hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szorongás anatómiája

Az aggódás szellemi drog – de lejöhetsz róla az alábbi módszerrel

Az aggodalom kétféle formában jelentkezhet: gondolatok és testérzetek formájában (szívdobogás, torokszorítás, izzadás). Pszichológusok már régen rájöttek, hogy sok álmatlan, aggódásra hajlamos embernél nem a testi tünetek okozzák a szorongást, hanem az aggódás körül felmerült gondolatok azok, amik nem hagynak minket nyugodni. Horváth Ágnes mindfulnessoktató, alvástréner gondolatai.

Furcsa módon az aggódásban mindig van valami jó: az aggodalom is egy módja annak, hogy kezdjünk valamit a lehetséges (vagy vélt) fenyegetésekkel. Úgy érezhetjük, hogy VALAMIT mégiscsak kezdünk a problémával – például  megszállottan keressük a megoldást.

Az aggódás legyőzése – a test az, ami segít

A mindfulness a testtel, a testi tünetekkel dolgozik. Ha ki akarod kapcsolni az agyad, ennek legegyszerűbb módja, ha a légzésedet vagy a testedet figyeled (pásztázod).

Az aggódás testi tünetei tudnak segíteni abban, hogy kilépjünk a  folytonos tépelődésből. A szorongást sok minden triggerelheti, de az biztos, hogy a  gondolatok táplálják, tartják fenn, ezért fontos felismerni, hogy mikor van az, amikor a szorongás miatt szorongunk, vagy azon morfondírozunk, miért is aggódunk ennyit, miért nincsenek pozitívabb gondolataink. Azaz az első lépés az önmegfigyelés.

Meg kell tanulnunk tehát a szorongás jeleit észlelni, hogy idejében megtörhessük a felesleges tépelődést. Ehhez a testünk  küld egyértelmű jeleket.

Így dolgozunk a mindfulnessben a szorongással

A mindfulness tanfolyamon tehát a testtel, a testi tünetekkel, és az ezzel kapcsolatos gondolatok elfogadásával foglalkozunk. Nem agyalni – ez nagyon sok ember vágya. Úgy tudsz nem-agyalni, ha megtanulod az elengedést, akár gondolatról van szó, akár testi tünetekről.

Ez a képesség minfulness-szel tanulható, fejleszthető – és lazább, viccesebb, szerethetőbb emberek leszünk általa.

Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés