álláshirdetések 90 százaléka úgy ahogy van kiveri a biztosítékot. Annak ellenére, hogy lasszóval fogják az embereket még mindig fordítva ülnek a lovon a munkáltatók” - összegzi munkaerőpiaci tapasztalatait egy másik hozzászóló.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés