hirdetés
hirdetés
hirdetés

A hype-on túl

A világ vezető cégei már játékosítanak, játékosíts te is!

A gamifikáció népszerűsége rohamléptekkel nő, egyre több helyen és területen vetik be. A játékosítás (gamifikáció) lényege, hogy alapvetően a játékokban használt szabályokat és technikákat alkalmazunk nem játékos környezetekre, így például a munkában. Ha a téma bővebben is érdekel, olvasd el az alábbi, számos konkrét – a legnagyobb nemzetközi vállalatokról vett – példát felvonultató cikket, ha pedig kedvet kaptál, és te is belevágnál a cégeddel, akkor jelentkezz a PPH Media és a Games for Business közös szervezésű webinárjára, ahol szakértőinktől még többet hallhatsz arról, miért, mire és hogyan érdemes alkalmazni ezt a módszertant!

Sikeresen magunk mögött hagytuk az elmúlt száz év ipari menedzsment-paradigmáját, melyben az embereket botról lelógatott répával – vagyis külső motiváció bevetésével – próbáltuk motiválni. Az új paradigma szerint a dolgozóink belső, intrinzik motivációjára kell építenünk, ez az elv pedig termékeny talajra talált a gamifikáció módszertanában. A játékosítás számos lehetőséget kínál arra, hogy az embereknek éppen ezt a belső motivációját célozzuk meg.



Az olyan emberi hajtóerők, mint a kitűzött cél megléte, az autonómia, a képességek mesteri elsajátítása, vagy a kapcsolódás a munkatervezés alapjaivá váltak a mai korban. A játékosított megoldások mindezeket a belső hajtóerőket hatékonyan tudják stimulálni az olyan beépített (a játékosságból fakadó) mechanizmusaik révén, mint az elismerés (ami az előrehaladásra sarkall), a feedback, a szórakoztatóság vagy az együttműködésre ösztönzés.

A HR az egyik olyan terület, ahol egyre nagyobb számban és egyre több területen alkalmaznak gamifikált megoldásokat. A HR-es gamifikált megoldások bevezetése garantáltan élvezetesebbé, kreatívabbá és hatékonyabbá teszi a munkafolyamatokat.

Az alábbiakban lássunk néhány konkrét példát erre, melyek bizonyságul szolgálnak rá, hogy a gamifikáció a hype-on túl is érdekes, hiszen valódi értéket képes hozzáadni a szervezeti folyamatokhoz.

Íme 6 friss példa vézető cégektől a játékosított HR-megoldásokra:

1. Marriott: toborzás

A My Marriott Hotel nevű játékot a Marriott International fejlesztette ki, és a toborzás során használják. A játékban a jelöltek egy saját hotelt vezethetnek: megtervezhetik a saját éttermüket, beszerezhetnek minden szükséges eszközt és készletet, kiképezhetik az alkalmazottakat és kiszolgálhatják a vendégeket. Pontokat az elégedett vendégek után kaphatnak, az elégedetlen vendégekért pedig pontlevonás jár. A szó szoros értelmében ez inkább szimuláció, mint gamifikált megoldás, mivel a gamifikációnál a munkába vagy egyéb tevékenységeinkbe szövünk bele játékos elemeket, itt pedig a szimulációt a jelöltek tesztelésére használják. Azonban tágabb értelemben ezt is tekinthetjük a gamifikációs stratégia egy elemének.

2. Cisco: tanulás és fejlődés

A Cisco az alkalmazottaik közösségimédia-tréningjében kezdte el a játékosítás elveit alkalmazni, hogy ezekkel segítsék kiépíteni a dolgozókban a közösségi média használatához szükséges képességeket: például Twitter- és LinkedIn-használatot tanítottak így marketingeseknek, illetve sales-eseknek. A játékosított tanulás folyamán a "játékosok" különböző szintekre érhetnek el, amelyek teljesítéséről tanúsítványt is kapnak, bizonyos kihívások teljesítésért pedig jelvény jár nekik.

3. Deloitte: onboarding

A Deloitte-nál az új alkalmazottak más újonnan felvettekkel közösen csapatokat alkotnak, és aztán közösen tanulnak online az adatvédelemről, titoktartásról, a céges etikáról és a vállalati folyamatokról. Mivel néha egyenként, máskor pedig csoportosan kell megválaszolniuk a kérdéseket, egyszerre sajátítják el a tárgyi tudást és tanulnak kollaborációt, valamint alakítanak ki erős kötödést a céghez gyakorlatilag már az első naptól kezdve. Ezen túl egy virtuális irodatúrán is részt vehetnek, ahol videojáték-szerű környezetben bejárhatják az irodát, és beszélgethetnek az ott dolgozókkal, így játékos keretek között ismerkedhetnek meg a vállalati kultúrával.

4. NTT: vezetőfejlesztés

Az NNT egy Szamuráj nevű belsős játékot használ a vezetői készségek tesztelésére. A résztvevők egy sor kérdés megválaszolása után elindulnak egy küldetésre, ahol megmutathatják, milyen jól tudnak vezetni másokat. A játék a cégen belül a jó vezetők kiszűrésében segít, és azt is megmutatja, kit milyen területen kellene fejleszteni.

5. Phoenix Software: jelöltek bevonzása és kiválasztása

A Phoenix Software egy órára egy szabadulószobába zárja a jelöltjeit a cég dolgozóival együtt. Ezzel a módszerrel jobban megismerhetik a jelölteket, és a megfelelőt tudják kiválasztani közülük a munkára. CV-t nem is kell hozzájuk küldeni, csak regisztrálni erre a játékra.

6. LinkedIn: belső összetartás növelése

Más néven: Recruitathon! A LinkedIn Indiában a Flipkarttal összefogva megrendezte első Recruiting Hackathonját, ahol szórakoztató módon, egy kihívás és közös projekt keretében segítették elő a csapatok összerázódását cégen belül. A feladat az volt, hogy rekordidő alatt töltsenek be kritikus, nehezen betölthető pozíciókat. Az eredmény: 226 jelölt kevesebb mint 5 óra alatt!

...És nálatok?

Gondoltál már valaha arra, hogy milyen lenne játékosított megoldással elérni az üzleti céljaitokat? Esetleg megálltál a gondolkodás szintjén? Szeretnél többet megtudni arról, hogy miért és hogyan érdemes alkalmazni ezt a módszertant? Jelentkezz a PPH Media és a Games for Business közös szervezésű webinárjára, és hallgasd meg, hogy miként látják ezt szakértőink!

Vegyél részt webinárunkon, és ismerd meg a játékosítás hatékonyságot növelő oldalát! Találkozz olyan piacvezető vállalatokkal, akik mindezt már elsajátították és használják a mindennapi működésük során. Jelentkezés és további infók itt vagy a képre kattintva.

(Borítókép: Recruitathon, forrás: https://business.linkedin.com)

(forrás: HR Trend Institute)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés